Alt den ynk om gensidig forsørgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2014

Anonym

serinasmor skriver:

At der er ansættelsesstop i kommunen betyder jo kun at det ikke er muligt at blive fastansat i det offentlige kommunale system ... det er stadig muligt at blive kassedame i netto, fabriksarbejder, rengøringspersonale eller andre jobs i den private sektor ... eller søge job i en anden kommune ... så nej det er ikke umuligt at finde job ... men sværere måske ... og så vil man jo have muligheden for akasse efter endt uddannelse og dermed dagpenge i 2 år

Men er vi enige om at abejdsløsheden er enorm? Og der derfor er RIGTIG mange om de jobs der blir slået op.. Jeg søgte alt hvad der var at søge. 

Når ikke der er jobs nok til alle de arbejdsløse og de så samtidig fratager  alle de som af den ene eller anden grund er på kontanthjælp, er det sgu bare at træde på dem der ligger ned.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Anonym

mor:) skriver:

Så du kan heller ikke tåle kondom? 

Forstår nu hvorfor du fravalgte a-kasse. 

Nej jeg kan ikke tåle latex, og min kæreste kan ikke klemme den i dem man kan få uden latex.. De blir kun lavet i en størrelse. 

Anmeld

16. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej jeg kan ikke tåle latex, og min kæreste kan ikke klemme den i dem man kan få uden latex.. De blir kun lavet i en størrelse. 

Nu spørger jeg kun fordi jeg er nysgerrig og det har intet med ts tråd at gøre (sorry ts), men hvad gør man så hvis man ikke ønsker flere børn?

Anmeld

16. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nu spørger jeg kun fordi jeg er nysgerrig og det har intet med ts tråd at gøre (sorry ts), men hvad gør man så hvis man ikke ønsker flere børn?

Anmeld

16. november 2014

serinasmor

Anonym skriver:

Men er vi enige om at abejdsløsheden er enorm? Og der derfor er RIGTIG mange om de jobs der blir slået op.. Jeg søgte alt hvad der var at søge. 

Når ikke der er jobs nok til alle de arbejdsløse og de så samtidig fratager  alle de som af den ene eller anden grund er på kontanthjælp, er det sgu bare at træde på dem der ligger ned.. 

arbejdsløsheden er faldende ... er klar over at det ikke er let at få job ... har næsten lige været der selv ... det er dog ikke umuligt - er klar over det godt kan føles sådan ... me.så må man gå på kompromis... søge alt der er slået op som man kan varetage ... søge uopfordret...møde personligt op med ansøgninger osv ... over50% af alle jobs bliver aldrig slået op... de bliver udfyldt af folk der er bekendte til ansatte men som har været gode til at formidle hvad de kan og søger ... 

Anmeld

16. november 2014

Anonym trådstarter

Fra TS : for at hoppe ud af et lille sidespor med Mor til Serina, så må man også antage at den arbejdsløses job, er at få et job, lad os antage man kunne arbejde 37 timer i ugen, hvorfor man burde bruge 37 timer i ugen netop på at finde et job, søge opfordret og uopfordret, møde op personligt, melde sig i vikar tjeneste, spørge venner / bekendte, søge alt fra kassedame til lære osv ... Det var i hvertfald min holdning da jeg søgte job i sin tid...

Anmeld

16. november 2014

Marts<3

Hønsemor skriver:

Jeg vil dog til TS og det med at betale SKAT så andre kan få, indskyde at man også betaler SKAT på lige fod med alle andre når man er på KH

Er du seriøs? 

Anmeld

16. november 2014

Princesspigen

Anonym skriver:

Jeg har valgt at starte denne debat og tilladt anonyme svar da dette er et meget ømtåleligt emne.

Jeg er gift og har været dette en hel del år, igennem disse år har vi fået nogle bekendtskaber som af den ene eller anden årsag har været nødsaget til at forsørge sig på kontanthjælp (herefter omtalt som KH).

Jeg vil gerne dele lidt tanker om gensidig forsørgelses pligt (herefter omtalt GF)

Lad mig ligge ud med at disse tanker PÅ INGEN MÅDE ER GÆLDENDE FOR SYGE FOLK DER IKKE KAN FORVENTES AT FORSØRGE SIG SELV!

Dengang GF blev indført eksploderede min FB fuldstændig med folk der ynkede og øffede om hvor dybt uretfærdigt det var de nu ingen penge fik, at de skulle tvinges i arbejde eller til at få en uddannelse, der var ikke grænser for hvor uretfærdigt det var, og hvor latterligt det var staten ikke ville forsørge dem mere! Folk som ellers altid har levet godt og aldrig klaget, været her og der, udflugter med ungerne hver weekend, bagning hver aften, frivilligt arbejde osv kunne pludselig skrige op om at JEG KAN PÅ INGEN MÅDE ARBEJDE! Jeg har pænt siddet på mine hænder og min mund for ikke at sige noget, men jeg kan ikke mere...! Jeg er død træt af at folk ender på KH bla fordi de vælger ikke at være medlem af en a kasse (bare et eksempel) og så bare kollektivt forventer de kan smække poten frem og rage til sig (ikke et højt beløb men højt nok) ! Nå men til det der irriterer, disse bekendtskaber har været på KH i en årerække og har aldrig gider gøre noget ved det, men i det samme KH forsvandt kunne de pludselig både finde advokater, skrive klager, sætte gang i udredninger m.m. Det for mig beviser jo blot min holdning, at halvdelen på KH er folk der ikke gider hjælpe dem selv, før end kassen klapper i!

Nu er GF jo så netop blevet afskaffet, og nu er der kommet en bølge af "så er der retfærdighed til"! WTF! Helt ærligt, indlæg som, jeg sagsøger kommunen, de skylder mig 50-60-70.000 kr for den KH jeg ikke har fået, der er det så jeg brænder helt sammen!!!

Nu er jeg gift som jeg startede med at skrive, så jeg har alle dage været vant til at kommer det dertil at jeg mister jobbet, ikke længere kan få af a kassen, osv. Ja så er det min mand der må klare skærene ! Det er ikke rart men det er en realitet! Jeg kan ikke se hvorfor det har været så forkert at sidestille et par der har børn sammen, bor sammen osv med et gift par, den eneste forskel er da vores ret til at bruge hinandens fradrag...

Jeg ved slet ikke om jeg generelt vil noget med indlægget, men jeg er så led og ked af vi er blevet sådan et samfund med en "kræve" mentalitet der ikke kender nogen grænser!! Jeg er træt af at føle at jeg betaler skat for at andre kam blive hjemme, jeg er træt af at høre "tror du det er FEDT at være på KH , vi får næsten ikke noget " NEJ men i FÅR noget .... Og man får åbentbart nok til at et få tal ønsker at blive på det resten af livet og undgår at kæmpe for fleksjob, uddannelse, pension, kurser osv...

Undskyld måtte af med det, kan ikke ytre mig på FB for der er de bekendte og så føler de sig som endnu større ofre.... Dette er intet personligt! Jeg kan bare ikke forstå hvorfor man beslutter denne GF for så at droppe den og gå direkte tilbage til noget der åbenlyst heller ikke fungerede til at starte med... Hilsen TS

Jeg både deler og deler ikke din mening med dig og her vil jeg gerne fortælle hvorfor 

jeg selv har i 5 år været på kontanthjælp hvor jeg havde nogle deprationer, jeg kunne ikke overskue ret meget og grundet den ryg skade jeg har vidste jeg ikke hvad jeg skulle med mit liv.. 

Det endte med at kommunen glemte mig, jeg blev sat i 5 gange 1 måneder aktivering og ellers fik jeg bare lov til at krydre røv mens pengene gik ind fast på min konto kun fordi de glemte mig i systemet, jeg skulle helt klart ha haft lidt hjælp og ellers ha været sparket igang hvilke jeg ikke blev.. 

Den anden side er så at efter GF er kommet har jeg sat mange par måtte gå fra hinanden efter den ene er kommet på kontanthjælp, de har søgt søgt og søgt arbejde men ikke kunne få noget arbejde og ja de sku nok ha haft en a kasse men ja, man kan altid være bag klog,. Men par med børn har måtte gå ta hinanden, skilles osv fordi de simpelthen ikke har kunne finde arbejde eller fordi de midt i en udredning så ikke er egnet til at få fortsat kontanthjælp fordi deres partner sku forsørge dem og de så ikke fik en færdig udredning før de var flyttet hver for sig og ku fortsætte på kontanthjælpen og få deres syge udredning og faktis ikke var egnet til arbejde.. 

Så klart jeg syndes det er svært at sige til og fra men jeg forstår godt din frustration over det 

go søndag 

Anmeld

16. november 2014

Anonym

jeg står i den kedelige situation at min kæreste og jeg måtte flytte hjem til min svigermor for at kunne beholde vores barn pga. en masse falske bekymringsskrivelser og vi er blevet straffet voldsomt af gensidig forsørgelsespligt, for vi gik fra at min kæreste fik elevløn og jeg forsørgersats til at vi kun måtte få hvad der svarer til hjemmeboende ung+ung - hvilket vil sige at min kærestes sats var 2500,-

De havde så lavet en fejl så han ikke kom op på forsørgersats efter fødslen, men alligevel.

Anmeld

16. november 2014

Anonym

mor:) skriver:

Han bliver klippet når jeg har født.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.