Anonym skriver:
Jeg håber I vil give mig jeres input omkring nedenstående.
Min kæreste og jeg har en søn på 6 måneder.
Jeg går hjemme på barsel, frem til 1.8, hvor jeg starter på arbejde igen. (Man-fre 8-16).
Min kæreste arbejder kl. 21-06 i 7 dage, og har så 7 dage fri.
I arbejdsugen står han op kl. 14, og tager til styrketræning fra 15.30 til 17.30.
Så er han hjemme kl 18, og skal i bad.
Herefter skal der spises m.v., inden han kører på job 20.45.
(I friugen træner han i samme tidsrum.)
Han styrketræner mandag, tirsdag, torsdag og fredag.
Nu har han så meddelt, at han starter til fodbold hver mandag fra 16 til 18, og så vil han forsat styrketræne tirsdag, torsdag og fredag.
Jeg er ikke kommet med nogen reaktion endnu, da jeg nok bare ville bide hovedet af ham.
Mine tanker: jeg synes han bruger sindssygt mange timer hver uge på at pleje sig selv og sine interesser.
Hvad med når jeg starter på arbejde igen, skal jeg så både aflevere sønnen om morgenen og hente ham om eftermiddagen, fordi min kæreste skal træne??
Hvad er fair i denne her situation??
er jeg urimelig?
En ting er om du er urimelig, hvad du skal finde dig i osv.
Jeg tænker mere, hvad med tiden med sit barn. Hvad har dit barn krav på? Har jeres barn ikke krav på lidt skøn tid med sin far hver dag hvis overhovedet muligt? Har jeres barn ikke krav på korte dage i dage i institution eller fridage med far? Skulle jeg arbejde nat ville det da være med bagtanken at jeg kunne hente tidligt de dage jeg arbejdede og have fridage med mine børn de dage jeg ikke arbejdede.
Synd jeres barn ikke kan slå i bordet og fortælle: jeg vil have tid med min far.
Men nej du er ikke urimelig - selvsagt kan du forvente han henter x antal dage om ugen, at han laver sit tørn i hjemmet for at få hverdagene til at hænge sammen. Han skal selvsagt også have lov at træne, men så må han jo finde er center der har åbent om aftenen på fridagene så han kan smutte efter baby er puttet hvis det skal være så mange dage. Og i fridagene, ja der er jo mange gode tider før barn skal hentes.
man skal huske sig selv når man bliver forældre, men man skal også huske der er et lille menneske som har brug for voksne for at kunne få sin fritid, sine fritidsinteresser.