Planlagt graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.155 visninger
84 svar
0 synes godt om
10. juni 2010

als-vb

Hej Hvor meget planlagde i jeres graviditeter? ikke kun om det var en ups eller længe planlagt, men også ligeså meget om i planlagde i forhold til hvilken tid på året i kunne tænke barnet kom? i forhold til andre søskede om der skal gå 18-24-36 måneder mellem dem osv? Vores første var en 'ups' kunne jo ikke tåle mine p-piller (som beskrevet før) og blev anbefalet at stoppe og inden vi fandt på ny prevention var jeg gravid, altså i første huk. Nu går vi jo lidt og gerne vil have nr. to, og jeg kan ikke helt lade være med at planlægge, vil jo heæst et forårs, tidlig sommer barn eller tidlig efterår. Manden er mere ligeglad og syntes vi godt bare kan komme i gang... ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Soap-vb

Mine de sidste 2 var planlagt og lavet i første forsøg, min ældste er lavet på prævention så det ka jeg ikke just kalde planlagt :laugh: Jeg ved af erfaring at man skal passe på med at planlægge for det er ikke altid det går som man gerne vil ha det og fordi den første kom nemt er det jo ikke selvskreven at den næste gør Så jeg vil give din mand ret, bar igang og håbe på det lykkedes hurtigt ;)

Anmeld

10. juni 2010

Bellis-vb

Når vi får lysten til børn, så går vi igang - gider ikke planlægge efter vind og vejr. Og ellers er de alle planlagt. Når lysten er kommet, er jeg blevet gravid i 1 eller 2 forsøg. Ikke planlægge for meget, hvis I gerne vil have et barn mere, så begynd da.

Anmeld

10. juni 2010

BAJM-vb

Her var intet planlagt. Vi havde faktisk ikke rigtig tœnkt på at få børn men da jeg så blev gravid var det jo bare det vi skulle, også anden gang :) og det er bare skønt. Derfor har vi så min datters fødselsdag d. 31 dec., min fødselsdag d. 11 jan., og min søns d. 24 jan. Heldigvis har min mand i sept. Lidt hektisk dec og jan men med god planlœgning har vi nogle hyggelige dage. Må dog lige sige at når vi når til feb er jeg trœt.

Anmeld

10. juni 2010

als-vb

Det første skridt er taget. Har smidt preventionen, men er stadig lidt tja... syntes tøsen skal være mere end 2,5 inden den næste melder sin ankomst og alligevel gider jeg ikke der skal planklgges for meget og igen gider jeg ikke et vinterbarn... og hvis tøsen er tættere på tr så er hun tættere på børbehave alderen og så skal jeg ikke ligge og køre hende 14 kilometer for at komme i dagpleje...

Anmeld

10. juni 2010

Soap-vb

Gider ikke ha et vinterbarn ? Sig mig vil du ha et barn eller vil du ikke ?

Anmeld

10. juni 2010

flora72-vb

Hej! Ikke så meget planlægning her, og dog... De første 35 år af mit liv, var jeg - næsten - helt sikker på, at jeg ikke skulle have børn. Manglede både det rigtige job, den gode økonomi, den rette bolig, og ikke mindst - den rette mand! :) Det tog så lige sin tid, men da jeg endelig fandt ham, skulle han jo også lige overbevises om, at han kunne se sig selv som far. Noget han heller aldrig havde overvejet helt seriøst. Jeg var dødtræt af at tage p-piller, syntes på en måde det var spild af vores tid, det føltes i hvert fald helt rigtig at stoppe med at tage dem. Der gik vel max. et halvt år, fra at jeg stoppede med at tage dem, til der var gevinst. Nu får vi så tvillinger, en ekstra uventet bonus, så umiddelbart regner jeg ikke med at planlægge flere. Glæder mig bare til de melder deres ankomst i næste måned, og til at se, hvor meget glæde de får af hinanden. Kh. Flora72

Anmeld

10. juni 2010

Kirle-vb

Min er ikke helt planlagt. Vi bruger sikker periode herhjemme og efter 2-3 år blev vi lidt overmodige fordi vi ikke troede vi kunne blive gravide så da jeg havde været til eksamen - Ligeforinden havde vi snakket om at nu skulle det da også snart være osv. og at vi ville prøve nu! Så tror jeg der gik en halv time og så nej ikke alligevel - og fik 12 så hyggede vi så gevaldigt at vi lidt glemte at checke for hvordan med perioden og hej søde Tjalfe :) Synes der er fordele og ulemper ved at planlægge. Ulemperne er at man måske ikke lige bliver gravide med det samme og man derfor er lidt ked af det og ender måske med at fokusere alt for meget på det. Der er jo mange graviditeter som man ellers ikke opdager fordi man mister så tidligt. Men ved en ikke planlagt graviditet er det synd at man ikke har den følelse af at nu laver vi sgu et barn og ej heller forventningens glæde at nu kan man snart teste. Om man vælger den ene eller anden fremgangsmåde tror jeg hænger meget sammen med præventionsmetode og personlighed. Man må vælge det som passer bedst til en selv. Hvis man nu virkelig ikke ønsker sit barn skal have fødselsdag samme dag eller uge som forældrene (been there done that, jeg var tredje fødselsdag i rap på 6dage) så er det da også i orden. Men i virkeligheden synes jeg at det handler om at få et sundt og raskt barn som alle er glade for. Om det så er lige det rigtige køn, rigtige numerologiske dato eller hvad synes jeg er mindre vigtigt.

Anmeld

10. juni 2010

als-vb

Soap skrev:
Gider ikke ha et vinterbarn ? Sig mig vil du ha et barn eller vil du ikke ?
Jo skal ikke forståes som jeg ikke vil have et barn der melder sin ankomst i vinterperioden, var bare selv et vinterbarn (februar) og har altid hadet det, og syntes så jeg så vidt som muligt vil undgå det for mit eget barn, kommer der en baby så kommer der en baby og værre er det ikke. Spørgsmålet går mere på om folk har gået op i disse ting. Eller om det generelt bare er sådan at folk bare går i gang og så får vi at se. Da jeg fik tøsen (august 08) var der baby boom, jeg snakkede meget med dem på sygehuset for syntes der var virkelig mange babyer, men de sagde at efter p-piller og prevention så er der utrolig mange der faktisk planlægger deres børn og de fleste får deres børn i juli/august. De fleste vil åbenbart have børn så langt fra julen som muligt. Er bare lidt en interessant tanke. for fulgte vi naturen ville de fleste børn komme til verden i vinterhalvåret, da vi fra naturen side er mest 'lystne' i foråret.

Anmeld

10. juni 2010

Spunk-vb

Jeg har aldrig villet riskikere at blive gravid ved at uheld, så jeg har altid været meget påpasselig med prævention. Så ja, spunken var planlagt. På den måde at jeg lagde prævention på hylden og begyndte at tage folinsyre. Men så heller ikke mere. Og det kunne da faktisk have været meget rart hvis hun ikke var endt med at have fødselsdag i samme måned som både mig og manden, men sådan blev det altså.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.