Hvis man ikke drikker nok vand, så tror kroppen der er tørke og så lagre kroppen det vand man har, det kan man bla se engang imellem hvis man pludselig får hævede ankler osv.
Jo mere man drikker, jo mere slipper kroppen 'sit eget vand'.....og jo mere taber man sig iøvrigt!
Hvis jeg i en periode ikke har drukket nok vand, så hæver mine ankler om aftenen - det er ufarligt og er væk igen om morgenen, men det fortæller mig, at NU skal jeg drikke noget mere...
Selvfølgelig findes der sygdomme hvor man har for meget vand i kroppen, uanset om man drikker meget eller ej. Og så skal man tage noget vanddrivende og feks spise flere tomater....
Ødemer er også okay når man er gravid, men hvis det ikke forsvinder, så kan det være begyndende svangerskabsforgiftning, og SÅ er man dømt til 2 liter vand, ekstreme mængder grønt, frugt og fiber og mageret :laugh:
Jeg har haft det dejligt de her to dage, selvom det er lidt svært at drikke så meget vand når man er ude af træning.
Selv er jeg begyndt at drikke ca 250 ml i timen - det er sådan jeg gjorde før i tiden og jeg ingen problemer havde. 250 ml svare til et pænt glas vand.....
Efter aftensmaden drikker jeg kun 1 glas ca hver anden time (med mindre jeg bliver tørstig), for ellers skal jeg tisse hele natten :laugh:
Og jo, kroppen har brug for vand til at skylle nyrerne, tarmene og urinrøret godt igennem, og sørge for man ikke bliver dehydreret....specielt her i sommer varmen.
(Men jeg bryder mig altså ikke om smagen af vand!), men ved jeg kan trænes op. :silly:
Anmeld