Surt opstød...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

Hej alle sammen...

Jeg har altså brug for at komme med et "surt opstød", og jeg håber at det bliver lidt neutralt, så jeg ikke støder nogen.

Jeg synes at det er rigtig ærgeligt, at der er SÅ mange dejlige og søde piger/mødre (I er alle sammen så søde!) herinde som er efter hinanden. Jeg har lagt mærke til et mønster herinde, som f.eks (husk at det bare er et eksempel) hvis en 27-årig skriver at hun bare vil være mor NU, hun har været sammen med hendes kæreste i et par måneder, og det er bare så godt osv, så får hun et "Go for it!". Hvorimod hvis f.eks. en på 19 skriver, at hun har været sammen med hendes kæreste i 3-4 år, boet sammen i halvandet år, og kæresten har en gymnasiel uddannelse, og det har hun også, så får de mange gange at vide, at nu skal de altså bare lige vente lidt, de skal ud og nyde livet, få en rigtig uddannelse og det ene og det andet... nu kender jeg flere mødre, både nogen på 18-20 år, og nogen på omkring de 30, og min ærlige mening er altså at mange! af de yngre (selvfølgelig er overskud individuelt) har et meget større overskud til barnet  (ikke at jeg siger at mødre på 30 er forfærdelige!). Mange herinde har bare den indstilling, at hvis man får børn i en alder af 18-21 år, så går man altså fra hinanden, og børnene bliver skilsmissebørn. Risikoen for det, er altså næsten ligeså stor som 35-årig. Alting kan jo gå galt. Den ene dag kan man stå med hus, 2 biler og et fedt betalende job, og dagen efter har man et hus på tvangsauktion, ingen bil og intet job. Det er jo det samme hvis man er ung. Måske bliver man smidt ud af uddannelsen fordi man har et kolikbarn der gør at man har fået mange fraværsdage, og at man pludselig skal gå fra en su til kh, få en mindre lejlighed og sætte tingene lidt på pause... Det jeg forsøger at sige er, at livet er utroværdigt, uretfærdigt til tider, men fyldt med en masse fantastiske oplevelser og overraskelser, der gør at livet bare er det hele værd, selvom der ingen garantier er! Om man er 18 eller 39, så er børn bare den største gave man kan få her i livet, og de giver en så meget. Og jeg er sikker på at alle vil gøre alt det bedste for deres børn, uanset hvor mange penge man har, hvor mange uddannelser man har, og hvor mange kvadratmeter man har at bo på. 

Tak fordi at du gad at læse med (jeg havde lige brug for at komme af med det)

Dit sure opstød havde bare været så meget mere konstruktivt om du havde udeladt dine egne fordomme om "ældre" mødre (må lige smile lidt ved at man åbenbart som 30 årig har meget mindre overskud, fordi man åbenbart er blevet gammel). 

Det er fair nok at skrive om, at man ikke bør have fordomme om unge forældre men lad for gud skyld vær med at begrunde det med lige så usaglige fordomme om de lidt ældre forældre 

Udover det er jeg for min part græsk katolsk når det kommer til hvornår andre får børn - der er gode forældre på 18 og der er gode forældre på 48, det vigtige er vel om børnene er ønsket og elsket. 

Dog må jeg sige helt inde fra maven, at jeg ikke vil blive begejstret uden forbehold hvis min datter eller søn kommer og fortæller de skal være forældre som 18 årige. Hvorfor ved jeg egentlig ikke, men tror jeg vil føle de går glip af noget, jeg vil nok være bange for de vil sidde som 38 årig og føle livet er gået dem forbi. Jeg ved godt det er irrationelt, men husker bare mine egne ungdomsår som fantastiske og ville da gerne mine børn også fik fantastiske år.

Men ønsker man sig et barn som 19 årig, ja så har man vel tænkt det igennem og så er det vel lige så godt som hvis man er 38.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har fuld forståelse for at folk er ærlige. Man skal bestemt ikke lyve eller tale nogle efter munden. Ofte er det bare ikke konstruktiv kritik der kommer herinde. Det der kommer er folks hurtige mening om en person de intet kender til andet end hvad vedkommende har skrevet. Jeg forventer ikke at alle er enige, men jeg ser bare ofte at folk har travlt med at komme med deres personlige mening som ikke er spor konstruktiv og ikke umiddelbart har andet formål end at kritisere trådstarters valg eller holdninger.

Jeg ved nu ikke om der træffes store livsbeslutninger ud fra svar i et forum, men jeg har da set folk rådgive om parforhold som de kun kender til ud fra den brøkdel de har læst og ligefrem rådgive om at trådsatarter skal gå fra vedkommende hun måske lige er lidt utilfreds med. Og der ville jeg måske sige at man godt nok dømmer hurtigt og bevæger sig ud på dybt vand hvis man rådgiver om parforhold man intet kender til.

Er helt enige omkring det, at det kan gå for hurtigt - me ofte er spørgsmål herinde holdningspræget. Der er ofte et: hvad synes I? 

Men vil give dig ret i at der meget ofte bliver skrevet "skrid fra ham" i parforholds tråde hvilket jeg også synes er meget drastisk og jeg håber da ikke at der reelt er kvinder som tager sådan en beslutning på baggrund af fremmede kvinder som hverken kender hende selv eller manden. 

Anmeld Citér

2. april 2015

modesty

Mrsopsand skriver:

Man kan gøre rede for sin situation ja, men folk får ikke hele billedet ud fra en tekst man skriver i forbindelse med et spørgsmål, uanset hvor detaljeret man så forsøger at lave sit indlæg. 

Det er nu ikke fordi jeg er uenig i din betragtning. Min personlige aversion er "skrid fra det svin!" når TS skriver at der måske, vist nok, eller noget, er lidt flirt mellem kæresten og en anden. Når man tænker på at det her er en side der henvender sig til forældre, så har folk utroligt travlt med at råde hinanden til skilsmisser.

Jeg er en af dem der sikkert ofte kommer med et svar som ikke passer ind i TS' forestilling. Men til gengæld forsøger jeg også at spørge ind i de tilfælde hvor TS er super overfladisk i sine beskrivelser, for netop at kunne give det bedst mulige svar - også selvom det ikke er et svar der huer TS.

Anmeld Citér

2. april 2015

modesty

mor:) skriver:

Er helt enige omkring det, at det kan gå for hurtigt - me ofte er spørgsmål herinde holdningspræget. Der er ofte et: hvad synes I? 

Men vil give dig ret i at der meget ofte bliver skrevet "skrid fra ham" i parforholds tråde hvilket jeg også synes er meget drastisk og jeg håber da ikke at der reelt er kvinder som tager sådan en beslutning på baggrund af fremmede kvinder som hverken kender hende selv eller manden. 

Hahah, så først dit svar nu. Vi tænker vist rimelig ens. 

Anmeld Citér

2. april 2015

Miss Thunder

Det er skønt for dem med gamle bedsteforældre der stadig er ved godt helbred. Det er da bare dejligt. Men det er langtfra alle der kan sige det..

Jeg har set rigtig mange triste tilfælde i min omgangskreds. Deriblandt mine egne forældre der er 59 og 64 i dag. Det har ikke overskud til at have min søn på overnatning en enkelt nat..

Min ekskæreste har ikke sin mor mere, hun var gammel mor da hun fik ham. 44 år og ville have været 73 i dag hun døde da hun var 69..

kender flere eks. Men heraf min mening om at man ikke skal være ældre en 40 når man for børn.. Vi kan ikke vide om vi er de heldige ældre.
Men igen min mening. Man må gøre hvad man føler er rigtigt for en selv om man er 18, 25, 30 eller 40
Ingen kan forudsige fremtiden og man har kun sin nuværende overbevisning.

Anmeld Citér

2. april 2015

Mettefpigen

Miss Thunder skriver:

Det er skønt for dem med gamle bedsteforældre der stadig er ved godt helbred. Det er da bare dejligt. Men det er langtfra alle der kan sige det..

Jeg har set rigtig mange triste tilfælde i min omgangskreds. Deriblandt mine egne forældre der er 59 og 64 i dag. Det har ikke overskud til at have min søn på overnatning en enkelt nat..

Min ekskæreste har ikke sin mor mere, hun var gammel mor da hun fik ham. 44 år og ville have været 73 i dag hun døde da hun var 69..

kender flere eks. Men heraf min mening om at man ikke skal være ældre en 40 når man for børn.. Vi kan ikke vide om vi er de heldige ældre.
Men igen min mening. Man må gøre hvad man føler er rigtigt for en selv om man er 18, 25, 30 eller 40

Man kan jo også blive syg når man er ung eller der kan ske noget tragisk....

Anmeld Citér

2. april 2015

Maipo

I bund og grund er alt hvad der bliver skrevet herinde jo kun et udtryk for holdninger, og dem er der mange af, så hvis man ikke vil høre andres meninger, så skal man nok lade være med at skrive noget.

Anmeld Citér

2. april 2015

Miss Thunder

Mettefpigen skriver:

Man kan jo også blive syg når man er ung eller der kan ske noget tragisk....

Det kan man da i allerhøjeste grad ja, men det ændrer jo stadig ikke på at sygdom for det meste kommer med alderen.

Anmeld Citér

2. april 2015

Abracadabra

Når jeg skriver "vent med at få børn" til en skruk 18-årig, mener jeg ikke "vent 20 år", men bare vent et par år... 

Rent biologisk mangler hjernen lidt udvikling på dét tidspunkt, man ER bare først færdigudviklet i starten af tyverne... Så der er god grund til at vente lidt. 

Man bliver ikke mere gammel og syg og uenergisk af at få børn som 22-årig frem for i teenageårene. Men man bliver bedre til at behovsudsætte og får lidt mere styr på selvforsørgelse. To gode ting for en forælder. 

Anmeld Citér

2. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Miss Thunder skriver:

Men det er trods alt undtagelsen og ikke reglen, at mennesker i en alder af 59 er ved så dårlig helbred eller går bort. 

Og man får vel ikke børn for at give dem bedsteforældre. Hvad med alle dem som ganske enkelt ikke har bedsteforældre der er interesseret i denne rolle eller måske ikke egner sig af andre end helbredsmæssige årsager. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.