Anonym skriver:
Når man ved hvor skadeligt det er for en selv, krop og hjerneceller, så vil man ikke byde det mod andre mennesker. Der er intet ondt i det.
Jeg er vokset op med en alkoholisk far, jeg ved det kan skade. Men jeg ville da aldrig slå alle over en karm og sige: så skal alt alkohol forbydes. Jeg drikker ikke selv, nen jeg ville stadig aldrig smide det ud.
Men igen er mit spørgsmål egentlig, hvor stopper det? Er man muslim er grisekød jo også "skadeligt" vil man så smide reelt mad ud når der er mennesker der ikke får nok at spise lige rundt om hjørnet? Hvis man tror gluten er det ondeste for mennesket, er detså okay at smide brød, mel mm. Når der er mennesker der ikke får nok mad. Når man som jeg tror på et max på 3 Eer i mad, og ja egentlig alle Eer aner vi ikke om sammen er skadelige men alt tyder på det, er det så okay jeg smider alt det mad jeg får med mange Eer ud? Vi lever i et samfund - og heldigvis - hvor vi er forskellige, kommer med forskellige holdninger og tro på hvad er godt, hvad er skadeligt, hvad man bør og hvad man skal. Og skal vi leve side om side og ikke lade intolerancen få overtaget blandt andet med rascisme så er det ALLE der skal vise rummelighed, tolerance, accept af forskellighed - og i min optik er det så absolut ikke accept af forskellighed at smide to flasker vin ud når der står mennesker der ikke oplever alkohol som skadelig, eller for den sags skyld to flasker vin der udgør en værdi økonomisk - sælg dem og giv pengene til de som har for lidt...
Jeg er dog så heldig jeg kender mennesker med mange baggrunde, muslimer, jehova, glutenforsagere, buddhister, scientologi osv. Og heldigvis oplever jeg netop tolerancen, accepten og rummeligheden som gør keg ved der er mange flasker vin (eller andet) der bliver givet videre med et smil og en forståelse af vi alle er forskellige. For undskyld mig det er grundstenene for et godt samfund som er multikulturelt
Anmeld