Det var så første dag på kildevand og urtetrip!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2010

als-vb

ja det startede jo ih og øh så godt....men så blev jeg 'syg' og så har motivationen ikke rigtig været der + at jeg ikke lige må gå alt for meget på kur + jeg ikke må gå for vildt i gang med motion førend de ved hvad fanden der er galt med mig. Og det er bare endnu mere demotiverende. Men trænger stadig til at tabe mange kilo, og vil så frygtelig gerne, men ligger på lægens sovepude....Du må ikke være på kur og så propper jeg bare hovedet.... men har så ikke taget på, står bare stille på den vægt jeg nåede ned på, men øv altså. Min mave er bare et stort fedt bjerg som virkelig godt kunne trænge til at blive til en dal i stedet for en bakke.... Men skide flot af i andre at i har holdt ved og holdt ud og fået gjort noget for det. Hurra for jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2010

lib1982-vb

Als, man kan jo godt spise sundt UDEN at det er 'kur'... Det har virket for mig i hvert fald - sammen med motion, har jeg snart smidt 10 kg. Vildt underligt... i laaaaaang tid skete der ikke en dyt med vægten, var ved at være helt bekymret for, om den var frosset fast på samme tal, men så sendte jeg den i skammekrogen og væk er 7 kg. 'pludselig' :cheer: :cheer: Er som Helene beskriver også begyndt at få kommentarer fra folk - er SÅÅÅÅÅ fedt :cheer: :cheer: :cheer:

Anmeld

3. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

lib1982 skrev:
Als, man kan jo godt spise sundt UDEN at det er 'kur'... Det har virket for mig i hvert fald - sammen med motion, har jeg snart smidt 10 kg. Vildt underligt... i laaaaaang tid skete der ikke en dyt med vægten, var ved at være helt bekymret for, om den var frosset fast på samme tal, men så sendte jeg den i skammekrogen og væk er 7 kg. 'pludselig' :cheer: :cheer: Er som Helene beskriver også begyndt at få kommentarer fra folk - er SÅÅÅÅÅ fedt :cheer: :cheer: :cheer:
Jeg er helt sikker på at enhver læge, vil hævde at 1 æble og en gulerod er 1000 gange bedre end 1 Marsbar og en halv pose chips. Man SKAL sgu spise efter kostpyramiden og i særdeleshed når man er syg!! Og at man aldrig kan blive for syg til at spise sundt. Og jo mere man spiser af alt det sunde, jo bedre er det faktisk. Lidt som gravide der siger, at de også vil tabe sig efter graviditeten - jamen hvorfor ikke omlægge kosten med det samme? Det er jo det sundeste for barnet. Den perfekte vægtøgning under graviditet er 6 kg!!! Men da mange ikke kan, så siger man 10 kg 'bare for at runde lidt op'......men de fleste tager det dobbelte på, og det skyldes jo udelukkende en helt forkert livsstil med alt for mange kalorier i kosten. Det er faktisk såre simpelt :) SUPER flot du holder skruen lige i vandet - jeg har vejedag imorgen og er spændt som en bue :laugh: Og jo, det er herligt når folk kan bemærke det. Igår sagde min overbo, så, nu synes jeg du er ved at blive for tynd :woohoo:

Anmeld

3. oktober 2010

Frunett-vb

God ide lige at vække tråden igen... Her er det gået lidt i stå. Efter jeg var hammeforkølet/syg en lille uge, har jeg ikke rigtig kunnet finde 'rytmen' igen :unsure: Har haft en smovse periode, og har egentlig bare accepteret det :dry: Måske også pga igangsættelse af store omstruktureringer, og i sidste ende formentlig også fyringer på mit arbejde, kommunerne skal jo spare :S Nå men jeg har i hvertilfælde fundet ud af at det er ret svært for mig at få drukket de her 2 l. vand dagligt hvis jeg ikke tæller glas så det begynder jeg altså på igen imorgen, for det var helt sikkert noget af det der virkede for mig ;) Så op på hesten og afsted igen :klap:

Anmeld

3. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, så er det bare op på hesten igen! Jeg har også haft tilbagefald og vægtøgning, og har måtte kæmpe mig tilbage igen, hvilket er enormt svært, når man først er røget lidt ud på et sidespor.....sådan tre skridt frem og to tilbage agtigt, irriterende! :dry: Lige i øjeblikket er jeg inde i en okay periode, så i morgen skulle den gerne være nede på bare 66,9....... :huh:

Anmeld

4. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

OKAY så kører det! 66,5 :) Så går vi til 65 i næste uge!!!

Anmeld

4. oktober 2010

als-vb

FLOT!!!! Ja selvfølgelig er det bedre at spise sundt. det der var lægens bevæggrund var at hvis jeg samtidig med en udredning var igang med den helt store kostomlægning osv, var de bange for at de kunne have en indvirkning på blodsukker osv (og hvad ved jeg..???) og derfor ville de gerne at jeg have nogenlunde den samme kost som inden anfaldene. Jeg har selvfølgelig ikke gået lige så amok som jeg kunne og prøver at drikke mit vand, og min frokost er langt bedre og mere holdbar end den jeg kørte med før. så jo har da beholdt de fleste af de gode vaner dog er aftnerne tilbage til lort med chokolade, bolcher ol. og den skal jeg af med igen for det er noget rigtig møg.

Anmeld

4. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

De fleste læger ved også, at når folk går 'på kur' så spiser de ret ofte helt forkert og går og småsulter sig, hvorfor blodsukkeret fare op og ned, og giver almen utilpashed. De sikre sig nok bare, at du ikke er derude - senere kan det være i kan få talt kost, så de sikre sig du ved hvad du skal gøre og hvordan du spiser korrekt så du får det du skal have. Uden tårer om man så må sige. Jeg kan da også se på nogen af mine veninder fx, at de spiser fuldstændigt forkert når de 'kure den' - de taber sig ja, men kan sjældent holde det i længden, fordi de altid er små (eller helt sultne) og derfor pludselig går amok i et mega ædeorgie de ikke kan bremse igen :) Jeg har også måtte eksperimenterer mig frem til at finde den rette sammensætning, de rette mængder og den rette føde, så jeg kunne holde sulten fra døren. Jeg har også testet mit blodsukker flere gange om dagen, for at finde ud af hvordan min krop egentlig reagerer. Jeg har jo aldrig prøvet at tabe mig før, så det har været en helt ny verden at træde ind i....

Anmeld

8. oktober 2010

Pia74-vb

Det er da helt vildt Helene, 16 kg i to måneder? Flot :) Mit vægt har stået helt stille i et par uger indtil sidste uge, hvor der lige pludselig var -700 g :woohoo:

Anmeld

8. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Pia74 skrev:
Det er da helt vildt Helene, 16 kg i to måneder? Flot :) Mit vægt har stået helt stille i et par uger indtil sidste uge, hvor der lige pludselig var -700 g :woohoo:
Nu snart 17 kg, for jeg ér kommet ned i 65'erne :laugh: Men nej desværre, ikke 17 kg på 2 mdr. Jeg vejede 75,5 da jeg startede herinde. Men vejede 83 kg da jeg startede i Januar. Men flot alligevel. Dejligt der snart kun er 5 kg tilbage, men det er jo ikke sådan at man bare stopper fordi målet er nået, man skal jo fortsætte, så det bliver da lidt sjovt at se hvor man ender på skalaen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.