Ville du vælge barnet fra, hvis...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

TNBC

helle85 skriver:

Hvis jeg fik afvide nu at jeg ville få et barn med downs, så ja så ville jeg vælge det fra, af den grund at jeg har 2 børn i forvejen hvor det ene barn har en diagnose og jeg har en depression som svinger meget op og ned, så vi ville ikke have overskud til et barn til med ekstra behov.

Men hvis det var inden jeg havde nogen børn så ville jeg højst sandsynligt vælge at beholde det 

Det synes jeg også er en god grund til ikke at ville beholde. Nu læser jeg tit dine indlæg og hvis du fik et barn med Downs, tror jeg at din datter vil lidt forsvinde, fordi de to andre to så meget tid og kræft.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

helle85

Yurie skriver:

Det synes jeg også er en god grund til ikke at ville beholde. Nu læser jeg tit dine indlæg og hvis du fik et barn med Downs, tror jeg at din datter vil lidt forsvinde, fordi de to andre to så meget tid og kræft.

Ja det er også det jeg tænker, og hun må i forvejn til side sætte dine behov ( mere end andre børn, desværre)  Og hun nyder at have begge vores opmærksomhed nå Lucas ikke er hjemme de 10 timer om ugen, og man kan tydeligt mærke på hende ( hun bliver hysterisk over små ting og er sur hele tiden)  hvis der har Været 2-3 uger hvor han har været hjemme. Så selvom det har været svært at søge om aflasning en weekenden om mdr ud over de 10 timer så tror jeg det er den bedste beslutning i forhold til freja.

Nå men det var jo ikke det opslaget handlet om  

Men de børn man har i forvejen kommer altid i første række 

Selvom jeg normalt er i mod abort 

Anmeld

7. januar 2015

TNBC

helle85 skriver:

Ja det er også det jeg tænker, og hun må i forvejn til side sætte dine behov ( mere end andre børn, desværre)  Og hun nyder at have begge vores opmærksomhed nå Lucas ikke er hjemme de 10 timer om ugen, og man kan tydeligt mærke på hende ( hun bliver hysterisk over små ting og er sur hele tiden)  hvis der har Været 2-3 uger hvor han har været hjemme. Så selvom det har været svært at søge om aflasning en weekenden om mdr ud over de 10 timer så tror jeg det er den bedste beslutning i forhold til freja.

Nå men det var jo ikke det opslaget handlet om  

Men de børn man har i forvejen kommer altid i første række 

Selvom jeg normalt er i mod abort 

Ja, og det skal slet ikke gå udover hende. Det kan gøre meget skade på hende.

Jeg synes det er skønt at hun får den tid alene med jer, og lidt fred i hovedet. Og Lucas får også fuld opmærksomhed.

Det er ok, jeg kan faktisk godt li at følge med i dine indlæg, for jeg synes I gør det rigtig godt og hjælper jeres søn(og datter) godt.

Men ja, hvis jeg havde børn i forvejen, ville jeg nok heller ikke være 100% på at beholde. Jeg er også imod det.

Anmeld

7. januar 2015

helle85

Yurie skriver:

Ja, og det skal slet ikke gå udover hende. Det kan gøre meget skade på hende.

Jeg synes det er skønt at hun får den tid alene med jer, og lidt fred i hovedet. Og Lucas får også fuld opmærksomhed.

Det er ok, jeg kan faktisk godt li at følge med i dine indlæg, for jeg synes I gør det rigtig godt og hjælper jeres søn(og datter) godt.

Men ja, hvis jeg havde børn i forvejen, ville jeg nok heller ikke være 100% på at beholde. Jeg er også imod det.

ja det kan gøre skade (har set det på en tidligere veninde hvordan det kan ødelægge 2 børn hvis man ikke er opmærksom på det), det er også derfor vi også er meget opmærksom på hende, selvom i ikke høre så meget om freja her inde 

tusind tak for rosen,  har tit tænkt på hvordan andre tænker her inde da det ikke altid er let at formulere det på skrift 

Anmeld

7. januar 2015

TNBC

helle85 skriver:

ja det kan gøre skade (har set det på en tidligere veninde hvordan det kan ødelægge 2 børn hvis man ikke er opmærksom på det), det er også derfor vi også er meget opmærksom på hende, selvom i ikke høre så meget om freja her inde 

tusind tak for rosen,  har tit tænkt på hvordan andre tænker her inde da det ikke altid er let at formulere det på skrift 

Ja, jeg ved hvad der kan ske, hvis børn ikke får hjælp. (jeg fik ikke hjælp ved dødsfald og det har ødelagt mig) SÅ  for at I er så gode til at rumme begge jeres børn og at ingen bliver glemt.

Selv tak, i fortjener det.

Nej det er meget svært at formulere sig, men du gør det godt.

Anmeld

7. januar 2015

tarkoflen

Jeg er ret sikker på at vi ville vælge et barn med downs fra, også selvom det nok virker forkælet når vi skal have hjælp til at få børn. Vi har en dejlig datter og hun kommer i første række. En ting er det at man ikke får et "normalt" barn, det er nu ikke så meget det, det er mere alt det vores datter ville skulle tilsidesætte og alt den tid der ville gå fra hende!

Og så har jeg en kollega der fik et barn med downs, som ikke vidste det på forhånd. Talte med hende om det og hun sagde at med den viden hun havde i dag ville hun have valgt det fra, hvis hun havde haft valget! Det er hårdt og selvfølgelig elsker de deres børn, men der går meget tid fra den ældste og det er et stort ansvar at lægge på et barn! De valgte at få barn nr 3, for at den ældste ikke skulle stå alene med bekymringerne og ansvaret, når forældrene ikke var der mere... Om de havde fået barn nr 3 hvis nr 2 ikke havde haft downs er ikke til at sige, men jeg forstår godt tanken!

Anmeld

7. januar 2015

tarkoflen

Dobbelt

Anmeld

7. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu ved jeg ikke hvad 'lignende' dækker over, men ja jeg ville vælge at få foretaget en abort hvis jeg vidste fosteret har downs. 

Anmeld

7. januar 2015

hekran

Yurie skriver:

du vidste at det havde Downs eller ligende?

Jeg sidder lige og læser en anden debat, hvor der faktisk mere eller mindre er ingen der vil beholde et barn med Downs.

Jeg vil være ærlig og sige, at jeg kender ikke svaret på hvad jeg ville gøre.. Endnu..

Med hvad med jer piger, hvad ville i gøre?

Nej, aldrig aldrig aldrig. Det er mit barn!

Anmeld

7. januar 2015

lille-fisen

Det ville klart være en svær beslutning, men nej vi ville ikke vælge et barn fra pga. downs. Det er vores barn uanset hvad. Synes vi har ressourcerne til at tage os af et barn med særlige behov og har desuden en svigermor som arbejder med voksne med downs, så det er ikke noget der bekymrer os særligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.