Ville du vælge barnet fra, hvis...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

sne190810

Nej, det ville ikke skræmme mig at få en barn med downs syndrom. Men jeg er også opvokset med en tæt familierelation, som er udviklingshæmmet, så for mig er det ikke en unaturlig ting at mennesker er anderledes. Eller hvordan man lige kan sige det.. :-)  

De har også ret til at leve, og syntes ikke man kan stille sig til dommer for om hvad der er et værdigt liv for folk, med downs eller andre udviklingshæmmede faktorer. 

Men derfor kunne jeg dog aldrig finde på at se ned på folk som vælger anderledes eller har en anden mening. Dette er jo bare min mening, og den afspejler mig og hvordan mit liv er og har været. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

fo82

Jeg ville vælge fra... Dette ud fra det perspektiv at der følger som oftest nogle rigtigt grumme sygdomme med, som jeg ikke synes man bør byde et barn.

min holdning er at jeg ikke vil sætte et sygt barn til verden ud fra mit eget egoistiske ønske om et barn. Jeg har et ansvar over for det barn, som måske lider uden at jeg umiddelbart kan se det, min kæreste, og resten af samfundet.

det vil nunægteligt koste samfundet med et sygt barn: pleje, institution osv.

et sundt og raskt barn kan også ende med uhelbredelig sygdom, men jeg kan ikke få mig selv til at sætte et barn i verden med så store helbredsmæssige udfordringer hvis det kan Undgåes. 

Anmeld

7. januar 2015

MorDk

Jeg har 2 børn og HVIS jeg blev gravid og barnet havde downs, Ja så ville jeg vælge barnet fra. Dette ville jeg gøre for mine børns og vores lille families skyld. Det kræver altså rigtig meget at have et handicappet barn (et barn med downs) Og jeg synes ikke mine børn fortjener at blive "tilsidesat". 

Anmeld

7. januar 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
AnnaKJ skriver:

Som mor til et handicappet barn, som ved hvor hårdt det kan være - så ja, jeg ville vælge barnet fra. 

Havde du ikke et valg da du var gravid? Kunne de ikke se noget på skaningerne? Til Ts: Jeg tror også jeg ville vælge det fra. Tror det vil være meget hårdt med et handikappet barn. Synes det er hårdt nok med 2 raske børn. 

Anmeld

7. januar 2015

IngenKoPåIsen

Yurie skriver:

du vidste at det havde Downs eller ligende?

Jeg sidder lige og læser en anden debat, hvor der faktisk mere eller mindre er ingen der vil beholde et barn med Downs.

Jeg vil være ærlig og sige, at jeg kender ikke svaret på hvad jeg ville gøre.. Endnu..

Med hvad med jer piger, hvad ville i gøre?

Jeg ville beholde. 

Anmeld

7. januar 2015

De3Guldklumper

Yurie skriver:

du vidste at det havde Downs eller ligende?

Jeg sidder lige og læser en anden debat, hvor der faktisk mere eller mindre er ingen der vil beholde et barn med Downs.

Jeg vil være ærlig og sige, at jeg kender ikke svaret på hvad jeg ville gøre.. Endnu..

Med hvad med jer piger, hvad ville i gøre?

Jeg er meget ambivalent omkring emnet. 

Havde du spurgt for 8 år siden da jeg ventede nr 1 ja så var vi enige om at vi ikke ville beholde hvis det var med downs. Min mors moster havde downs og hun var et vidunderligt menneske men der er enormt meget arbejde i at være forældre for sådan et barn. At se min oldemor i en sen alder stadig være mor for en som udviklingsmæssigt stadig ikke var mere end "5" år - trods jeg selv var barn - var hårdt. 

Havde du så endnu engang spurgt mig for 7 år siden da jeg ventede nr 2 var svaret så det samme. 

Nu står vi som forældre til et barn med usynlig handicaps og hvilken verden vi lever i når ens handicaps ikke kan ses!! 

Så vi har snakket mange gange at det jo er fuldstændig til grin at vi har/ ville ha valgt fra da det er meget "nemmere" at få et downs barn. Det kan du se, du passer i en kasse fra start og hjælpen er inden for rækkevidde. Vi elsker vores barn ud over alle grænser men med de kampe vi har kæmpet og stadig kæmper - som han kæmper - så ville han og vi være bedre stillet hvis han havde været med f.eks downs.  

Anmeld

7. januar 2015

Frk. Petersen

Jeg ville vælge det fra.  Det ville gøre pisse ondt! Men nogle gange er det en beslutning man bliver nødt til at tage - hvilket jeg ville føle det ville være for mig. 

Anmeld

7. januar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville vælge det fra. 

Jeg har arbejdet med handicappet mennesker de sidste snart 20 år ( de sidste 10 år som pædagog indenfor spicialområdet) Jeg elsker mit arbejde med disse mennekser, men ved også hvordan det påvirker hele deres og deres familiers liv, og det er ik noget jeg selv ville ønske for nogen jeg elsker. Vh stine

Anmeld

7. januar 2015

RosSofi

Uden tvivl ja. Jeg ville få en abort, jeg har ikke det overskud, der skal til for at kunne passe et barn med down syndrom, og ville derfor ikke kunne give det et godt liv. Ville ikke kunne bære at få et barn, bare for at sende det på insitution resten af dets liv.

Må også indrømme, at jeg ville være for egoistisk, hvis jeg fik et barn med down syndrom ville det jo være resten af mit liv, der skulle gå med at tage mig af det.

Anmeld

7. januar 2015

Muffinmus

Kender ikke svaret 100 %....

Vi har 3 børn..

Havde vi nu fået et barn med Downs første gang, ved at vælge det til, havde vi nok ikke fået flere, men brugt al vores energi på det her barn der desværre sikkert er et dejligt kærligt barn, men hele livet vil trække kræfter og penge fra både familien og staten. Samtidigt viser undersøgelser at de fleste forældre med Downs børn bliver skilt...

Havde vi fået to børn allerede og ventet nr 3 med Downs ville jeg nok have fravalgt det. Det ville simpelthen koste ægteskabet med sikkerhed, da der i forvejen er et stort pres med 3 børn der IKKE har Downs. Og derud over, ville for meget energi gå til dette barns særlige behov, og de to andre ville blive tilsidesat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.