I min religion/overbevisning blir krop og sjæl skilt ved døden, kroppen forgår, og sjælen stiger til himmels - og går 'til hånde', på jorden når der er brug for det.
Efter en længere periode vælger sjælen så en familie, som den gerne vil fødes ind i - og forenes så med fosteret, og blir født ind i familien.
Den anden dag sagde min datter noget helt vildt dybt (synes jeg) Hun sagde; 'mor, ved du godt, at jorden er himlens himmel'?
Sådan har jeg aldrig tænkt over det - men det gir jo mening. Når man 'dør' i himlen og skal i 'himlen', ja så kommer man tilbage på jorden.
Tror de flest har haft den der fornemmelse af, at her har jeg været før, det her har jeg gjort før el.
Jeg har for mange år siden været i Canada, og på et tidspunkt besøgte vi en by, hvor jeg var stedkendt. Jeg vidste jo, at jeg aldrig havde været der før - men jeg gik rundt og vist de andre vej, som det naturligste i verden.
Tror jeg har boet der i et tidligere liv - og at min 'hard-disk' så ikke er blevet slettet helt inden dette liv - ved godt det lydet skørt :silly:
Anmeld