Planlagt graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

desirefinck-vb

puhaa det må du ikke sige.. gerne nu, men orker ikke vente 24 dage endnu.. mine fødder er på størrelse med en elefants fødder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Signe1704-vb

desirefinck skrev:
puhaa det må du ikke sige.. gerne nu, men orker ikke vente 24 dage endnu.. mine fødder er på størrelse med en elefants fødder.
Kan så tydeligt huske sidste del af mine graviditeter. Det er hæsligt - man er så træt af at være gravid og glæder sig sådan til at se den lille. Krydser fingre for at den snart kommer ud ;)

Anmeld

23. oktober 2010

desirefinck-vb

^ Mange tak... Jo jeg håber godt nok også snart at den lille syntes det er tid for at komme ud og møde os.. Vi har ventet længe nok nu syntes jeg.

Anmeld

24. oktober 2010

als-vb

ja ni måneder er lang tid når man venter i spænding.

Anmeld

19. november 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Alma var vel-planlagt.. Vi havde prøvet i knapt i år, og da der ikke rigtig skete noget, blev jeg småsur, og så kunne det hele også være lige meget. Så tog til fest og drak hjernen helt ud - og bupti, så fik vi lavet et tømmermændsbarn ;)Havde håvet hun var kommet 9mdr tidligere, så jeg ikke skulle finde nyt job mens jeg var gravid. Nr 2 er vist det man kalder overraskelsesbaby. Jeg skulle for intet i verden være gravid igen, men trods både livrem og seler, blev jeg det alligevel. Og vil jo egentlig godt have nr 2. Synes bare det er lidt dårlig timing, men glæder mig nu alligevel. Havde håbet på 5-6 år i mellem dem, men nu bliver der så 21 måneder..

Anmeld

21. november 2010

als-vb

så skal du bare tænke på de at de får langt mere ud af hinanden end nogle hvor der der 5-6 år imellem.

Anmeld

23. november 2010

AyLa-vb

Med min datter var det planlagt således at p pillerne blev lagt på hylden, og så regnede vi ellers med at der gik nogle måneder med at cyklus skulle falde på plads osv, men næ nej, 7 uger efter stod vi med en positiv test - og det viste sig så at jeg var 6 uger henne :) Og hør (læs) lige denne her, sidst jeg skulle starte på næste pakning p piller (var selvfølgelig sent ude og stod på apoteket lørdag eftermiddag, hvor jeg skulle tage pillen om aftenen efter pausen) og så virkede den skide dankort terminal ikk, var brudt ned over alt og jeg ku ikk få de åndsvage piller. Så blev enig med mig selv om at jeg tog en måned pause og begyndte igen ifm. næste mens. Og så har vi beskyttet os på anden vis. Og næste mens skulle så gerne have været for en uge siden, OG DEN ER ALTSÅ IKKE DUKKET OP ENDNU! I stedet har jeg haft murren, og mens.lignende smerter i underlivet, og allerede smerter i bækkenet svarende til den begyndende bækkenløsning jeg havde de sidste par uger i graviditeten med min datter.. Har ikke testet endnu, men er helt sikker på at der er bid! Og det var altså heller ikke meningen, rigtig dårlig timing både ift. plads, arbejde osv, men det nu meget skønt alligevel, hvis altså der ikke bare er tale om pseudo-graviditets tegn :)

Anmeld

23. november 2010

mariamiss6-vb

Jeg ville helst have forårs/sommer-børn.... Men altså, vi har ikke planlagt vores børn ret meget :S De kom ligesom bare.... Vi var lidt dårlige til at passe på en periodem så tog jeg en snak med manden (jeg brugte ikke noget) og mindede ham om at han måske skulle tage og bruge gummi eller lige huske at stå af i Roskilde. Hans svar blev dog at hvis jeg blev gravid, så var det vel okay, og det var et heldigt svar, for på daværende tidspunkt var jeg mere eller mindre gravid allerede lol... 2. gang, igen en periode hvor vi ikke passede så godt på. Mine P-piller, som jeg fik efter den første, droppede jeg efter 3 måneder, fordi jeg blødte stort set kronisk på dem. mindede manden om hvad der sker, når man ikke står af i Roskilde (ja det virkede for os) eller bruger gummi. Og hans svar blev igen, at det vel ikke gjorde så meget hvis jeg blev gravid igen... Og ja, lige sådan ret tæt på dér blev jeg så gravid igen hehehe.... Så det er ligesom om, at når min krop får grønt lys for det, ja så bliver den åbenbart gravid...

Anmeld

24. november 2010

OscarogLaura-vb

Min første graviditet var til at starte med 'planlagt'... Dvs. at jeg planlagde at jeg gerne ville have et sommerbarn, men da det ikke lykkedes og vi nærmede os April dvs. barn i December måned (som jeg havde svoret jeg ALDRIG ville have et barn i den måned..)var jeg SÅ ligeglad.. Bare jeg da ville blive gravid!! Det endte så med at jeg blev gravid i Maj og Oscar blev født i Januar Anden graviditet var planlagt i en langt højere grad.. Det skulle passe med storebrors alder (helst inden han blev 3 år), vores uddannelser osv. Og denne gang lykkedes det så.. Laura blev født i September.. Passer perfekt med vores uddannelser og Oscar bliver 3 år til Januar.... Og så fik vi som bonus også en lille prinsesse, som også passede rigtig godt ind i min 'planlægning'...

Anmeld

24. november 2010

Soldanser-vb

Alle omkring os havde svært ved at blive gravide, der var graviditeter udenpå livmoderen etc. så vi besluttede at ville det lykkes, ja så var det fint. Det skete efter et par måneder og vi havde ikke tænkt over termin og den salgs tekniske ting. Så termin hed 19. december... Men jeg gik tre uger over tiden før de bekræftede min mistanke om at han vendte forkert og så planlagde de kejsersnit en god uge inde i januar. Næste gang ville jeg gerne have at sønnen kunne gå før jeg blev gravid - men det var han længe om. Og da hun blev undfaget i det eneste skud vi havde den allerførste måned mellem nattevagter og andet som gjorde at vi ikke sås, ja så slap storebror først møblerne, da jeg lige var blevet gravid. Gik også over tid med hende, så der blev 2 år imellem dem. Og de er ufatteligt glade for hinanden og til stor glæde med fælles læring - omend overordentlig forskellige. De er 9 og 7. Selv har jeg en bror som er 4½ år yngre en mig og en som er 6½ år yngre. Det har altid været den yngste jeg havde det bedst med - og sådan er det stadig. Da han blev far ganske ungt har vi også jævnaldrende børn. Den anden bror har ikke børn. Her i mit andet ægteskab ønsker vi os også børn. Vi gik og så tiden an til det perfekte tidspunkt - min mand har ikke børn fra sit tidligere ægteskab. Der gik vel 3-4 måneder inden jeg blev gravid. Og så efter nogle uge aboterede jeg (i Mellemamerika - uden min mand). Første måned ville jeg lige komme mig, før jeg var med på at prøve igen, men så blev jeg osse gravid i første hug. Med termin midt i at min mand havde en meget vigtig ting i USA i to uger... Det barn tabte jeg så efter 11 uger. Det skete ved Middelhavet - heldigvis var min mand med... Da det var en hård omgang. Det var i september og da jeg var splattet helt frem til for et par uger siden. Jeg er stadig så u-fit at det forslår, så før jeg skal prøve igen skal jeg have min kondi igen. Så planlægning - tja. Gynækologen siger at mine æggestokke ligeså godt kunne sidde i en på 28 og at min livmoder er superfit - ingen spor af udfordringerne. Så når mine kræfter er tilbage prøver vi jo nok igen, selvom vores økonomi er helt til hest i disse dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.