Døden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2010

Laurie-vb

MAMMARAZZI skrev:
Tak :lol: Forstår ikke helt dit spørgsmål Laurie - måske du kan uddybe det :unsure:
Ja, kan godt se at det var mærkeligt formuleret... hvordan så din far ud, da han var død? Min eks fik også en blodprop... og så så fredelig ud, i kisten... jeg gik udefra, at han havde set 'Lyset'.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2010

Laurie-vb

Kirle skrev: @Mammarazzi og Laurie m.fl.: hvor er det 'skægt' at I har oplevet så meget 'skævt'. Fedt! Næh jeg har personligt aldrig oplevet så meget som et lille universielt bøvs og slet ikke et tordenskrald. Jeg har ellers prøvet lidt fx. ånden i glasset, ouja board, kirkegårde om natten. Dog aldrig kanalisering el. lign. Måske skulle man prøve... Omkring religion: jeg har haft en nærdød oplevelse og der var der intet, et dejligt mørke og 'fred' sådan intethedsagtigt. Det var virkelig meget fredfyldt men intet lys eller tunneler.Så jeg er nok lidt skeptisk overfor den del af det. Jeg tror måske at ekstremt pres kan danne illusionen om lys og en tunnel ligeså vel at hvis man er ekstremt træt at jeg kan få lysende pletter for øjene. Jeg kan ikke udelukke at det er sådan men synes der er andre elementer i det. Men genialt og spændende emne. Har ikke fundet en religion som jeg kan forholde mig til. Jo Dalai Lama er fornuftigt på mange områder og så er han yderst sympatisk hvilket gør at jeg automatisk kan lide ham og det kan siger. Jeg TROR, de fleste oplever lys og tunnel... og det er ikke nødvendigvis folk, der før har læst om det eller hørt om det... Helene skrev, og jeg har det også sådan... at have oplevet tingene inden de blev ligesom bekræftet af andre. Dalaï Lama er noget helt for sig... fantastisk karismatik!! Når du skriver nærdød.. har du været 'død' og vent tilbage til livet? Måske har du ikke engang nået tunnelen, men kom tilbage meget hurtigt?

Anmeld

17. juni 2010

Charlotte d. 17.-vb

Laurie skrev:
Det står i Biblen (mener jeg) 'af jorden kommer duog fra jorden genopstår du'... mener jeg. Så ja, man reinkarnerer....
Nej. Kristendommen er ikke forenelig med tanken om reinkarnation. Håbet er, at vi stiger til himmels - kommer til Gudsriget - på den sidste dag, og at vi bliver der. Reinkarnation hører til hinduismen og buddhismen.

Anmeld

17. juni 2010

Laurie-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Laurie skrev:
Det står i Biblen (mener jeg) 'af jorden kommer duog fra jorden genopstår du'... mener jeg. Så ja, man reinkarnerer....
Nej. Kristendommen er ikke forenelig med tanken om reinkarnation. Håbet er, at vi stiger til himmels - kommer til Gudsriget - på den sidste dag, og at vi bliver der. Reinkarnation hører til hinduismen og buddhismen.
Du har nok ret... det er af jorden kommer du og til jorden skal du tilbage... altså én vejs... Jødedommen mener jeg, accepterer tanken om reinkarnation... altså mener jeg

Anmeld

17. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Laurie skrev:
Mener altså der blir sagt; 'af jord er du kommet, til jord skal du blive, og af jorden skal du igen opstå'. Er faktisk ret sikker. Jeg kalder mig kristen, og er medlem af folkekirken, men er nok i virkeligheden dét Charlotte kalder religionsmikser. Som udgangspunkt tror jeg på 'noget større' - men ikke nødvendigvis en gammel mand med langt hvidt skæg :P

Anmeld

17. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Laurie skrev:
MAMMARAZZI skrev:
Tak :lol: Forstår ikke helt dit spørgsmål Laurie - måske du kan uddybe det :unsure:
Ja, kan godt se at det var mærkeligt formuleret... hvordan så din far ud, da han var død? Min eks fik også en blodprop... og så så fredelig ud, i kisten... jeg gik udefra, at han havde set 'Lyset'.
Sådan var det ikke med min far - desværre. Det så ud som om, det sidste han havde set, var en radiator - han havde rejst sig halvt op fra sengen, krummet sig sammen og var væltet over i en radiator og havde en flænge i panden Desuden var han allerede blåsort fra ørene og ned ad halsen, og hans fingre var også blåsort fra midten og udefter. Jeg syntes han så uhyggelig ud, og havde mareridt om det længe efter...

Anmeld

17. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Dét nogle af jer siger om, at man kan komme i kontakt, det tror jeg også man kan - ved min far har været her... Jeg tror bare ikke man skal gøre det for sjov - tror de holder øje med os, og 'giver en hjælpende hånd', når det er nødvendigt.. Er blevet læst i hænderne flere gange af 2 forskellige. De har begge ramt plet, selvom jeg har siddet uden at fortrække en mine eller nikket eller sagt noget. De har begge sagt, at jeg har evnerne til at se ting og sådan noget - men har aldrig dyrket det.

Anmeld

17. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

I min religion/overbevisning blir krop og sjæl skilt ved døden, kroppen forgår, og sjælen stiger til himmels - og går 'til hånde', på jorden når der er brug for det. Efter en længere periode vælger sjælen så en familie, som den gerne vil fødes ind i - og forenes så med fosteret, og blir født ind i familien. Den anden dag sagde min datter noget helt vildt dybt (synes jeg) Hun sagde; 'mor, ved du godt, at jorden er himlens himmel'? Sådan har jeg aldrig tænkt over det - men det gir jo mening. Når man 'dør' i himlen og skal i 'himlen', ja så kommer man tilbage på jorden. Tror de flest har haft den der fornemmelse af, at her har jeg været før, det her har jeg gjort før el. Jeg har for mange år siden været i Canada, og på et tidspunkt besøgte vi en by, hvor jeg var stedkendt. Jeg vidste jo, at jeg aldrig havde været der før - men jeg gik rundt og vist de andre vej, som det naturligste i verden. Tror jeg har boet der i et tidligere liv - og at min 'hard-disk' så ikke er blevet slettet helt inden dette liv - ved godt det lydet skørt :silly:

Anmeld

18. juni 2010

Laurie-vb

MAMMARAZZI skrev:
I min religion/overbevisning blir krop og sjæl skilt ved døden, kroppen forgår, og sjælen stiger til himmels - og går 'til hånde', på jorden når der er brug for det. Efter en længere periode vælger sjælen så en familie, som den gerne vil fødes ind i - og forenes så med fosteret, og blir født ind i familien. Den anden dag sagde min datter noget helt vildt dybt (synes jeg) Hun sagde; 'mor, ved du godt, at jorden er himlens himmel'? Sådan har jeg aldrig tænkt over det - men det gir jo mening. Når man 'dør' i himlen og skal i 'himlen', ja så kommer man tilbage på jorden. Tror de flest har haft den der fornemmelse af, at her har jeg været før, det her har jeg gjort før el. Jeg har for mange år siden været i Canada, og på et tidspunkt besøgte vi en by, hvor jeg var stedkendt. Jeg vidste jo, at jeg aldrig havde været der før - men jeg gik rundt og vist de andre vej, som det naturligste i verden. Tror jeg har boet der i et tidligere liv - og at min 'hard-disk' så ikke er blevet slettet helt inden dette liv - ved godt det lydet skørt :silly:
Lige præcist sådan tænker jeg også. Sikke smukt din datter siger det... 'jorden er himlens himmel'... hvad fik hende til at sige det sådan? Hvor gammel er hun? Det med at have boet et sted før og genkende det... ja. Det kan man. Der er mange fortællinger fra mange forskellige mennesker, også børn. Jeg husker selv et sted i Alperne, hvor jeg havde det bare SÅ godt, og kunne kende et lille hus... Det er virkeligt spændende...

Anmeld

18. juni 2010

Laurie-vb

MAMMARAZZI skrev:
Laurie skrev:
MAMMARAZZI skrev:
Sådan var det ikke med min far - desværre. Det så ud som om, det sidste han havde set, var en radiator - han havde rejst sig halvt op fra sengen, krummet sig sammen og var væltet over i en radiator og havde en flænge i panden Desuden var han allerede blåsort fra ørene og ned ad halsen, og hans fingre var også blåsort fra midten og udefter. Jeg syntes han så uhyggelig ud, og havde mareridt om det længe efter...
Så må du undskylde, at jeg spurgte... jeg har ikke set min egen far da han var død (min mor ville ikke, hun havde en dårlig minde om sin egen far, som også var 'farvede' i ansigtet... Da børnenes far døde, spurgte jeg bedemanden, om de ville kunne se ham... om han så ok ud. Og det gjorde han...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.