Anonym skriver:
Jeg håber I vil give mig jeres input omkring nedenstående.
Min kæreste og jeg har en søn på 6 måneder.
Jeg går hjemme på barsel, frem til 1.8, hvor jeg starter på arbejde igen. (Man-fre 8-16).
Min kæreste arbejder kl. 21-06 i 7 dage, og har så 7 dage fri.
I arbejdsugen står han op kl. 14, og tager til styrketræning fra 15.30 til 17.30.
Så er han hjemme kl 18, og skal i bad.
Herefter skal der spises m.v., inden han kører på job 20.45.
(I friugen træner han i samme tidsrum.)
Han styrketræner mandag, tirsdag, torsdag og fredag.
Nu har han så meddelt, at han starter til fodbold hver mandag fra 16 til 18, og så vil han forsat styrketræne tirsdag, torsdag og fredag.
Jeg er ikke kommet med nogen reaktion endnu, da jeg nok bare ville bide hovedet af ham.
Mine tanker: jeg synes han bruger sindssygt mange timer hver uge på at pleje sig selv og sine interesser.
Hvad med når jeg starter på arbejde igen, skal jeg så både aflevere sønnen om morgenen og hente ham om eftermiddagen, fordi min kæreste skal træne??
Hvad er fair i denne her situation??
er jeg urimelig?
Jeg ville give ham lov til at have noget fodbold, men jeg ville kræve af ham at hvis han vil træne ud over det må han ligge det så han kan nå at hente den bette om eftermiddagen.. Har han da ikke planer om at have noget tid med hans barn?
Jeg ville ligge kortene på bordet, han kan lige så godt begynde at ændre rutiner nu end først når du starter på arbejde for så kan i tage det stille og roligt..
Har du taget for meget over og givet ham for frie tøjler? Hvis i ikke har snakket om fordelingen derhjemme eller hvis du aldrig lader ham få lov til at gøre noget med jeres barn uden du hænger over ham.. Så er det klart at han bare forventer at du ikke gider hans hjælp, og når du så endelig har brug for støtte så har han måske svært ved at få lyst til at hjælpe fordi han føler han aldrig kan få lov til at gøre det når han har lyst men kun når du gerne vil have det?
Du kan starte ud med at sige han skal have jeres baby en dag om ugen hvor du kan få lov til at pleje dig selv og han kan få lov til at få det fulde ansvar for jeres baby
så kan hver anden uge måske være at han er lidt alene med den bette hvor du sover længe og i så resten af dagen laver noget familie lignende sammen kun jer 3