Ville du vælge barnet fra, hvis...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

A&F

Beholde det selvfølgelig , de er også en gave i livet. Andet ville i min verden være uetisk og forkert

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeps ville vælge det fra...

var noget vi snakkede meget om inden jeg blev gravid og også efter at vi fandt ud af jeg havde PCO og skulle have hormonpiller for at kunne blive gravid...

til trods for kampen for at blive gravid så ville jeg stadig have valgt fostret fra hvis de kunne se downs, eller andre handicap...

Synes andet ville være selviskt...

Anmeld

7. januar 2015

Klumpe-dumpe

Jeg ville beholde det lille Mirakel Downs eller ej, var det lille barn hjertelig velkommen 

(og da jeg fik en høj risiko vurdering ved min datters NF-scanning tog jeg beslutningen) 

Anmeld

7. januar 2015

Mor til Ella

mor88 skriver:

I dine øjne har de et hårdt liv, men har de et hårdt liv i deres egne øjne?

Det kommer i den grad an på hvor velfungerende det enkle menneske er....

Jeg har kendskab til den glade med downs og den triste....

Og den triste er den mest velfungerende....

til TS ja jeg ville vælge fra...

Anmeld

7. januar 2015

Risse

Ja det ville jeg.

Jeg har allerede i min unge alder været sygemeldt grundet stress og har i forbindelse med det også haft både en svær depression og lider nu også af angst og til tider migræne. 

Jeg ved at særligt barn ville stresse mig for meget, og hvis jeg fik muligheden for at vælge det fra ville jeg gøre det, både for min egen men også for barnets egen skyld.

Men hvis jeg var helt 100% rask, så tror jeg faktisk stadig at jeg ville vælge at få en abort, hvis jeg fik muligheden. 

Det ville jeg fordi jeg ønsker mere end et barn, og jeg er bange for at jeg ikke ville kunne bære at give et barn mere opmærksomhed end et andet. Og den pasning de ville kræve både med hensyn til følgesygdomme, men også med alderen, hvor jeg jo også vil være gammel, det ved jeg at jeg ville have svært ved at håndtere følelsesmæssigt, da jeg ved at jeg ville elske det barn mindst lige så højt og derfor ikke ville kunne bære det rent mentalt. 

Så ja, hvis jeg en dag, mod forventning alligevel skulle stå med et barn i armene der har særlige behov, så vil jeg ikke elske det mindre. Men ja, jeg ville vælge det fra inden det blev født hvis jeg vidste det. 

Anmeld

7. januar 2015

J85

Jeg ville beholde 

Selvom det nok ville være hårdt, har de også personlighed & ved min familie ville hjælpe og støtte! 

Anmeld

8. januar 2015

migxher

Det kommer i den grad an på hvor velfungerende det enkle menneske er....

Jeg har kendskab til den glade med downs og den triste....

Og den triste er den mest velfungerende....

til TS ja jeg ville vælge fra...

Det kan jo sagtens være at folk med downs er glade, men nu ved de jo heller ikke bedre, lidt groft sagt.

Men for mig tror jeg det ville være alt for hårdt med et barn med så specielle behov, så jeg ville vælge fra hvis jeg kunne. 
Og tanken om evt. at skulle passe og tage sig af barnet resten af dets, eller mine dage, ja det tiltaler mig sgu ikke for at være ærlig(ikke hvis jeg kan undgå det) , alt efter hvor slemt det er selvfølgelig. Og det må da heller ikke være fedt for vedkommende at skulle passes og ikke kunne klare sig selv nogen sinde. 

Anmeld

8. januar 2015

Vik

Vi ville vælge barnet fra, selvom det ville være verdens sværeste beslutning. 

Jeg arbejder selv med mennesker med speciel behov ( forskellige diagnoser) og dette institution liv ønsker jeg ikke for mit barn. Jeg ved at på et eller andet tidspunkt i barnets liv (teenager/ voksen) kommer det til at ske. Nu har vi også et barn i forvejen og det skal man også tænke på. Ikke nok vil hendes ændre sig ved ankomst af nyt barn, men det ville være er barn med speciel behov, som kræver endnu mere tid, kamp mod systemet osv.Måske ville nogen mener at jeg er igoistisk, men så længe jeg har valget  skal man følge de man føler er rigtigt.

Anmeld

8. januar 2015

MorDk

A&F skriver:

Beholde det selvfølgelig , de er også en gave i livet. Andet ville i min verden være uetisk og forkert

Hvad så med de børn man evt. har i forvejen og med evt. problematikker? Hvordan tror du børnene vil have det med at blive "tilsidesat" for det vil de blive da det kræver meget at have et handicappet barn. Det kræver meget af forældrene men også søskende.

Anmeld

8. januar 2015

MorDk

Wampires skriver:

jeps ville vælge det fra...

var noget vi snakkede meget om inden jeg blev gravid og også efter at vi fandt ud af jeg havde PCO og skulle have hormonpiller for at kunne blive gravid...

til trods for kampen for at blive gravid så ville jeg stadig have valgt fostret fra hvis de kunne se downs, eller andre handicap...

Synes andet ville være selviskt...

Om barnet har downs, andre handicap eller ej så er det egoistisk at få børn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.