Surt opstød...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2015

TNBC

Miss Thunder skriver:

Behov kan være forskellige ja.. Men til gengæld kan man som ung mor nyde at være ung sammen med sine børn og stadig have kræfter til når de bliver store til eks. at rejse og opleve sammen med dem.

Så man kan kun rejse og opleve ting med sine børn, hvis man er unge forældre? Så må jeg da have drømt de ting jeg lavede med min far og søster..

Hilsen en der er 28 og hvis far er 72, og stadigvæk har masser af kræfter, som arbejder selvom at han er gået på pension.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2015

TNBC

Miss Thunder skriver:

Det her vil nok støde nogen. Men i min optik er man for gammel til at få børn når man er 40 og endnu mere hvis det er den første. Jeg mener ikke at man herefter kan være sikker på at kunne bidrage ret meget i deres voksenliv. Får man derimod børn tidligt kan man være heldig at kunne se sine evt børnebørn vokse op også.. Så er en lang uddannelse ret sekundær i min verden.. Ikke at jeg mener man skal leve på det offentlige men man kan godt have et job uden at have en udd og børn behøver ikke have smartphones og designertøj for at trives.

Hvad så hvis man kun finde den rette når man er 38-39år? Må man så ikke få børn i dine øjne? Eller man finder ham som 35årig, men da der er gået 4år er det stadigvæk ikke lykkedes, skal man så stoppe?

Jeg kan fortælle dig at min arbejdsgiver er 44, hans børn er 2 og 1, deres mor er 35. Vil du selv gætte hvem der er den mest aktive med børnene???

Bare fordi man bliver forældre som 40årige, kan man jo sagtens blive bedsteforældre, når man er 55-60år og opefter, og 55-60 er det ikke gamle bedsteforældre.

Anmeld Citér

1. april 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Signe-bine skriver:

Er statistikken lavet på hvor gamle folk var da de blev enlige? Eller er det "bare" en statistik over hvor mange enlige over 30 år der var pr 1/1 2015 og hvor mange unger 30år? Jeg forstår dit indlæg om statistikken som sidstnævnte, at det er en opgørelse på den givne dag,  for hvor mange enlige over og under 30 der er.

Hvis det er rigtigt, forstår jeg ikke hvordan du kan konkluderer at flere par over 30 år går fra hinanden? Givetvis er mange af parrene gået fra hinanden for navne år siden og var måske endda under 30. Hvis de så var over 30 d 1/1 2015 tæller de jo med i statistikken som enlige over 30 - og med rette, men de gik måske fra hinanden før de fyldte 30?

Kan du følge hvad jeg mener? Måske har jeg misforstået dit indlæg, men som jeg læser det du har skrevet om statistikken, så begrunder den statistik ikke nogen påstande om hvornår nogle er gået fra hinanden, men kun et faktuelt billede af hvor gamle de enlige forældre er. Og da vi alle bliver ældre, kan man vel ikke drage nogen konklusioner ud fra sådan en statistik, for dem over 30 kan ligesåvel være blevet enlige da de var under 30 som over...

Du læser statistikken korrekt, men man kan så heller ikke vide om de var fyldt 30 inden forholdet gik i stykker

Men led gerne efter noget mere statistik, for det er noget vi faktuelt kan bruge til noget

Dog er danske kvinder i gennemsnit 32.2 år når de bliver gift. De fleste skilsmisser herhjemme sker når folk er mellem 40-49 år.

Det siger selvfølgelig ikke noget om de forhold hvpr folk ikke er gift

Anmeld Citér

1. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Miss Thunder skriver:

Det her vil nok støde nogen. Men i min optik er man for gammel til at få børn når man er 40 og endnu mere hvis det er den første. Jeg mener ikke at man herefter kan være sikker på at kunne bidrage ret meget i deres voksenliv. Får man derimod børn tidligt kan man være heldig at kunne se sine evt børnebørn vokse op også.. Så er en lang uddannelse ret sekundær i min verden.. Ikke at jeg mener man skal leve på det offentlige men man kan godt have et job uden at have en udd og børn behøver ikke have smartphones og designertøj for at trives.

Min kærestes forældre er pensionister. De har en fast dag om ugen hvor de har vores dreng. Derudover inviterer de ofte os og min svigerindes og hendes børn og mand hjem til mad, de inviterer også til udlandsrejser og sommerhus i Dk. De har børnebørn med til camping. De kan altid hjælpe med pasning- så jo det er da fantastisk de er ældre og har tiden og overskudet. Så de har masser at bidrage med. De kan skam være aktive

jeg forstår egentlig ikke hvorfor du citerer mig - der er 10 år til jeg fylder 40 

Anmeld Citér

1. april 2015

modesty

Jeg synes generelt folk herinde er super hurtige til at bedømme andres liv ud fra de få linjer som folk skriver i deres indlæg. Ofte er denne info kun et ganske lille udpluk af det der sker. Jeg mister lysten til at spørge herinde, men det er åbenbart en generel tendens på diverse forums, man sidder der bag ved sin skærm og kender alt til folks situationer ud fra korte informationer og er så pokkers klog i egne tanker. Hvis man vil ha oprigtige og meningsfulde råd må man gå til sin nærmeste omgangskreds eller søge professionel hjælp.

Eller også må man skrive nogle mere konkrete og detaljerede indlæg så folk har en mulighed for at komme med konstruktiv input. Hvis ikke man kan finde ud af at gøre rede for sin situation, kan man da heller ikke forvente andet end overfladisk feedback.

Anmeld Citér

1. april 2015

modesty

mor:) skriver:

Min kærestes forældre er pensionister. De har en fast dag om ugen hvor de har vores dreng. Derudover inviterer de ofte os og min svigerindes og hendes børn og mand hjem til mad, de inviterer også til udlandsrejser og sommerhus i Dk. De har børnebørn med til camping. De kan altid hjælpe med pasning- så jo det er da fantastisk de er ældre og har tiden og overskudet. Så de har masser at bidrage med. De kan skam være aktive

jeg forstår egentlig ikke hvorfor du citerer mig - der er 10 år til jeg fylder 40 

Jeg synes også det er skønt at min mor ikke arbejder længere, og min far har droslet ned. De ser ofte min søn flere gange om ugen, og springer altid til når vi har brug for det, i stedet for at han skal have lange institutionsdage. 

Anmeld Citér

1. april 2015

modesty skriver:

Jeg synes også det er skønt at min mor ikke arbejder længere, og min far har droslet ned. De ser ofte min søn flere gange om ugen, og springer altid til når vi har brug for det, i stedet for at han skal have lange institutionsdage. 

Ja det er da fantastisk 

Anmeld Citér

1. april 2015

Mrsopsand skriver:

Jeg synes generelt folk herinde er super hurtige til at bedømme andres liv ud fra de få linjer som folk skriver i deres indlæg. Ofte er denne info kun et ganske lille udpluk af det der sker. Jeg mister lysten til at spørge herinde, men det er åbenbart en generel tendens på diverse forums, man sidder der bag ved sin skærm og kender alt til folks situationer ud fra korte informationer og er så pokkers klog i egne tanker. Hvis man vil ha oprigtige og meningsfulde råd må man gå til sin nærmeste omgangskreds eller søge professionel hjælp.

Hvilket svar kan man da forvente når det netop kun er udpluk?

og så synes jeg det lyder til at problemet er at folk netop er ærlige? Skal man lyve hvis man reelt synes personen er alt for ung, har kendt kæresten i for kort tid og lignende? Hvorfor spørge hvis man har en forventning om at alle skal være enige?

Jeg tror nu heller ikke at nogen tager store livsbeslutninger ud fra svar i et forum?

Anmeld Citér

1. april 2015

Mrsopsand

Eller også må man skrive nogle mere konkrete og detaljerede indlæg så folk har en mulighed for at komme med konstruktiv input. Hvis ikke man kan finde ud af at gøre rede for sin situation, kan man da heller ikke forvente andet end overfladisk feedback.

Man kan gøre rede for sin situation ja, men folk får ikke hele billedet ud fra en tekst man skriver i forbindelse med et spørgsmål, uanset hvor detaljeret man så forsøger at lave sit indlæg. 

Anmeld Citér

1. april 2015

Mrsopsand

mor:) skriver:

Hvilket svar kan man da forvente når det netop kun er udpluk?

og så synes jeg det lyder til at problemet er at folk netop er ærlige? Skal man lyve hvis man reelt synes personen er alt for ung, har kendt kæresten i for kort tid og lignende? Hvorfor spørge hvis man har en forventning om at alle skal være enige?

Jeg tror nu heller ikke at nogen tager store livsbeslutninger ud fra svar i et forum?

Jeg har fuld forståelse for at folk er ærlige. Man skal bestemt ikke lyve eller tale nogle efter munden. Ofte er det bare ikke konstruktiv kritik der kommer herinde. Det der kommer er folks hurtige mening om en person de intet kender til andet end hvad vedkommende har skrevet. Jeg forventer ikke at alle er enige, men jeg ser bare ofte at folk har travlt med at komme med deres personlige mening som ikke er spor konstruktiv og ikke umiddelbart har andet formål end at kritisere trådstarters valg eller holdninger.

Jeg ved nu ikke om der træffes store livsbeslutninger ud fra svar i et forum, men jeg har da set folk rådgive om parforhold som de kun kender til ud fra den brøkdel de har læst og ligefrem rådgive om at trådsatarter skal gå fra vedkommende hun måske lige er lidt utilfreds med. Og der ville jeg måske sige at man godt nok dømmer hurtigt og bevæger sig ud på dybt vand hvis man rådgiver om parforhold man intet kender til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.