Ville du vælge barnet fra, hvis...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2015

Findusinde

mor:) skriver:

Jamen det er jo ikke kun børn med downs der ikke er som andre. Og de lærer jo at acceptere det. Har din kusine ifølge sig selv et ringe og uværdigt liv? 

Det er min mands kusine... Så godt kender jeg hende ikke, at jeg kan udtale mig om det.... Men er ret overbevist om at hun har det svært, ihvertfald ifølge forældrene... :-( 

Men vi er enige omkring det tråden startede med... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Findusinde skriver:

Det er min mands kusine... Så godt kender jeg hende ikke, at jeg kan udtale mig om det.... Men er ret overbevist om at hun har det svært, ihvertfald ifølge forældrene... :-( 

Men vi er enige omkring det tråden startede med... 

Okay - har ikke det største kendskab. Kun kortvarigt fra et special fritidshjem og her virkede det til at de trods alt havde det sjovt. 

Anmeld

8. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Syntes det er en meget svær debat. Har læst en del skriver at hvis de vidste det var et barn med specielle behov så ville de fravælge det? Hvad dækker det over, kun downs, hjertefejl eller hvis man kunne se det på en scanning også børn med autisme i større eller mindre grad?

Også rammer det også tæt på mit , da vores ældste har aspergers i mimd grad, men ja han har specielle behov, og ja det er også drønhårdt med specialskole og kontaktpersoner og kampen for udvikling og kampen for hans rettigheder. Har han så et uværdigt liv, eller ville jeg ønske han ikke var her? NEJ!! Han er for klog til sin alderbog umoden i sine følelser, men ham er mindst ligeså dejlig som alle andre børn. Der skal bare tages nogle hensyn, og der skal bare kæmpes nogle kampe.

Hvad nu hvis ens barn bliver multihandicappet pga mangel på ilt under fødslen, hvad så?

Ei jeg syntes det svært! For mig ville et barn med downs have været velkomment hvis det var mit første barn. Derefter ville jeg fravælge af hensyn til de børn jeg havde i forvejen.

For mig at se skal livet være værdigt for den enkelte. 

Anmeld

8. januar 2015

MorDk

Wampires skriver:

Ja men hvad er det for et liv du byder barnet hvis det har handicap?

Det vil altid skulle kæmpe ekstra for alting, vil risikere at blive udelukket fra mange ting osv osv...

Min personlige holdning udfra mine værdier så ville jeg ikke sætte et barn i verden der ville ende med at være en belastning den dag jeg ikke længere kan tage vare på det...

Jamen jeg er enig med dig. Det var bare en konstatering.

Anmeld

12. januar 2015

Silas&Mille

Jeg kan med sikkerhed (desværre) sige at ja jeg ville vælge barnet fra.

Ikke så meget pga af syndromet, men fordi jeg ikke tror jeg ville kunne magte det og det ville være synd for barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.