Anonym skriver:
Hej alle sammen...
Jeg har altså brug for at komme med et "surt opstød", og jeg håber at det bliver lidt neutralt, så jeg ikke støder nogen.
Jeg synes at det er rigtig ærgeligt, at der er SÅ mange dejlige og søde piger/mødre (I er alle sammen så søde!) herinde som er efter hinanden. Jeg har lagt mærke til et mønster herinde, som f.eks (husk at det bare er et eksempel) hvis en 27-årig skriver at hun bare vil være mor NU, hun har været sammen med hendes kæreste i et par måneder, og det er bare så godt osv, så får hun et "Go for it!". Hvorimod hvis f.eks. en på 19 skriver, at hun har været sammen med hendes kæreste i 3-4 år, boet sammen i halvandet år, og kæresten har en gymnasiel uddannelse, og det har hun også, så får de mange gange at vide, at nu skal de altså bare lige vente lidt, de skal ud og nyde livet, få en rigtig uddannelse og det ene og det andet... nu kender jeg flere mødre, både nogen på 18-20 år, og nogen på omkring de 30, og min ærlige mening er altså at mange! af de yngre (selvfølgelig er overskud individuelt) har et meget større overskud til barnet (ikke at jeg siger at mødre på 30 er forfærdelige!
). Mange herinde har bare den indstilling, at hvis man får børn i en alder af 18-21 år, så går man altså fra hinanden, og børnene bliver skilsmissebørn. Risikoen for det, er altså næsten ligeså stor som 35-årig. Alting kan jo gå galt. Den ene dag kan man stå med hus, 2 biler og et fedt betalende job, og dagen efter har man et hus på tvangsauktion, ingen bil og intet job. Det er jo det samme hvis man er ung. Måske bliver man smidt ud af uddannelsen fordi man har et kolikbarn der gør at man har fået mange fraværsdage, og at man pludselig skal gå fra en su til kh, få en mindre lejlighed og sætte tingene lidt på pause... Det jeg forsøger at sige er, at livet er utroværdigt, uretfærdigt til tider, men fyldt med en masse fantastiske oplevelser og overraskelser, der gør at livet bare er det hele værd, selvom der ingen garantier er! Om man er 18 eller 39, så er børn bare den største gave man kan få her i livet, og de giver en så meget. Og jeg er sikker på at alle vil gøre alt det bedste for deres børn, uanset hvor mange penge man har, hvor mange uddannelser man har, og hvor mange kvadratmeter man har at bo på.
Tak fordi at du gad at læse med
(jeg havde lige brug for at komme af med det
)
Hej,
Jeg er én af dem, som tror på, at det er bedre at vente med at få børn til man selv har udlevet sine drømme, nydt sin ungdom (uden børn), lært sig selv at kende og blevet moden nok til at være mor/far.
Når man har gjort det, og så valgt at få børn i 30'erne, så har man den modenhed og overskud der skal til for at give sig selv 110% til børnene uden nogensinde at føle at man er gået glip af noget fordi man har fået børn tidligt.
Jeg har selv valgt at få mit første barn, efter at jeg har rejst verden rundt, set og oplevet en masse, fået mig en uddannelse og jeg er i 30'erne. Det er den bedste beslutning i mit liv.
Det kan være at andre ikke har behov for at udleve sine drømme i form af at rejse verden rundt, men bare denne modningsproces man går igennem, kan man ikke gennemføre når man er 18-20. Sorry!
Just saying