Det var så første dag på kildevand og urtetrip!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2010

lib1982-vb

Hvor er du sej:) Hvor længe har du endnu til føsdag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

kongster-vb

TAK! Det er d. 29 august. Min egen fødselsdag er 17. sep og der er målet 67 kg. Paristur d. 18. okt og der er målet 65 kg. Så jeg er på vej. Og hev ungerne med i svømmehallen her til eftermiddag (det var ikke svært at overtale dem) og så fik jeg svømmet 1000 meter mens de legede :-)

Anmeld

19. august 2010

Frunett-vb

kongster skrev:
Jeg er også sulten om morgenen, men spiser til jeg er mæt. Det er ikke en sultekur - det er bare fornuftige ting jeg putter i hovedet. Og så er kage og slik som sagt skåret helt væk. Det er godt, for jeg har slet ikke sukkertrangen længere og jeg skal ikke overveje hele tiden om jeg skal have et stykke af den eller den kage, for det skal jeg bare ikke.quote] Kan næsten tilslútte mig Kongsters indlæg, meeeen synes godt nok jeg indimellem bliver fuldstændig overmandet af sukkerabstinenser og bare MÅ proppe vingummi i hovedet :blush: Har bagt nogle havregrynsstænger ( havregryn, nødder, div. frø og kerner og kondenseret mælk ), og de hjælper godt især på eftermiddagskagetrangen...Der er godt nok kondenseret mælk i og det er da noget forfærdelig sødt/fedt stads, men sådan en lille firkant bilder jeg mig ind er meget sundere og helt ok, end så meget andet ;) Er meget presset og stresset på arbejde og det gør det selvfølgelig heller ikke mindre fristende med trøstespisning..... Men synes faktisk det efterhånden er let at sige nej tak, ogholde sig til hovedmåltider og sunde mellemmåltider i alle hverdage.. Giver mig selv mere rum til 'sjov' i weekenden, og har det ok med det. Føler på tøjet det går den rigtige vej :) Og lige et skulderklap til mig selv: gennemførte for første gang igår DHL stafet i en meget edre tid en jeg havde regnet med, især fordi vi løb i MUDDER :woohoo:

Anmeld

19. august 2010

lib1982-vb

:klap: SÅDAN :klap:

Anmeld

20. august 2010

Pia74-vb

Jeg dyrker low-carb her, har gjort det en måned nu og min krop gik i ketose-tilstand allerede efter er par dage. Jeg tæller ikke kulhydrater og vejer ikke min mad, jeg holder mere til en matrise: I vægttabsfase nul brød, ris, pasta, kartofler, slik, kage, rodfrugter generelt, sodavand, rusiner, banan, vindruer og ananas. Mere proteiner og fedtstoffer i form af olivenolie, smør, fløde. Masser af grønsager, forberedt i varieret form og helst så meget råkost som muligt. Der er også en del andre tilladte madvarer jeg spiser med stort velbehag, som ost, pålæg, æg osv. Vand drikker jeg en 1,5 liter om dagen, derudover et par kopper kaffe med piskefløde i samt min ½ liter mælk. Der er godt nok en del kulhydrater i ½ liter mælk i form af mælkesukker, men jeg vil ikke undvære det. Derefter kommer optræpningsfase og til sidst vedligeholdelsesfase, som gerne skulle vare resten af mit liv :) Jeg spiser faktisk ikke meget anderledes end før bortset fra de ting jeg skal undgå. Jeg har det rigtig godt og har tabt mig 5½ kg indtil nu. :)

Anmeld

20. august 2010

Pia74-vb

Nå ja, spiser tre gange om dagen - og bare jeg får rigeligt af de rigtige fedstoffer, så er jeg ikke træt eller fryser efter måltiden, har INGEN sukkertræng efter mad og er behagelig mæt en 4 timer. Jeg er en tidligere sukkerjunkie, så dette er bare en kæmpesejr for mig...

Anmeld

20. august 2010

lib1982-vb

low-carb???? Øhh hvad er det lige og hvad går det præcist ud på?

Anmeld

20. august 2010

Det er stadig mig-vb

Måske er det Atkins? Den metode bruger Amin Jensen også :) - og hvor er i dygtige allesammen!!!! :klap:

Anmeld

20. august 2010

kongster-vb

lib1982 skrev:
Minimum af kulhydrater. Jeg synes også sukkertrangen er væk, nu hvor jeg ikke spiser slik og kage, så jeg snyder ikke. Dels fordi jeg ikke har lyst og dels for ikke at fodre sukkertrangen op igen :-)

Anmeld

22. august 2010

Pia74-vb

lib1982 skrev:
Det betyder som de andre også har skrevet, at spise så få kulhydrater som muligt. Man skulle få mest energi ud af fedtstoffer og proteiner, og de få kulhydrater helst fra kilder som grønsager. Jeg spiser meget sådan allerede idag, så jeg har det meget nemt ved det. Den største forændring er nok at jeg spiser mere fedt - smør og olivenolie - end før og så slet ikke de nogle ovennævnte madvarer. Atkinsons er nok den mest strenge af slagsen, de første to uger kørte jeg nok mest det. Nu, efter fire uger, har jeg ændret det lidt til a la South Beach, som nok passer bedre til mig på længere sigt. Der er en dansk bog om dette, den hedder noget i stil med 'At leve livet fedt' og går ud på at spise madvarer, som ikke giver hop på insulinniveauet i blodet. Det gør kulhydraterne nemlig og det får kroppen til at lagre fedt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.