Tid til sig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2015

Christine

Anonym skriver:

Det har du helt ret i! Uden tvivl  

Jeg synes bare flere har dunket mig i hovedet over, at det ikke er gjort for længst, men jeg kan jo ikke gøre det om.

Jeg ville aldrig tænke så langt som at aftale det før en graviditet! Når man har en voksen kæreste og vælger at få barn sammen, så går man vel ud fra at vedkommende har tænkt så langt som at man ikke kan forlade hjemmet de fleste af sine vågne timer?! For langt de fleste ligger det vel implicit i det at man vælger at få et barn. 

Synes på ingen måde du kan holdes ansvarlig for ikke at have udpenslet inden du blev gravid, at far ikke bare kan være væk stort set hele tiden!

Jeg håber din kæreste kan se at det ikke er holdbart, når du fortæller ham om det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2015

Anonym trådstarter

Nu har vi fået diskuteret det lidt videre, fordi han ville rense sæder i bilen her til formiddag.. Det ville så tage 1,5 time 

Så kunne jeg få lov til at gå i vaskekælderen kl 13.30, og så kunne han køre til træning kl 15.

han kunne overhovedet ikke forstå, at det var et problem. "Hvad skal jeg så lave?? Skal jeg bare sidde i sofaen ved siden af dig og glo fjernsyn". 

Jeg synes godt nok jeg er vanvittigt træt, af hans nedladende kommentarer og egotrip.

Anmeld Citér

24. marts 2015

StjerneFrø

Anonym skriver:

Det er lidt svært at forventningsafstemme livet som forældre nu, når vores søn er et halvt år. 

Jeg har forstået, at vi burde have gjort det inden han blev født, men det gjorde vi altså ikke. 

Jeg kan ikke rigtigt bruge det til noget, at få at vide hvad vi burde have gjort for 1,5 år siden. 

Det hjælper ikke rigtigt på noget nu.

Sorry, men jeg bliver lidt irriteret over sådan en besked.

Der er jeg uenig. Jeg syntes sagtens, at I kan sætte jer ned og afstemme jeres forventninger til hinanden som forældre og familie - det er da aldrig for sent. 

Jeg tror bare det er vigtigt, at du fortæller ham hvad du har brug for og hvorfor det er vigtigt for dig. 

Der skal jo være plads til jer begge, og de ting I gerne vil, så derfor syntes jeg at I skal sætte jer ned og snakke om hvordan dine behov også bliver tilgodeset i hverdagen. 

Håber I finder en god løsning for jer begge 

Anmeld Citér

24. marts 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Nu har vi fået diskuteret det lidt videre, fordi han ville rense sæder i bilen her til formiddag.. Det ville så tage 1,5 time 

Så kunne jeg få lov til at gå i vaskekælderen kl 13.30, og så kunne han køre til træning kl 15.

han kunne overhovedet ikke forstå, at det var et problem. "Hvad skal jeg så lave?? Skal jeg bare sidde i sofaen ved siden af dig og glo fjernsyn". 

Jeg synes godt nok jeg er vanvittigt træt, af hans nedladende kommentarer og egotrip.

What? Han lyder godt nok som en fyr, som gerne vil have der skal ske noget? Kunne han så ikke lave nogle praktiske ting derhjemme (ved ikke, om han gør det)

Kan ikke se det forfærdelige i at sidde med dig i sofaen..Det er da kun hygge...

Du er nødt til at sætte en grænse nu....og han må forstå, at du og jeres søn begge har brug for ham, og du har brug for at komme lidt ud!

Har han været alene med jeres søn før? (kan ikke huske, om du har skrevet det)

Anmeld Citér

24. marts 2015

Anonym trådstarter

Frø skriver:

Der er jeg uenig. Jeg syntes sagtens, at I kan sætte jer ned og afstemme jeres forventninger til hinanden som forældre og familie - det er da aldrig for sent. 

Jeg tror bare det er vigtigt, at du fortæller ham hvad du har brug for og hvorfor det er vigtigt for dig. 

Der skal jo være plads til jer begge, og de ting I gerne vil, så derfor syntes jeg at I skal sætte jer ned og snakke om hvordan dine behov også bliver tilgodeset i hverdagen. 

Håber I finder en god løsning for jer begge 

Det er heller ikke det jeg bliver irriteret over. 

Jeg bliver irriteret over, at få at vide: "det burde I have gjort inden I fik børn sammen".. Det er også rigtig fint at sige 1,5 år efter. Jeg kan ikke gøre det om, så jeg kan ikke se hvorfor jeg skal dunkes i hovedet med det

Anmeld Citér

24. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

hvad svarer du ham så til det spørgsmål?

Hvis ord ikke virker må der handling til. Gå i gang med dine interesser og fortæl ham at den og den dag i det her tidsrum skal du være hjemme, for jeg skal til....

Anmeld Citér

24. marts 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

What? Han lyder godt nok som en fyr, som gerne vil have der skal ske noget? Kunne han så ikke lave nogle praktiske ting derhjemme (ved ikke, om han gør det)

Kan ikke se det forfærdelige i at sidde med dig i sofaen..Det er da kun hygge...

Du er nødt til at sætte en grænse nu....og han må forstå, at du og jeres søn begge har brug for ham, og du har brug for at komme lidt ud!

Har han været alene med jeres søn før? (kan ikke huske, om du har skrevet det)

Ja, han er en meget urolig sjæl. 

Hvis han endelig skal være hjemme, så vil han sidde og rode med computer og ryge vandpibe, og det kan han selvsagt ikke når vi er hjemme. 

Ja, ham og sønnen har været alene masser af gange før, men ofte kører han hjem til en kammerat. Det er sjældent at de bare er hjemme, de to.

han kan simpelthen ikke forstå hvorfor han skal være hjemme, når jeg også er det. Han vil ud og lave en masse ting, og så passer det ham fint at jeg sidder herhjemme og kukkelurer.

Anmeld Citér

24. marts 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

hvad svarer du ham så til det spørgsmål?

Hvis ord ikke virker må der handling til. Gå i gang med dine interesser og fortæl ham at den og den dag i det her tidsrum skal du være hjemme, for jeg skal til....

Meget upædagogisk svarede jeg, at han var et røvhul og en egotripper, som brugte halvdelen af dagen på at pleje sig selv og sin bil. 

Hvis han brugte halvt så meget tid på at pleje vores forhold, så ville vi ingen problemer have.

så svarede han, at det ikke var hans skyld at jeg bare ville sidde hjemme og glo, og ingen fritidsinteresser eller venner har.

Så meddelte jeg ham, at HAN må tage sig af sønnen i dag, for jeg har planer kl 17.30, og jeg har planer i morgen fra kl 14. Torsdag får jeg besøg, så der må han finde på noget andet end at være hjemme fra kl 11. 

Så blev han fornærmet og gik ned til bilen.

Anmeld Citér

24. marts 2015

StjerneFrø

Anonym skriver:

Det er heller ikke det jeg bliver irriteret over. 

Jeg bliver irriteret over, at få at vide: "det burde I have gjort inden I fik børn sammen".. Det er også rigtig fint at sige 1,5 år efter. Jeg kan ikke gøre det om, så jeg kan ikke se hvorfor jeg skal dunkes i hovedet med det

Jeg skriver det jo ikke i en ond mening eller hensigt, for så ville jeg slet ikke prøve at hjælpe. 

Men det er nok fordi jeg selv har sådan et stort planlægningsgen 

Men selvom du ikke kan gøre det om, så kan du jo sagtens gøre det nu. Jeg syntes du skal snakke med ham, for dine behov er vel lige så vigtige som hans? 

Anmeld Citér

24. marts 2015

Anonym trådstarter

Frø skriver:

Jeg skriver det jo ikke i en ond mening eller hensigt, for så ville jeg slet ikke prøve at hjælpe. 

Men det er nok fordi jeg selv har sådan et stort planlægningsgen 

Men selvom du ikke kan gøre det om, så kan du jo sagtens gøre det nu. Jeg syntes du skal snakke med ham, for dine behov er vel lige så vigtige som hans? 

Vi er også i gang med at debattere det, men vi er meget uenige.

han kan ikke se hvorfor han skal være hjemme, når jeg alligevel er hjemme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.