Ville du vælge barnet fra, hvis...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

LJMNA

Havde det været barn nr 1 eller måske endda nr 2 så havde et down barn været mere end velkommen.

Men nu har jeg fulgt et lille liv i en down krop med de grimmeste følgesygdomme, og det ville simpelthen kræve for meget.

Down børn er fantastiske, så utrolige livsglade og givende, men at skulle være vidne til et barn som skulle igennem 3 hjerte operationer og 9 mdr af et enkel år i respirator for bagefter at rejse ud pg ind af Ronald MacDonald huset, på grund af langtids indlæggelser det ville jeg ikk kunne byde min ældste igen og jeg ville heller ikk være stærk nok til det som mor, overlevede knap den oplevelse som moster, og selv 3 år efter at min nevø tabte kampen til de alvorlige sygdomme hans følgesygdomme havde foresaget har jeg en søster der lider voldsomt. 

Misforstå mig ikk, jeg er evig taknemlig over alt hvad jeg fik af min nevø på hans 4 leveår, alle de fantastiske oplevelser trods de oftes blev skabt på hospitalsgrund, den lille dreng lærte mig så meget om livet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

Newsence

her var vi begge fra starten enige om barnet skulle vælges fra hvis vi fik sådanne svar på prøven, men at skulle der komme et barn vi ikke viste det med ja så ville vi give dette barn det bedste vi kunne. Men et foster det skulle fjernes. Og dette er stadig min overbevisning.. Ikke at det er det rigtige for alle og al respekt til dem der ville fortsætte graviditeten men for os personligt ville det eneste rigtige være at få det fjernet

Anmeld

7. januar 2015

AnnaK89

Som mor til et handicappet barn, som ved hvor hårdt det kan være - så ja, jeg ville vælge barnet fra. 

Anmeld

7. januar 2015

Mor1986

Yurie skriver:

du vidste at det havde Downs eller ligende?

Jeg sidder lige og læser en anden debat, hvor der faktisk mere eller mindre er ingen der vil beholde et barn med Downs.

Jeg vil være ærlig og sige, at jeg kender ikke svaret på hvad jeg ville gøre.. Endnu..

Med hvad med jer piger, hvad ville i gøre?

Jeg ville vælge det fra og det samme med min mand. 

Vi havde snakken da vi ventede vores datter og var meget afklarede. Ikke fordi vi ikke ville kunne elske barnet, men vi følte ikke vi ville have overskuddet og psyken til at passe et barn med andre behov. 

I dag ville valget være det samme. Stadig lidt pga samme ting som den gang men også fordi vi også hat en datter vi skal tage os af. 

Anmeld

7. januar 2015

l.kjoeller

Yurie skriver:

Det giver jo også mening det du skriver, at vælge det fra, hvis man ikke har styrken til at tage sig af det, plus et andet barn. Men jeg læser det som at de bliver valgt fra, bare fordi de har Downs.

Ja, det lyder som om at Downs børn bare bliver smidt ud. Synd, som sagt ja der er nogen der har det værre end andre, men også nogen der lever helt normale liv.

Ja  men man kan ikke vide  med sikkerhed  hvordan de får det. Og det er en kamp for forældrene  at de får den hjælp de slal have 

Anmeld

7. januar 2015

l.kjoeller

Yurie skriver:

Det giver jo også mening det du skriver, at vælge det fra, hvis man ikke har styrken til at tage sig af det, plus et andet barn. Men jeg læser det som at de bliver valgt fra, bare fordi de har Downs.

Ja, det lyder som om at Downs børn bare bliver smidt ud. Synd, som sagt ja der er nogen der har det værre end andre, men også nogen der lever helt normale liv.

Ja  men man kan ikke vide  med sikkerhed  hvordan de får det. Og det er en kamp for forældrene i systemet for at de får den hjælp og livskvalitet  de skal have 

Anmeld

7. januar 2015

l.kjoeller

Yurie skriver:

Jeg har det mere eller mindre på samme måde, men det er når jeg læser nogen af indlæggene, lyder det som at man bare ikke kan have et liv når man har Downs(Ved godt at der er nogen der er værre end andre, men alligevel) som om det er det samme som at være multihandikappet, og sådan ser jeg bare ikke folk med Downs.

Man kan risikere  det er multihandicappet pga. følgesygdomme.  Men også at  det er et veludviklet  barn.  Da vi skulle vente på fostervandsprøve lavede de en tidlig  hjertescanning da downs  ofte følges ad med hjertefejl f.eks. 

Anmeld

7. januar 2015

l.kjoeller

mor88 skriver:

I dine øjne har de et hårdt liv, men har de et hårdt liv i deres egne øjne?

Nej det har de ikke. Deres forældre har også kæmpet r**** ud af bukserne i systemet for at de har fået gode vilkår. Nogen med downs har aldrig udviklet sociale kompetencer . Sprog. M.m. det er ikke kun de dejlige  glade downs børn der kommer til. Der er også dem der ikke overlever  hjertefejl og bliver stillesiddende  desværre 

Anmeld

7. januar 2015

FruStolpe

Yurie skriver:

du vidste at det havde Downs eller ligende?

Jeg sidder lige og læser en anden debat, hvor der faktisk mere eller mindre er ingen der vil beholde et barn med Downs.

Jeg vil være ærlig og sige, at jeg kender ikke svaret på hvad jeg ville gøre.. Endnu..

Med hvad med jer piger, hvad ville i gøre?

Vi har begge gange været 100% enige om at vi IKKE ville beholde et barn med DS eller lign.... 

Anmeld

7. januar 2015

klmf

Ved min første graviditet ville jeg have været i tvivl, men hvis der bliver et tredje barn her ville jeg ikke tøve,  jeg ville få det fjernet. Ville være helt vildt ked af det, men har allerede 1 downs barn i familien og har set hvilken daglig kamp det er og hvor meget det sætter familien under pres. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.