Tid til sig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg håber I vil give mig jeres input omkring nedenstående.

Min kæreste og jeg har en søn på 6 måneder.
Jeg går hjemme på barsel, frem til 1.8, hvor jeg starter på arbejde igen. (Man-fre 8-16).
Min kæreste arbejder kl. 21-06 i 7 dage, og har så 7 dage fri.

I arbejdsugen står han op kl. 14, og tager til styrketræning fra 15.30 til 17.30.
Så er han hjemme kl 18, og skal i bad.
Herefter skal der spises m.v., inden han kører på job 20.45.
(I friugen træner han i samme tidsrum.)

Han styrketræner mandag, tirsdag, torsdag og fredag.

Nu har han så meddelt, at han starter til fodbold hver mandag fra 16 til 18, og så vil han forsat styrketræne tirsdag, torsdag og fredag.

Jeg er ikke kommet med nogen reaktion endnu, da jeg nok bare ville bide hovedet af ham.

Mine tanker: jeg synes han bruger sindssygt mange timer hver uge på at pleje sig selv og sine interesser.
Hvad med når jeg starter på arbejde igen, skal jeg så både aflevere sønnen om morgenen og hente ham om eftermiddagen, fordi min kæreste skal træne??

Hvad er fair i denne her situation??

er jeg urimelig?

En ting er om du er urimelig, hvad du skal finde dig i osv. 

Jeg tænker mere, hvad med tiden med sit barn. Hvad har dit barn krav på? Har jeres barn ikke krav på lidt skøn tid med sin far hver dag hvis overhovedet muligt? Har jeres barn ikke krav på korte dage i dage i institution eller fridage med far? Skulle jeg arbejde nat ville det da være med bagtanken at jeg kunne hente tidligt de dage jeg arbejdede og have fridage med mine børn de dage jeg ikke arbejdede.

Synd jeres barn ikke kan slå i bordet og fortælle: jeg vil have tid med min far.

Men nej du er ikke urimelig - selvsagt kan du forvente han henter x antal dage om ugen, at han laver sit tørn i hjemmet for at få hverdagene til at hænge sammen. Han skal selvsagt også have lov at træne, men så må han jo finde er center der har åbent om aftenen på fridagene så han kan smutte efter baby er puttet hvis det skal være så mange dage. Og i fridagene, ja der er jo mange gode tider før barn skal hentes.

man skal huske sig selv når man bliver forældre, men man skal også huske der er et lille menneske som har brug for voksne for at kunne få sin fritid, sine fritidsinteresser. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Jeg tror du har helt ret i, at jeg skal være helt ærlig omkring det. 

Men jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal svare, når han siger "Hvorfor kan jeg ikke tage til træning, når du alligevel er hjemme og bare sidder i sofaen". 

Svaret her er: Det er ikke mig du skal være hjemme ved, det er din søn....

Anmeld Citér

24. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja, jeg synes måske også det er lidt voldsomt! 

Jeg har tænkt mig, at foreslå ham, at han i sommerperioden (hvor fodbolden er), kan gå til fodbold mandag og så styrketræning onsdag og torsdag. 

Så vil jeg gerne kunne løbe tirsdag, torsdag og søndag. 

Derudover må han enten hente eller bringe, eller stå for begge dele i sin friuge. 

Jeg gider ikke være barnepige, kok og husholderske.

Hvis både du og han skal dyrke jeres interesser så meget - hvornår er I så begge sammen med barnet?

Anmeld Citér

24. marts 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvis både du og han skal dyrke jeres interesser så meget - hvornår er I så begge sammen med barnet?

Så meget?? Ud af 168 timer på en uge, vil jeg max være væk i 4 timer, hvor jeg løber.

Det seneste halve år har jeg netop ikke været ude af huset. Jeg vil først starte op med at løbe nu. 

Det synes jeg er helt fair, og jeg er RET sikker på, at vores søn overlever, at far er alene hjemme med ham i de timer

ellers har vi jo netop været hjemme i de timer, hvor min kæreste har været hjemme og vågen, så vi kunne have tid sammen.

synes helt ærligt det er noget fis, at klandre mig for, at jeg har behov for at trække stikket i 45 minutter, og få tømt hovedet.

Anmeld Citér

24. marts 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Svaret her er: Det er ikke mig du skal være hjemme ved, det er din søn....

Det var et rigtig godt svar. Tak for det

Anmeld Citér

24. marts 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

En ting er om du er urimelig, hvad du skal finde dig i osv. 

Jeg tænker mere, hvad med tiden med sit barn. Hvad har dit barn krav på? Har jeres barn ikke krav på lidt skøn tid med sin far hver dag hvis overhovedet muligt? Har jeres barn ikke krav på korte dage i dage i institution eller fridage med far? Skulle jeg arbejde nat ville det da være med bagtanken at jeg kunne hente tidligt de dage jeg arbejdede og have fridage med mine børn de dage jeg ikke arbejdede.

Synd jeres barn ikke kan slå i bordet og fortælle: jeg vil have tid med min far.

Men nej du er ikke urimelig - selvsagt kan du forvente han henter x antal dage om ugen, at han laver sit tørn i hjemmet for at få hverdagene til at hænge sammen. Han skal selvsagt også have lov at træne, men så må han jo finde er center der har åbent om aftenen på fridagene så han kan smutte efter baby er puttet hvis det skal være så mange dage. Og i fridagene, ja der er jo mange gode tider før barn skal hentes.

man skal huske sig selv når man bliver forældre, men man skal også huske der er et lille menneske som har brug for voksne for at kunne få sin fritid, sine fritidsinteresser. 

Med hans arbejde, er det ikke muligt at få dagvagter, så han har hele tiden arbejdet nat. Også inden jeg overhovedet mødte ham.

Jeg har hele tiden vidst, at sådan var vilkårene, og jeg forventer bestemt ikke, at vores søn skal være hjemme i hele hans friuge. 

Men i mit stille sind, havde jeg da håbet, at min kæreste ville give vores søn nogle korte dage og evt en fridag hver uge. 

Det lyder bare ikke til, at han havde forestillet sig det sådan.

og så synes jeg virkelig, at det nærmest antydes at vores søn omsorgssvigtes, fordi vi ikke er sammen med ham 24 timer i døgnet.

Anmeld Citér

24. marts 2015

modesty

Anonym skriver:

Når jeg løber er der tale om 30-45 minutter hvor jeg er ude af huset. 

Det synes jeg såmændt er fair nok, når han VIL have sin træning. 

Det er helt sikkert tid som går fra vores søn. Uden tvivl. Men jeg har også brug for at være andet end mor, bare en gang i mellem.

vores søn vil desværre først sove kl 22, så det er ikke en mulighed at tage afsted efter han sover.

Jeg håber og tror, at det vender så snart han starter i vuggestue. Heldigvis sover han igennem, men han nægter at sove før kl 22. 

Hvis han ikke træner med sin træningsmakker, så er han væk i 1,5 time, men det er åbenbart hyggeligere og bedre at træne sammen.

Han skal nok begynde at sove tidligere.  Det giver meget luft i hverdagen at man har de timer efter puttetid til sig selv.

Anmeld Citér

24. marts 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Med hans arbejde, er det ikke muligt at få dagvagter, så han har hele tiden arbejdet nat. Også inden jeg overhovedet mødte ham.

Jeg har hele tiden vidst, at sådan var vilkårene, og jeg forventer bestemt ikke, at vores søn skal være hjemme i hele hans friuge. 

Men i mit stille sind, havde jeg da håbet, at min kæreste ville give vores søn nogle korte dage og evt en fridag hver uge. 

Det lyder bare ikke til, at han havde forestillet sig det sådan.

og så synes jeg virkelig, at det nærmest antydes at vores søn omsorgssvigtes, fordi vi ikke er sammen med ham 24 timer i døgnet.

Jeg tror ikke, at nogle antyder til at jeres søn omsorgsvigtes...

Og det er fair, at du har behov for at komme ud og løbe

MEN det lyder bare ikke til, at I er meget sammen som en FAMILIE, netop fordi din kæreste træner så meget.....

Anmeld Citér

24. marts 2015

modesty

Anonym skriver:

Det er lidt svært at forventningsafstemme livet som forældre nu, når vores søn er et halvt år. 

Jeg har forstået, at vi burde have gjort det inden han blev født, men det gjorde vi altså ikke. 

Jeg kan ikke rigtigt bruge det til noget, at få at vide hvad vi burde have gjort for 1,5 år siden. 

Det hjælper ikke rigtigt på noget nu.

Sorry, men jeg bliver lidt irriteret over sådan en besked.

Det er da ikke for sent at forventningsafstemme resten af jeres liv sammen??

Anmeld Citér

24. marts 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Han skal nok begynde at sove tidligere.  Det giver meget luft i hverdagen at man har de timer efter puttetid til sig selv.

Det tænker jeg nemlig også! 

Heldigvis sover han også 2 X 2 timer i løbet af dagen, men det ville være rigtig dejligt, hvis han ville sove bare en smule tidligere. F.eks. Kl. 21. 

Også ift. At han pludselig bevidst om, at min kæreste kører på arbejde kl 20.45.

jeg kan lige forestille mig, at han står der i nattøj og vil med far 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.