Planlagt graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2010

Antons mor-vb

MAMMARAZZI skrev:
Jeg ville bare gerne undgå, at mit barns fødselsdag blev overskygget af julen - og det lykkedes jo heldigvis for mig ;)
Nemlig :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

kongster-vb

Til trods for min manglende planlægning kom mine unger på det perfekte tidspunkt. Datteren kom 2 måneder efter jeg var blevet bachelor. Så kunne jeg holde et års barsel med hende og det kom til at passe med studiestart på overbygningen. Sønnen kom 3 mdr efter jeg var blevet kandidat. Helt perfekt uden planlægning. Men nu er jeg også ret god til at synes at tingene er perfekte når de først er sket og ikke tænke ulemperne ind :-)

Anmeld

11. juni 2010

lib1982-vb

Tænkte ikke så meget over årstid osv... ville bare gerne have børn. Stoppede med p-piller i marts og gik helt i selvsving, havde nærmest allerede planlagt barsel henover julen osv... nu var det bare så'n at jeg først blev gravid i oktober, så der røg den planlægning - hvilket jeg i øvrigt har måtte sande op til flere gange siden, at det der med så minutiøs planlægning som jeg engang var fan a, bare IKKE duer med vores drenge ;) Har altid sagt jeg gerne ville have børn tæt på hinanden - har en søster som er 6 år ældre og det er for meget synes jeg, er først indenfor de sidste år vi har fået noget ud af hinanden (og jeg er 27 nu) :dry: Dén del af planen gik jo så os meget godt i og med vi fik tvillinger... havde nu ikke lige tænkt, at det skulle være SÅ tæt på hinanden ;) Ved ikke med en 3.... tror aldrig det kommer, men gør det bliver det indenfor de næste 2-3 år - vil ikke have flere børn når jeg er over 30!!

Anmeld

11. juni 2010

Hobitten-vb

Tjae.. Vi her altså også forsøgt at undgå december børn.. Jeg har selv fødselsdag d. 26. og har været træt af det hele min barndom. Følte altid min fødselsdag blev væk i julefrokoster. Mine gaver blev ofte slået sammen, og når det havde været jul, var der et helt år til jeg kunne 'ønske' mig noget igen.. + Kæresten har fødselsdag 10 dage før mig. Men de var begge planlagte.. Det tog halvanden år at lave den første og et års tid at lave den næste. Og tror da også at hvis det havde taget længere tid, var vi nok også fortsat i marts måned.. ;) At de så har fødselsdag med 9 dages mellemrum (i april/maj) mener kæresten er fordi jeg kun er i løbetid i sommerferien...!! :laugh: :laugh: :laugh:

Anmeld

11. juni 2010

Signe1704-vb

Min første var en smutter (jeg var 17 år da jeg blev gravid). Jeg testede positiv sidst i november. Nummer to var planlagt og jeg smed pillerne i oktober. I slutningen af november testede jeg positiv. Nummer tre var en smutter. I starten af december var jeg gået 12 dage over tid, så jeg tog en test der var positiv. Vi havde snakket om at begynde at prøve i december/januar så det var kun en glæde. Med alle tre har jeg haft termin i sidste uge af juli. Og mig som har sagt at jeg aldrig skulle have sommerferie børn :laugh: :laugh: :laugh: Synes det var så synd for dem jeg gik i klasse med for der var ingen der lagde mærke til deres fødselsdag. Datteren kom næsten 4 uger før termin og den store søn 9 dage over tid så de har fødselsdag 2/7, 31/7 og 3/8. Jeg kan åbenbart kun blive gravid der. Da jeg blev gravid med den lille havde jeg ikke taget p-piller i 4 måneder da jeg pludselig ikke kunne tåle dem. Og med den store tog jeg slet ikke p-piller og havde kæreste i et halvt år. Jeg ville også gå udenom at skulle føde i november, december, januar og februar til at starte med da jeg synes det er bedre at have fødselsdag lidt længere fra jul. Min niece har fødselsdag 2.januar og hun ved aldrig hvad hun skal ønske sig fordi det lige har været jul, og er der noget hun brændende ønsker sig i marts er der godt nok lang tid til hun igen skal have gaver. Men hvis jeg får overtalt manden til en 4´er vil vi prøve at starte så det ville blive et aprilbarn. Jeg ville dog ikke stoppe i bestemte måneder måske lige bortset fra november, da vi har rigeligt med sommerbørn. Lykkedes det så ikke i løbet af første år ville jeg selvfølgelig også prøve november året efter (hvis jeg ikke var for utålmodig allerede første år :laugh: ).

Anmeld

11. juni 2010

Ajna-vb

kongster skrev:
Men nu er jeg også ret god til at synes at tingene er perfekte når de først er sket og ikke tænke ulemperne ind :-)
Fed indstilling at have :)

Anmeld

11. juni 2010

kongster-vb

Ja det sparer mig i hvert fald for en masse bekymringer. Min mor sagde engang 'Du skal tage en beslutning og så gøre dén beslutning til den bedste'. Og det er et godt råd :-)

Anmeld

11. juni 2010

BAJM-vb

Jeg har to vinterbørn og er selv vinterbarn og syntes faktisk det går meget godt. Min datter har fødselsdag d. 31 dec. og selvom det er en lidt sœrlig dag har vi fået det til at fungere, hun virker i hvert fald rigtig glad og mener selv at Nyårs aften tildels er til œre for lige prœcis hende. Dagen starter med kœmpe amerikaner brunch hvor hun helt klart er midtpunkt og desserten om aftenen er islagkage med lys og endnu en fødselsdag sang. Og da det er en dag hvor de fleste har planer har hun så rigtig mange små fødselsdage. Når hun bliver teenager forestiller jeg mig at hun bliver fejret her med et brag. Mht. til gaver så tœt på julen så kan det vœre svœrt at komme i tanke om ønsker der hører sig sommeren til eller noget hun lige ønsker sig men de får egentlig løbende det de ønsker alligevel. Selvfølgelig er det lidt hektisk ovenpå julen men det går alt sammen bare hun mœrker at hun også bliver fejret. Min dreng er fra Jan. ligesom mig. Og i år havde vi drengene fra klassen med hjemme til varm kakao o.s.v. og så ud i sneen og lege, havde det regnet havde vi nok vœret ude og hoppe i vandpytter eller mudder. Man arbejder vel egentlig bare med det man har og så tar den derfra :) .

Anmeld

11. juni 2010

Det er stadig mig-vb

Mine børn er født: 2 Februar 21 April 22 April 20 Maj 9 September 19 December (og den holder bare IKKE!) vi er ved at brække os ved boller og lagkage midt i alt juleknasen, og han har altid været pissed over at få alt spændingen på én gang :laugh: Vi har heller ikke planlagt ungerne. Nummer 4 skulle egentlig have været en efternøler, men så var det jeg synes det var lidt synd for sådan en efternøler, så jeg skyndte mig at få en mere. Og den sidste, nummer 6 var på prævention, så det var en totalt overraskelse (som vi liiige skulle sluge!) Men da jeg så fandt ud af det var en pige, så synes jeg det var helt skæbnebestemt, sat op mod de 5 drenge :laugh: - og selvom hun nu er 4 år, så bliver jeg stadig helt paf over at jeg har en datter, for det troede jeg faktisk aldrig jeg ville få!!

Anmeld

11. juni 2010

Signe1704-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Mine børn er født: 2 Februar 21 April 22 April 20 Maj 9 September 19 December
Du har da været god til at fordele dem over året lige ud over de to der har lige efter hinanden i april :P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.