Øv! Julegave fra arbejdspladsen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2014

lineog4

A&F skriver:

Jeg ville også have smidt den ud. Som muslim kan jeg ikke tillade mig heller at give det videre. Sådan er det bare. Utaknemmeligt eller ej. 

Ikke utaknemmeligt, men utrolig lidt rummelig og accepterende af andre ikke tror det samme som en selv. 

Jeg ville fx ikke røre en spegepølse eller kødpølse med en hel masse Eer i, men jeg kunne da aldrig få mig selv til at smide den ud når , nogen ikke har nok mad. 

Jeg accepterer de der ikke vil drikke alkohol (drikker faktisk heller ikke selv), jeg accepterer de der ikke vil modtage blod, jeg accepterer de der spiser fisk hver fredag, accepterer kosher mad, accepterer de der ikke vil have gluten, jeg accepterer de der har plastik juletræer, jeg accepterer alt hvor man ikke gør andre ondt. Jeg ikke bare accepterer, jeg forventer at alle rummes og i at være rummelig og acceptere er også at man ved alle ikke tror det samme som en selv. Jeg må indrømme jeg som ellers er stor fortaler for det multikulturelle, pludselig bliver i tvivl når jeg læser sådan et indlæg, for så er de der drikker rødvin jo ikke rummet af dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Ikke utaknemmeligt, men utrolig lidt rummelig og accepterende af andre ikke tror det samme som en selv. 

Jeg ville fx ikke røre en spegepølse eller kødpølse med en hel masse Eer i, men jeg kunne da aldrig få mig selv til at smide den ud når , nogen ikke har nok mad. 

Jeg accepterer de der ikke vil drikke alkohol (drikker faktisk heller ikke selv), jeg accepterer de der ikke vil modtage blod, jeg accepterer de der spiser fisk hver fredag, accepterer kosher mad, accepterer de der ikke vil have gluten, jeg accepterer de der har plastik juletræer, jeg accepterer alt hvor man ikke gør andre ondt. Jeg ikke bare accepterer, jeg forventer at alle rummes og i at være rummelig og acceptere er også at man ved alle ikke tror det samme som en selv. Jeg må indrømme jeg som ellers er stor fortaler for det multikulturelle, pludselig bliver i tvivl når jeg læser sådan et indlæg, for så er de der drikker rødvin jo ikke rummet af dig.

Når man ved hvor skadeligt det er for en selv, krop og hjerneceller, så vil man ikke byde det mod andre mennesker. Der er intet ondt i det. 

Anmeld

20. december 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Er anonym af hensyn til min mand og hans arbejdssted! Min mand arbejder hårdt på en fabrik med 11 timers vagter. For 2 år i træk han har fået vin til julegave. Problemet er bare at han er muslim og drikker ikke! Det er 4 dyrevine ( slået op på Google) han har så været hende ved afdelingslederen der står for gaverne og har fortalt om situationen hans bemærkning var så. Du/ i holder jo ikke jul så hvorfor skulle i også have en gave? Hvad mener i ? Burde denne lille l... Gave ikke være en form for bonus? Glæde og sige! Hved du hvad! Du arbejder ligeså hårdt du fortjener noget? Jeg er så sur og ked af hans vegne.... God aften 

Jeg synes virkelig i er utaknemlige...

og hvis mine ansatte så meget som viste utilfredshed over en GAVE kan de med sine egne ord lade lortet stå...

jeg drikker heller ikke vin... Men at sige vi en ikke kan glæde andre er da helt hen i vejret

Anmeld

20. december 2014

A&F

MKBP skriver:

Men kunne man så ikke ha' ladet den stå på arbejdspladsen og kommet med et hint til en kollega om at den ville man ikke ha' med hjem :-) Jeg synes også det er spild/frås at hælde det ud, når en anden kunne ha' fået glæde af den - og den fejlede jo intet ! 

Jo, hvis man ikke vidste hvad der var i gaven

Anmeld

20. december 2014

A&F

lineog4 skriver:

Alkohol er alkohol , sådan er det. Rummelighed eller ej. Det handler ikke om det

Anmeld

20. december 2014

raca

det er din man der er galt på den...

han får en gave.. ligesom de 20 andre.. i forbindelse med en højtid han ikke holder. og bliver i samme omgang skuffet over gaven.. han burde tage en tudekiks og smutte over i et hjørne og tage sig sammen.  og da slet slet ikke gå til chefen og brokke sig.

det rigtige ville da være at han havde ladet pakken stå. for det er da for sært at måtte modtage en gave i forbindelse med en kristen højtid. men man må ikke give den vidre, pga ens tro..

Anmeld

21. december 2014

lineog4

Anonym skriver:

Når man ved hvor skadeligt det er for en selv, krop og hjerneceller, så vil man ikke byde det mod andre mennesker. Der er intet ondt i det. 

Jeg er vokset op med en alkoholisk far, jeg ved det kan skade. Men jeg ville da aldrig slå alle over en karm og sige: så skal alt alkohol forbydes. Jeg drikker ikke selv, nen jeg ville stadig aldrig smide det ud. 

Men igen er mit spørgsmål egentlig, hvor stopper det? Er man muslim er grisekød jo også "skadeligt" vil man så smide reelt mad ud når der er mennesker der ikke får nok at spise lige rundt om hjørnet? Hvis man tror gluten er det ondeste for mennesket, er detså okay at smide brød, mel mm. Når der er mennesker der ikke får nok mad. Når man som jeg tror på et max på 3 Eer i mad, og ja egentlig alle Eer aner vi ikke om sammen er skadelige men alt tyder på det, er det så okay jeg smider alt det mad jeg får med mange Eer ud? Vi lever i et samfund - og heldigvis - hvor vi er forskellige, kommer med forskellige holdninger og tro på hvad er godt, hvad er skadeligt, hvad man bør og hvad man skal. Og skal vi leve side om side og ikke lade intolerancen få overtaget blandt andet med rascisme så er det ALLE der skal vise rummelighed, tolerance, accept af forskellighed - og i min optik er det så absolut ikke accept af forskellighed at smide to flasker vin ud når der står mennesker der ikke oplever alkohol som skadelig, eller for den sags skyld to flasker vin der udgør en værdi økonomisk - sælg dem og giv pengene til de som har for lidt...

Jeg er dog så heldig jeg kender mennesker med mange baggrunde, muslimer, jehova, glutenforsagere, buddhister, scientologi osv. Og heldigvis oplever jeg netop tolerancen, accepten og rummeligheden som gør keg ved der er mange flasker vin (eller andet) der bliver givet videre med et smil og en forståelse af vi alle er forskellige. For undskyld mig det er grundstenene for et godt samfund som er multikulturelt

Anmeld

21. december 2014

lineog4

Alkohol er alkohol , sådan er det. Rummelighed eller ej. Det handler ikke om det

Der bliver vi så aldrig enige, for jo det handler om rummelighed. Det handler om at acceptere vi er forskellige, og ikke alle opfatter alkohol som skadeligt eller hvad man nu kan opfatte det som.

Læs eventuelt svaret over.

Men kan da så for min sjælefreds skyld som i den grad ønsker et rummeligt samfund, og ikke mindst et multikulturelt samfund forstået i den forstand at vi alle repræsenterer forskellige kulturer ikke kun qua religion, men også hvor er vi vokset, hvad er de nye tendenser sværger vi til osv.. Ja for den sjælefreds skyld har jeg da heldigvis set en muslim give en flaske videre til sin kollega og vingummi for den sags skyld, jeg har set en fra Jehova give en juleting videre. Og ja så underviser jeg i kristendom sammen med en muslim og nørj hvor er vi gode sammen..... 

Så må jo vende det blinde øje til i denne juletid, når man med fråds smider ud bare fordi, istedet for at tænke hvor det kunne give glæde.

Anmeld

21. december 2014

Muffinmus

og derfor bor du i en jordhule ude på bøhlandet, væk fra al bil os der i den grad har indvirkning på dit helbred. Du spiser ALDRIG forarbejdet mad med nogen som helst tilsætningsstoffer i. Og du kunne aldrig drømme om at sove med dundyne eller eje en lædersofa, fordi det er dyremishandling, og du sørger selvfølgelig for at der INGEN farvestoffer i dit eller din families tøj, da du jo VED det giver anledning til allergier osv... Du bruger ikke strøm i huset, fordi du VED naturen lider under dannelsen af strøm, fordi ozonlaget rent faktisk nedbrydes af at lave strøm, og du vil aldrig sætte dig ind i et køretøj der kører på diesel eller benzin, netop fordi du VED det ødelægger det land og den verden du bor i, og det er jo dælme skadeligt for alle i verden. Så det vil du da heller ikke bidrage til, nu du er så god ikke at give andre alkohol fordi du VED det er skadeligt...

sikke et godt menneske du må være og sikke du passer på menneskeheden.....

Anmeld

21. december 2014

Carina:-)

Jeg har flere muslimer ansat og har dem også i min vennekreds- og nogen af dem drikker og andre gør ikke - men fælles for dem alle er at de bestemt ikke har et problem med at give vin til andre- så tænker det handler om fanatisme - Og det kan man argumentere og diskutere lige så længe man vil -de ændrer ikke standpunkt eller holdning. 

Rummeligheden mangler helt tydeligt ,og det er da trist især når man selv forventer det skal gå den anden vej og man forventer særbehandling. Vil råde ts og mand til at melde klart ud til arbejdsgiveren at vin bliver midt ud ,så slipper I nok for gaver i fremtiden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.