Det var så første dag på kildevand og urtetrip!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

lib1982-vb

Var ude og løbe i dag :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: Kørte over og afleverede drengene iført løbetøj (er bare IKKE særlig charmerende i dét outfit :blink: ) Hjem og stillede bilen og så afsted med mig :) Gik 1 minut, løb 2 osv. - kom op på 8 minutters gang (+'nedkøling') og 14 minutters løb - vel at mærke UDEN at være ved at dø, er vildt stolt af mig :klap: , for er godt nok længe siden jeg har været ude!!! OG har drukket masser a vand - har flasker stående i køleskabet med 0,7 l i og får 2-4 af dem i løbet af dagen, så dét er ikke noget problem :cheer: Har de sidste 2 dage haft gulerødder i køleskabet - ikke spist så mange af dem rå, men så har de været klar til at smide i maden og har valgt dem frem for kartofler + pasta... babysteps, men bare fremad :cheer:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Aaaaaaaai hvor flot klaret, lib1982!!! :motion: Glæder mig til jeg selv kan komme ud og løbe (fra Mandag), men er dog ikke sikker på jeg kan løbe mere end et par minutter af gangen :) . Men lidt har jo også ret.... Jeg har spist to stks tunfrikadeller med salat (gulerod, hvidkål, iceberg, tomat, snack peber) og brugte en skefuld Ajvar som sauce :) Opskrift på tunfrikadeller (hvis nogen skulle ha' lyst)... 2 dåser tun i VAND (dryppes godt af) 1 revet løg (river det på den grove side) 1 æg 2-3 spsk mel En sjat mælk Salt, peber, evt lidt papirika... Røres til fars med håndmikseren. Steges i lidt olie (jeg brugte Bornholmsk rapsolie). Der bliver til 10-12 mindre frikadeller (mine unger ELSKER DEM!) og de er også gode i madpakken. Og så tager det hele under 20 minutter at lave!

Anmeld

29. juli 2010

MAMMARAZZI-vb

Hold nu op, hvor er I bare super gode allesammen :klap: Sidder med blandede følelser - har liidt dårlig samvittighed, men får samtidig lyst til at komme igang selv... Dét er jo en slags start :unsure: Skal i hvert fald helt sikkert prøve at lave tundeller... og til at øve mig i at drikke vand :X

Anmeld

30. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, det med vandet er ikke altid liiige let!! Omvendt kan man også sige til sig selv, jeg SKAL have mine 2 liter vand dagligt, uanset om jeg spiser sundt eller ej. Alene dét, gør ofte at man smider nogle kilo alligevel. Vand er appetitregulerende! Og samtidig sidder centret for sult og tørst samme sted i hjernen, så engang imellem så tror man at man er sulten, selvom man i virkeligheden er tørstig, hvorfor det er en rigtig god ide at drikke et glas vand når man føler sig sulten, for ret ofte, så finder man ud af, at man faktisk slet ikke var sulten alligevel.....men snarre var tørstig :)

Anmeld

30. juli 2010

als-vb

øv købte så endelig batterier til det der dumme veje apparat jeg har stående ude på badeværelset.... :( var slet ikke en sjov opdagelse. Er ikke bare overvægtig...men 20 kilo overvægtig. ØV ØV ØV jeg føler mig klam og ulækker og klam og ulækker. NU skal der fandme ske noget, øv en grim opdagelse.

Anmeld

30. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg føler med dig Als, jeg forstår dig!!!!! :laugh: Da min vægt stod på 83 kg, blev jeg altså også fuldstændig chokeret (23 kg mere end jeg plejer!) 83 kg er NORMALT hvad jeg vejer som højgravid, og har haft graviditeter hvor vægten viste mindre!!!! :ohmy: Glæder mig til at veje mig på Mandag. Synes det er sværest om aftenen, jeg får sådan en lækkersult engang imellem der er ved at blæse mig omkuld :) Idag lavede jeg karrykål og spiste to portioner. Her kommer også lige opskriften på karrykål hvis nogen vil prøve.... 500 gr hakket oksekød (lav fedtprocent 3-7%) 3 gulerødder groft revet 2 porre, renset og skået ud i småstykker ½ hvidkålshoved fint snittet 1 bullionterning Salt, peber og karry efter smag (jeg bruger en god spiseskefuld, da jeg godt kan lide stærk mad). Kødet brunes med karry, salt og peber, bullionterningen tilsættes, grøntsagerne tilsættes og vendes godt rundt, ½-1 dl vand tilsættes. Låg på retten der snurrer ca 40 min. Mætter godt.

Anmeld

31. juli 2010

MIKMAR-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Aaaaaaaai hvor flot klaret, lib1982!!! :motion: Glæder mig til jeg selv kan komme ud og løbe (fra Mandag), men er dog ikke sikker på jeg kan løbe mere end et par minutter af gangen :) . Men lidt har jo også ret.... Jeg har spist to stks tunfrikadeller med salat (gulerod, hvidkål, iceberg, tomat, snack peber) og brugte en skefuld Ajvar som sauce :) Opskrift på tunfrikadeller (hvis nogen skulle ha' lyst)... 2 dåser tun i VAND (dryppes godt af) 1 revet løg (river det på den grove side) 1 æg 2-3 spsk mel En sjat mælk Salt, peber, evt lidt papirika... Røres til fars med håndmikseren. Steges i lidt olie (jeg brugte Bornholmsk rapsolie). Der bliver til 10-12 mindre frikadeller (mine unger ELSKER DEM!) og de er også gode i madpakken. Og så tager det hele under 20 minutter at lave!
De frikadeller må jeg prøve til ungerne, syntes at jeg kan huske det der karrygryde fra da jeg var barn, uhm! Ved du om man ophober væske af D og B vitamin, for min vægt står bare stille og går lidt op, men jeg spiser mindre end jeg har gjort længe og bevæger mig lidt mere.... dybt frustrerende.

Anmeld

31. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Når vægten står stille, så plejer det at være fordi man ikke får nok vand fordelt over hele dagen - det kan godt tage 2-3 dage, før end kroppen får smidt sine egne vanddepoter, og bare begynder at 'nyde' de nye der bare kommer strømmende..... Så 1 glas af ca 250 ml i timen, plejer at hjælpe indenfor et par dage! :)

Anmeld

31. juli 2010

kongster-vb

Så er jeg også hoppet med på vognen! Sund mad, ingen slik (heller ikke i biffen igår), måltider fordelt over hele dagen og masser af vand. Her skal ryge 8 kg - mindst! Gerne 10.

Anmeld

31. juli 2010

Det er stadig mig-vb

Jamen velkommen i klubben Kongster! Jo flere jo bedre :) - jeg synes tadig jeg tisser enormt meget - og trangen melder sig på de mest irriterende steder, som i køen i supermarked, på legepladsen med ungerne, når jeg er ved at falde i søvn.....når jeg sover, og straks når jeg vågner :huh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.