Ville du vælge barnet fra, hvis...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2015

Findusinde

Vi har valgt fra pga af Downs.... Vi.kunne ikke sætte et barn i verden, det meget sandsynligt ville være dybt afhængig af voksne resten af sit liv, ville aldrig kunne få sin egen familie højst sandsynligt, samt med Downs kan der følge så å mange andre følge sygdomme   og vi havde et barn i forvejen.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2015

Mor til Ella

migxher skriver:

Det kan jo sagtens være at folk med downs er glade, men nu ved de jo heller ikke bedre, lidt groft sagt.

Men for mig tror jeg det ville være alt for hårdt med et barn med så specielle behov, så jeg ville vælge fra hvis jeg kunne. 
Og tanken om evt. at skulle passe og tage sig af barnet resten af dets, eller mine dage, ja det tiltaler mig sgu ikke for at være ærlig(ikke hvis jeg kan undgå det) , alt efter hvor slemt det er selvfølgelig. Og det må da heller ikke være fedt for vedkommende at skulle passes og ikke kunne klare sig selv nogen sinde. 

Tror du er fortolket mit indlæg forkert...

for er 100% enig med dig

Anmeld

8. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
MorDk skriver:

Om barnet har downs, andre handicap eller ej så er det egoistisk at få børn. 

Ja men hvad er det for et liv du byder barnet hvis det har handicap?

Det vil altid skulle kæmpe ekstra for alting, vil risikere at blive udelukket fra mange ting osv osv...

Min personlige holdning udfra mine værdier så ville jeg ikke sætte et barn i verden der ville ende med at være en belastning den dag jeg ikke længere kan tage vare på det...

Anmeld

8. januar 2015

asff

Yurie skriver:

du vidste at det havde Downs eller ligende?

Jeg sidder lige og læser en anden debat, hvor der faktisk mere eller mindre er ingen der vil beholde et barn med Downs.

Jeg vil være ærlig og sige, at jeg kender ikke svaret på hvad jeg ville gøre.. Endnu..

Med hvad med jer piger, hvad ville i gøre?

Helt ærligt .. Havde det været barn nr 1, så klart nej! Men ja, jeg havde nok valgt det fra, hvis det var nr 2. Simpekthen fordi, der ville gå ALT for meget fra nr 1, hvis nr 2 havde downs og andre behov. Men havde den første downs, ville nr 2 jo blive født ''ind i det'' og ikke vide anderledes.

Anmeld

8. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

Ja men hvad er det for et liv du byder barnet hvis det har handicap?

Det vil altid skulle kæmpe ekstra for alting, vil risikere at blive udelukket fra mange ting osv osv...

Min personlige holdning udfra mine værdier så ville jeg ikke sætte et barn i verden der ville ende med at være en belastning den dag jeg ikke længere kan tage vare på det...

Det er ikke barnet der skal kæmpe men forældrene - der er også masser af børk med downs som har det godt

Anmeld

8. januar 2015

Findusinde

mor:) skriver:

Det er ikke barnet der skal kæmpe men forældrene - der er også masser af børk med downs som har det godt

Er det ikke kamp for barnet, altid vil være anderledes? At når det går op for barnet at det ikke er som andre? Altid at skal være afhængig af voksne mennesker? 

Anmeld

8. januar 2015

L&V

Det har vi været meget afklaret med her hjemme. Havde det værer den første havde vi overvejet det og hvis det var vi beholdte det ville det være det eneste barn vi skulle ha. Ved nr 2 var vi fuldstændig sikker på at det ville vi vælge fra hvis det havde downs eller lignende

Anmeld

8. januar 2015

Findusinde skriver:

Er det ikke kamp for barnet, altid vil være anderledes? At når det går op for barnet at det ikke er som andre? Altid at skal være afhængig af voksne mennesker? 

Det er da ikke sikkert de tænker det - intelligensen er nu bare ikke den samme. 

Jeg ville vælge abort - ikke for at skåne det ufødte barn, men af helt og aldeles selviske grunde. Jeg vil ikke have et "lille barn" til jeg dør og jeg tror det ville blive for hårdt for parforholdet. 

Anmeld

8. januar 2015

Findusinde

mor:) skriver:

Det er da ikke sikkert de tænker det - intelligensen er nu bare ikke den samme. 

Jeg ville vælge abort - ikke for at skåne det ufødte barn, men af helt og aldeles selviske grunde. Jeg vil ikke have et "lille barn" til jeg dør og jeg tror det ville blive for hårdt for parforholdet. 

Min mands kusine har Downs, hun er lige den jeg relaterer til... Hun var knust da hun fandt ud af hun ikke var som andre...  Hun kunne ikke forstå hendes fætre og kusiner  ikke Ville lege, de var blevet 18 på det tidspunkt. :-( 

Anmeld

8. januar 2015

Findusinde skriver:

Min mands kusine har Downs, hun er lige den jeg relaterer til... Hun var knust da hun fandt ud af hun ikke var som andre...  Hun kunne ikke forstå hendes fætre og kusiner  ikke Ville lege, de var blevet 18 på det tidspunkt. :-( 

Jamen det er jo ikke kun børn med downs der ikke er som andre. Og de lærer jo at acceptere det. Har din kusine ifølge sig selv et ringe og uværdigt liv? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.