Min mand spiller fodbold 3-4 gange om ugen og jeg rider 3 gange om ugen og så prøver vi at passe lidt fælles volley ind. Så er da ikke i tvivl om at der skal ske noget tilpasning og prioritering når baby kommer til verden til oktober.
Han brugte allerede så meget tid på fodbold da vi mødtes og i starten synes jeg jeg blev nedprioriteret. Men i stedet for at blive negativ, så spurgte jeg om jeg måtte komme med og se et par kampe og det måtte jeg hellere end gerne. Han nyder når jeg engagerer mig og det har betydet at jeg nu er fuldt integreret i klubben, kommer til mange af kampene, er ude og se ham dømme, er blevet træner for de 1-5årige og er bestyrelsesmedlem i boldklubbens støtteforening. Alt sammen noget der giver fællestid på trods af at det er hans sport.
Når han tager til træning efter vi får den bette, så tænker jeg at følge med med bette i barnevogn og på den måde komme lidt hjemmefra og få gået tur. Regner ikke med at komme mindre i klubben, fordi der er kommet en lille til. Og baby kan vel stå og sove i barnevognen de par timer vi er til volley.
Det er selvfølgelig bare mine naive babydrømme, ved slet ikke om det kan realiseres. Men tænker at så længe indstillingen er at vi engagerer os i hinandens interesser, gør tingene sammen når det er muligt og så jævnligt lige tjekker af med hinanden at vi ikke er på vej ud i noget misharmonisk, så ender vi ikke med at sidde i hver vores ende af sofaen og skule til hinanden.
Anmeld
Citér