Jeg tror ikke - overhovedet - på noget efter døden, men jeg kan da blive glædeligt overrasket. ;)
Jeg har haft enkelte oplevelser, som kunne opfattes som 'tegn' på mere mellem himmel og jord, men jeg kan bare ikke tro på det. Jeg synes ellers ikke, at jeg er det mest rationelle, naturvidenskabelige menneske i verden, mildt sagt, men det giver ikke mening for mig, at vi ikke bare går til, både legemligt og mentalt/åndeligt. Og jeg har det helt fint med, at det her er vores eneste liv, og at der ikke er mere.
Da jeg var 19-20 år, fik jeg et brev af min mor, som min far skrev til mig på min 4-årsfødselsdag - to måneder, før han tog sit liv. Et brev, som sagde ALT det, jeg altid havde ønsket mig at 'høre' fra ham.
Jeg læste det højt for min kæreste, mens vi kørte i hans bil, og tudede lidt - og sagde så, at jeg sådan ville ønske, jeg kunne få et tegn på, at min far 'var der' et sted og vidste, at jeg endelig havde fået hans 'besked'. I samme øjeblik kom der et voldsomt tordenskrald - kun det ene, og helt uventet - og vi sad begge to heeelt stille, så på hinanden og tænkte præcist det samme. I det øjeblik troede jeg virkelig, virkelig på det - jeg ved ikke og kan ikke forklare, hvorfor jeg siden har mistet den tro.
Jeg savner den ikke, underligt nok - jeg synes jo, det må være dejligt at føle og tro, at der er mere end dette liv. ;)
Anmeld