Ville du vælge barnet fra, hvis...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Ved begge mine graviditeter har jeg valgt ikke at få at vide, hvis der var noget galt med fostret, da jeg alligevel ikke ville barnet fra, hvis der var noget galt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

Mrsopsand

Jeg ved med 100% sikkerhed at det ikke gør nogen forskel hvad vores nakkefolds scanning viser. Jeg vil beholde barnet uanset. Jeg føler ikke det er op til mig at vælge mit barns liv fra eller til.

Dette er min personlige mening og absolut ikke en kritik af andres valg! Vi skal hver især leve med vores egne valg.

Anmeld

6. januar 2015

mor88

Vivienne skriver:

Lige umiddelbart ville jeg sige ja, jeg ville vælge det fra, for ikke at udsætte det for et hårdt liv. Men ærligt talt ved jeg ikke med sikkerhed, hvad jeg ville gøre, hvis jeg stod i den situation. 

I dine øjne har de et hårdt liv, men har de et hårdt liv i deres egne øjne?

Anmeld

6. januar 2015

TNBC

mor88 skriver:

Jeg ville ALDRIG vælge et barn med Downs fra  og det ville min mand heller ikke

jeg har før haft noget frivilligt arbejde med mennesker med Downs, og ja, de kan være svære at håndtere, de kan være "mærkelige", de kan være meget syge osv., men jeg må ærligt indrømme at jeg beundrer dem, og deres måde at se verden på, og jeg har mange gange tænkt over, hvorfor vi alle ikke kan se verden på den måde De har så positivt et livssyn mange af dem, og der skal så lidt til for at få dem til at smile selvfølgelig er der en forklaring bag det, men uanset, så er mennesker med Downs totalt hjerteknusere for mit vedkommende

Ja jeg kan huske at jeg så det der program; Undskyld vi er også til(eller noget i den retning) og de klarede sig bare super godt..

Jeg kan huske(Ja jeg ved at serier ikke er virkelige), men jeg tænker bare tit på det afsnit.
Et ungt par der får et Downs barn(Skal siges det er i 60´erne mener jeg) og ja de ved hvor hårdt det kan være, så de vælger ham fra, men så møder kvinden en 8-9årig pige med Downs, der er noget af det sødeste og super stolt over at blive storesøster. Hun lever et normalt liv, og det ændre kvindens syn på sin søn og hun vælger at beholde ham.

Og tænk på hvor meget hjælp de kan få i dag.

Anmeld

6. januar 2015

Kay

Et barn med Downs ville ikke blive valgt fra her, slet ikke! 

Da vi ventede på svar på om Viva havde andre genfejl end hendes ganespalte var downs også noget af det vi frygtede mindst

Anmeld

6. januar 2015

Trekløver(:

Yurie skriver:

du vidste at det havde Downs eller ligende?

Jeg sidder lige og læser en anden debat, hvor der faktisk mere eller mindre er ingen der vil beholde et barn med Downs.

Jeg vil være ærlig og sige, at jeg kender ikke svaret på hvad jeg ville gøre.. Endnu..

Med hvad med jer piger, hvad ville i gøre?

Beholde ! 

Anmeld

6. januar 2015

lineog4

Hvis jeg stod hvor jeg står i dag. så ja må jeg med skam erkende jeg ville vælge der fra. 

Jeg har en gang vendt min store piges liv rundt, drejet det og vredet det aå hun fik ondt i sjælen. Jeg vil ikke kunne byde hende bevidst at tilvælge frygten for en søskende og dets liv. Jeg kan ikke garantere intet vil ske med mine børn, kan ingen garantier give, men jeg kan forsøge at minimere risikoen 

Jeg ville ikke vælge fra fordi barnet havde down, men fordi der med down er følgesygdomme og også stor sandsynlighed for hjertefejl - bare det at skulle sige til vores store pige, at en af hendes søskende havde en hjertefejl puha... 

Men på den anden side, ville der være verdens tungeste vej at gå. For et hvert lille væsen er for mig et mirakel og hellere et barn med et handicap end et dødt barn. Havde jeg fået lov at beholde Lia kunne jeg have levet med down og andre handicap.

men ja ville som livet er nu fravælge

Anmeld

6. januar 2015

Vivienne

mor88 skriver:

I dine øjne har de et hårdt liv, men har de et hårdt liv i deres egne øjne?

Måske ikke, men jeg har en kusine  med Prader Willis syndrom, og har fulgt med hele hendes liv og hvor hårdt det har været for hende at andre behandler hende anderledes end hendes jævnaldrende. 

Ved godt det er to forskellige syndromer, men begge bliver behandlet anderledes af samfundet. Sørgeligt men sandt. 

Anmeld

6. januar 2015

Mettefpigen

Jaa det ville jeg... Jeg ville ikk kunne holde psykisk til det... 

Anmeld

7. januar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Umiddelbart vil jeg sige at jeg ville vælge fra. 

Udelukkende fordi jeg ikke vil klare det psykisk. 

Jeg har intet imod dem. De er så søde og jeg beundrer deres positive syn på livet 

men jeg er ret sikker på at jeg ikke ville kunne klare det psykisk. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.