Ville du vælge barnet fra, hvis...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.026 visninger
84 svar
54 synes godt om
6. januar 2015

TNBC

du vidste at det havde Downs eller ligende?

Jeg sidder lige og læser en anden debat, hvor der faktisk mere eller mindre er ingen der vil beholde et barn med Downs.

Jeg vil være ærlig og sige, at jeg kender ikke svaret på hvad jeg ville gøre.. Endnu..

Med hvad med jer piger, hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

migxher

Ja, jeg ville vælge fosteret fra.  

Anmeld

6. januar 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Her i huset snakkede vi om at vælge fra hvis det skulle blive aktuelt - MEN jeg tror ikke man kan vide det før man står i det, for der er så mange følelser og når man måske allerede har set barnet til scanning er jeg alligevel ikke sikker på at jeg kunne gøre det - for man elsker bare den bette spire fra man står med den positive test!!!

Så mit svar på nok være at jeg ved det simpelthen ikke!

Anmeld

6. januar 2015

esioul

Yurie skriver:

Jeg sidder lige og læser en anden debat, hvor der faktisk mere eller mindre er ingen der vil beholde et barn med Downs.

Jeg vil være ærlig og sige, at jeg kender ikke svaret på hvad jeg ville gøre.. Endnu..

Et barn med Downs er mere end velkommen 

Anmeld

6. januar 2015

l.kjoeller

Yurie skriver:

Har fået 1 fostervandsprøve  for at fastlå om min datter  var downs  barn. Jeg ville nok få abort da jeg selv arbejdet på nedsat tid grundet  en fødselsskade og derfor ikke er den rette til at  kæmpe for at mit barn  får de gode vilkår.  Ved nemlig  hvor svært det er fra min mor som arbejder med psykisk  handicappede.  det er så forskelligt  hvor godt de udvikler sig med sprog og alt andet, for slet ikke at snakke  om  følge sygdomme . Mener også det er synd hvis alle de kræfter skal gå fra min datter.  så får jeg valget tror jeg det er et fravalg selvom man jo ikke ved det før man står i det. Får jeg ikke valget vil jeg elske barnet til skyerne alligevel.  

Synes dog det er utroligt  vigtigt  forældre  i højrisikovurdering  får god information  da nogle  måske kan og vil byde et downs barn velkommen.  Min læge lød næsten  som om abort var en selvfølge 

Anmeld

6. januar 2015

TNBC

Jegermoar skriver:

Her i huset snakkede vi om at vælge fra hvis det skulle blive aktuelt - MEN jeg tror ikke man kan vide det før man står i det, for der er så mange følelser og når man måske allerede har set barnet til scanning er jeg alligevel ikke sikker på at jeg kunne gøre det - for man elsker bare den bette spire fra man står med den positive test!!!

Så mit svar på nok være at jeg ved det simpelthen ikke!

Jeg har det mere eller mindre på samme måde, men det er når jeg læser nogen af indlæggene, lyder det som at man bare ikke kan have et liv når man har Downs(Ved godt at der er nogen der er værre end andre, men alligevel) som om det er det samme som at være multihandikappet, og sådan ser jeg bare ikke folk med Downs.

Anmeld

6. januar 2015

Vivienne

Lige umiddelbart ville jeg sige ja, jeg ville vælge det fra, for ikke at udsætte det for et hårdt liv. Men ærligt talt ved jeg ikke med sikkerhed, hvad jeg ville gøre, hvis jeg stod i den situation. 

Anmeld

6. januar 2015

Kløver

Umiddelbart ville jeg vælge fra pga følgesygdomme osv men er svært at sige endegyldigt om jeg kunne, synes også rigtig meget spiller ind så jeg vil ikke 100% kunne sige det endegyldigt  før end heg skulke stå i situationen og træffe et valg 

synes dog ikke der er noget forkert i det valg man tager uanset hvad valget er. At vælge fra kan være lige så svært og stærkt et valg som at vælge til og omvendt 

Anmeld

6. januar 2015

TNBC

l.kjoeller skriver:

Har fået 1 fostervandsprøve  for at fastlå om min datter  var downs  barn. Jeg ville nok få abort da jeg selv arbejdet på nedsat tid grundet  en fødselsskade og derfor ikke er den rette til at  kæmpe for at mit barn  får de gode vilkår.  Ved nemlig  hvor svært det er fra min mor som arbejder med psykisk  handicappede.  det er så forskelligt  hvor godt de udvikler sig med sprog og alt andet, for slet ikke at snakke  om  følge sygdomme . Mener også det er synd hvis alle de kræfter skal gå fra min datter.  så får jeg valget tror jeg det er et fravalg selvom man jo ikke ved det før man står i det. Får jeg ikke valget vil jeg elske barnet til skyerne alligevel.  

Synes dog det er utroligt  vigtigt  forældre  i højrisikovurdering  får god information  da nogle  måske kan og vil byde et downs barn velkommen.  Min læge lød næsten  som om abort var en selvfølge 

Det giver jo også mening det du skriver, at vælge det fra, hvis man ikke har styrken til at tage sig af det, plus et andet barn. Men jeg læser det som at de bliver valgt fra, bare fordi de har Downs.

Ja, det lyder som om at Downs børn bare bliver smidt ud. Synd, som sagt ja der er nogen der har det værre end andre, men også nogen der lever helt normale liv.

Anmeld

6. januar 2015

mor88

Yurie skriver:

Jeg ville ALDRIG vælge et barn med Downs fra  og det ville min mand heller ikke

jeg har før haft noget frivilligt arbejde med mennesker med Downs, og ja, de kan være svære at håndtere, de kan være "mærkelige", de kan være meget syge osv., men jeg må ærligt indrømme at jeg beundrer dem, og deres måde at se verden på, og jeg har mange gange tænkt over, hvorfor vi alle ikke kan se verden på den måde De har så positivt et livssyn mange af dem, og der skal så lidt til for at få dem til at smile selvfølgelig er der en forklaring bag det, men uanset, så er mennesker med Downs totalt hjerteknusere for mit vedkommende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.