Tid til sig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det er da ikke for sent at forventningsafstemme resten af jeres liv sammen??

Det har du helt ret i! Uden tvivl  

Jeg synes bare flere har dunket mig i hovedet over, at det ikke er gjort for længst, men jeg kan jo ikke gøre det om.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2015

Sprit25

Puha, det lyder godt nok voldsomt med din kæreste! Jeg synes også det er meget tid han vil være væk og ordene: "hvorfor skal jeg se på sig sidde i sofaen" er ikke ligefrem mega positivt. 

Dem der siger I skulle have forventningsafstemt: LUK AF, for det. Fordi du kan nok så meget forventningsafstemme, men derfor er det ikke sikkert det holder i byretten. Jeg kan godt forstå du gerne vil løbe ligesom jeg engang imellem har brug for at være HELT alene! ingen baby, ingen kæreste men bare alene! 

Jeg synes du skal snakke med ham og spørg ham om han vil det familie-livet på de betingelser det er. At der ikke er tid til træning hverdag og at der bare ikke er mulighed for at træne der og der. Også når baby skal til at spise med skal han da være hjemme så han kan spise med Fortæl ham hvor meget han går glip af og at der er fædre der vil give sin højre arm for at kunne putte deres barn hver aften. Min kæreste inklusiv! 

Anmeld Citér

24. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Så meget?? Ud af 168 timer på en uge, vil jeg max være væk i 4 timer, hvor jeg løber.

Det seneste halve år har jeg netop ikke været ude af huset. Jeg vil først starte op med at løbe nu. 

Det synes jeg er helt fair, og jeg er RET sikker på, at vores søn overlever, at far er alene hjemme med ham i de timer

ellers har vi jo netop været hjemme i de timer, hvor min kæreste har været hjemme og vågen, så vi kunne have tid sammen.

synes helt ærligt det er noget fis, at klandre mig for, at jeg har behov for at trække stikket i 45 minutter, og få tømt hovedet.

For det første har du ikke skrevet hvor længe du er væk. Og ja hvis BÅDE du og han skal dyrke jeres interesser så tit på en uge synes jeg det bliver mange timer. Det er fint du vil løbe 45 min men så bliver din kæreste nødt til at minimere sin træning. Tilsammen er det mange timer. 

Du skriver at dit barn først sover kl 22. Hvad tid vågner han fra sin sidste lur? 

Anmeld Citér

24. marts 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

For det første har du ikke skrevet hvor længe du er væk. Og ja hvis BÅDE du og han skal dyrke jeres interesser så tit på en uge synes jeg det bliver mange timer. Det er fint du vil løbe 45 min men så bliver din kæreste nødt til at minimere sin træning. Tilsammen er det mange timer. 

Du skriver at dit barn først sover kl 22. Hvad tid vågner han fra sin sidste lur? 

Jo, det har jeg skrevet 

Han sover fra 10 til 12, og fra 15 til 17.

Nogle gange sover han også lige 30 minutter omkring kl 20.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. marts 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Jo, det har jeg skrevet 

Ved godt du ikke spørger ind til rytme men må jeg komme med et forslag? 

Evt, prøv at vække ham om morgen så han bliver lagt måske kl 9 også sover til 11. Også en lur igen fra 14-16. Så kan det være han falder tidligere i søvn. Hvad sker der når han vågner der kl 20?

Anmeld Citér

24. marts 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ved godt du ikke spørger ind til rytme men må jeg komme med et forslag? 

Evt, prøv at vække ham om morgen så han bliver lagt måske kl 9 også sover til 11. Også en lur igen fra 14-16. Så kan det være han falder tidligere i søvn. Hvad sker der når han vågner der kl 20?

Alt er prøvet.

Bliver han vækket før han vågner af sig selv om morgenen, så sover han max 30 minutter til middag, og er umulig hele dagen.

Så går han til gengæld kold meget tidligere om aftenen, med det resultat, at han vågner hver anden time hele natten. 

Det er alt for hårdt

Hvis han er faldet i søvn, og han så vågner ved 20 tiden, er han lysvågen, og vil pjatte og lege. Han er helt i hopla.

Anmeld Citér

24. marts 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Alt er prøvet.

Bliver han vækket før han vågner af sig selv om morgenen, så sover han max 30 minutter til middag, og er umulig hele dagen.

Så går han til gengæld kold meget tidligere om aftenen, med det resultat, at han vågner hver anden time hele natten. 

Det er alt for hårdt

Hvis han er faldet i søvn, og han så vågner ved 20 tiden, er han lysvågen, og vil pjatte og lege. Han er helt i hopla.

Hmmm ja okay... 

Anmeld Citér

24. marts 2015

Beem82

Min mand spiller fodbold 3-4 gange om ugen og jeg rider 3 gange om ugen og så prøver vi at passe lidt fælles volley ind. Så er da ikke i tvivl om at der skal ske noget tilpasning og prioritering når baby kommer til verden til oktober. 

Han brugte allerede så meget tid på fodbold da vi mødtes og i starten synes jeg jeg blev nedprioriteret. Men i stedet for at blive negativ, så spurgte jeg om jeg måtte komme med og se et par kampe og det måtte jeg hellere end gerne. Han nyder når jeg engagerer mig og det har betydet at jeg nu er fuldt integreret i klubben, kommer til mange af kampene, er ude og se ham dømme, er blevet træner for de 1-5årige og er bestyrelsesmedlem i boldklubbens støtteforening. Alt sammen noget der giver fællestid på trods af at det er hans sport.

Når han tager til træning efter vi får den bette, så tænker jeg at følge med med bette i barnevogn og på den måde komme lidt hjemmefra og få gået tur. Regner ikke med at komme mindre i klubben, fordi der er kommet en lille til. Og baby kan vel stå og sove i barnevognen de par timer vi er til volley.

Det er selvfølgelig bare mine naive babydrømme, ved slet ikke om det kan realiseres. Men tænker at så længe indstillingen er at vi engagerer os i hinandens interesser, gør tingene sammen når det er muligt og så jævnligt lige tjekker af med hinanden at vi ikke er på vej ud i noget misharmonisk, så ender vi ikke med at sidde i hver vores ende af sofaen og skule til hinanden.

Anmeld Citér

24. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jo, det har jeg skrevet 

Ja kan se du skrev det længere ned i tråden. Skrev før jeg fik læst hele tråden - min fejl 

har du prøvet at vække hambtidligere så han får en morgenlur, middagslur og en kort eftermiddagslur så han kan blive lagt tidligere til natten?

Anmeld Citér

24. marts 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Det med hans døgnrytme skal nok rette sig. Det er tit først fra 6 månedersalderen, at de begynder at følge lyset. Lige pludselig en dag, vågner han lidt tidligere, og går tilsvarende tidligere i seng. Om ikke andet når han kommer i dagpleje/vuggestue.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.