TS citerer: nu putter du "ord i min mund" jeg udtaler mig kun om fakta i kredsen, som jeg også skriver er nogen af dem syge ikke alle, de syge varierer fra bevægapperat, psykisk til "usynlige" sygdomme som depression , fibromyalgi og diabetes. Og der skriver jeg vist også mine udtalelser ikke er gældende for disse ... Nu snakker du om lidt fritidsarbejde, det gør jeg ikke. Jeg skal bestemt være anonym, for dem i kredsen skal ikke udstilles, så det er så nemt.
Jeg er godt nok udfordret på hele tiden at høre "usynligt syge" ved du hvad, dem ved jeg findes, jeg ved også der er nogen der ikke taler om det.... Jeg siger ikke alle er dovne, det gør du, men sådan kan vi alle pege fingre hvis vi føler os trådt over tæerne.
Man kan heller ikke gemme sig under hvis det er frivilligt arbejde man lige kan holde til " så kan man også holde til få timer i aktivering og derved yde før der nydes og ikke kun gavne egoet.
Du er fuldt berettiget til både din mening og holdning, men jeg vil mene det er på sin plads at holde bolden på egen banehalvdel og ikke bestemme hvad jeg mener og siger, når det ikke er tilfældet.
Når mennesker arbejder frivilligt, yder de. De booster ikke bare deres eget ego, men de gør en indsats og en stor forskel på områder hvor der virkelig er behov for det. Samtidig får de guf til CV´et, gør sig erfaringer, som gør dem bedre stillet i jobsøgningen (når de engang er raskmeldte), får indhold i hverdagen, udvider netværket - også sindssygt vigtigt ifh. jobsøgning og ja, måske får de lidt mere selvtillid af det, men er det da noget negativt? Når man er syg, føler man sig hverken værdifuld eller værdsat, men hvis frivilligt arbejde kan få et sygemeldt menneske til føle dét og derefter have mod til at komme (tilbage) på arbejdsmarkedet...?! Og det er jo dét, der meget ofte sker.
Aktivering koster samfundet - dine og mine skattekroner - dyrt. det koster meget mere end betaler sig. Og det får ikke de arbejdsløse i arbejde, det har alt for mange år med et håbløst aktiverings-cirkus bevist.