Alt den ynk om gensidig forsørgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Elgaard73 skriver:

Det er jo netop det jeg skriver at det er, og jeg mener bestemt også at samfundet skal holde hånden under sådan en familie.

Det jeg stejler over, er at hun udtaler, at hun allerede sad rigtig dårligt i det, efter endt uddannelse og så er jeg dybt uforstående over for at man vælger at risikere at ende i en endnu dårligere situation. At man risikere at blive gravid med et barn, som man ikke har råd til. At man føjer endnu et barn til ligningen, vil unægtelig gøre ens chancer for at nogensinde blive selvforsørgende, endnu dårligere.

Ja, det jeg stejler over, er vel det som jeg opfatter som ansvarsfralæggelse for ens egen situation.

Okay misforstod dit indlæg - men vi er helt enige. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Hønsemor

Marts<3 skriver:

Ja, du betalte Skat af penge du ikke selv har tjent... Så du kan jo ikke helt påstår du er med til at bidrage til samfundet. Du har jo ikke lavet noget for de penge. 

Undskyld, men hvem har sagt jeg ikke lavede noget for de penge? Har jeg skrevet jeg bare gik og fes husleje af? Der findes jo jobcentre og aktivering for en grund 

Anmeld

16. november 2014

Hønsemor

16. november 2014

Hønsemor

Marts<3 skriver:

Ja, du betalte Skat af penge du ikke selv har tjent... Så du kan jo ikke helt påstår du er med til at bidrage til samfundet. Du har jo ikke lavet noget for de penge. 

Men nu hvor du har fordommene ude om hvad jeg lavede mens jeg fik KH kan jeg jo så fortælle at jeg som skrevet ikke røg på KH frivilligt, men min elevplads blev opsagt da man fik af vide jeg måtte sygemeldes i min graviditet fordi jeg var indlagt i 20 uger af min graviditet for at jeg kunne få væske direkte i drop! Få dage efter udskrivelsen faldt jeg en hel etage ned på betontrapper da jeg besvimede og fik derfor slået mit bækken løst og røg på krykker. Ja så kom fødslen og barslen og stoppede faktisk min barsel da vores søn var 6 mdr gammel for at starte op på uddannelse igen, som jeg hjemmefra selv havde søgt ind på og kommet ind på..

Så mens du siger jeg intet har lavet for penge, som ufrivilligt var eneste mulighed for at vi kunne leve, så husk lige på at jeg til at starte med i mit første svar til TS skrev jeg endte i systemet ufrivilligt og selv sørgede for at komme ud! Min senere oplysning, var blot for at informere om at folk der reelt har et arbejde ikke er de eneste der betaler SKAT!

Anmeld

16. november 2014

Anonym

Elgaard73 skriver:

Men hvis det i sidste ende, var dit valg og du godt kendte risikoen, er det så ikke også dig, i sidste ende, som må tage konsekvensen, for at blive gravid med et barn som I ikke har råd til? Det kan da aldrig nogensinde blive samfundets ansvar.

Jeg forstår simpelthen ikke den tilgang til tingene. Du skriver et sted, at du allerede efter endt uddannelse ikke havde råd til at være på dagpenge, og du skriver at du altid har været fattig. Og alligevel træffer du et valg om at gøre din situation endnu mere uholdbar og grave dig endnu dybere ned i den fælde.

Jeg tar jo også konsekvensen af at jeg blev planlagt gravid, i den situation jeg nu engang står i.. 

Jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at rumme mennesker som dig.. Jeg er opdraget til at hjælpe min næste så godt som jeg kan. Jeg lærer mine børn at de skal dele deres ting. At hvis der er nogen uden madpakke, så skal de dele deres med dem.. Synes egoistiske mennesker er noget af det mest klamme.. Mig mig mig.. 

Jeg er glad for at jeg bor i Danmark, hvor vi har et sikkerhedsnet der griber dem der falder..

Anmeld

16. november 2014

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tar jo også konsekvensen af at jeg blev planlagt gravid, i den situation jeg nu engang står i.. 

Jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at rumme mennesker som dig.. Jeg er opdraget til at hjælpe min næste så godt som jeg kan. Jeg lærer mine børn at de skal dele deres ting. At hvis der er nogen uden madpakke, så skal de dele deres med dem.. Synes egoistiske mennesker er noget af det mest klamme.. Mig mig mig.. 

Jeg er glad for at jeg bor i Danmark, hvor vi har et sikkerhedsnet der griber dem der falder..

Jeg synes da netop den indstilling du har er mig mig mig og mine behov indstilling....! 

At bringe børn til verden man ikke selv kan forsørge, fordi man i forvejen står hårdt i det viser lige netop den indstilling der giver mig tips...

Næring efter tæring....istedet for at bare blive ved at skabe et dybere økonomiske hul som man får dækket af staten mens man oven i det brokker sig over satsen, at man skal lave noget eller man skal sætte sin egne behov til side lidt...

Anmeld

16. november 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

Hvad er det for en konsekvens, at du tager for at blive planlagt gravid med din kæreste? Flytter du sammen med ham og lader ham forsørge dig og barn/børn? Eller bliver I boende hver for sig, for at du kan få penge/råd nok til endnu et barn?

Det er jo netop det jeg ikke kan forstå. At man vælger at få endnu et barn, som man ikke har råd til.

At du har svært ved at rumme mig, er selvfølgelig forståeligt. Min holdning er jo helt anderledes end din, så den kan være svær at ligge øre til.

Men at du mere eller mindre indirekte beskylder mig for at være klam og egoistisk og have en "mig, mig, mig holdning", uden at kende til min situation, syntes jeg ikke harmonere med din ellers heroiske beskrivelse om din opdragelse og opdragelse af dine børn.

Anmeld

16. november 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg synes at den gensidige forsøgerpligt er røv og nøgler.. Selvfølgelig er der nogle der bare malker systemet og nyder at kunne få penge uden at skulle lave noget.. Men skal vi nu ikke gå ud fra at det er et fåtal? 

Jeg selv kom på kontanthjælp efter jeg havde afsluttet min uddannelse. Der var ansættelsesstop i min kommune, og derfor ingen mulighed for at finde et job. Hvad skal man så stille op?? Når der ingen job er at få, er det jo så godt som umuligt at komme ud af den situation at være på kontanthjælp og blive selvforsørgende.. At jeg så efterfølgende er blevet gravid med min kæreste som jeg ikke bor sammen med, gør kun ondt værre.. Hvis vi flyttede sammen, eller har mere samvær end et par timer om ugen, ville han skulle forsørge mig og vores tilsammen snart 4 børn, på sin mekanikerløn.. Kan det lade sig gøre?? I think not!!

At der er ansættelse stop i kommunen er jo ikke det samme som at der ingen job er. Der er vel stadigt job i det private at søge.  

Anmeld

16. november 2014

Marts<3

Hønsemor skriver:

Undskyld, men hvem har sagt jeg ikke lavede noget for de penge? Har jeg skrevet jeg bare gik og fes husleje af? Der findes jo jobcentre og aktivering for en grund 

Ok, bare glem det...

Anmeld

16. november 2014

lineog4

Synes der er forudsætning eller præmis som jeg ikke deler. Nemlig at man er på kontanthjælp og går og hygger sig. Jeg forudsætter egentligt at de færreste ønsker at være på en overførselsindkomst, at de fleste ønsker at kunne forsørge sig selv og have den frihed det giver.

Jeg har selv aldrig været på kontanthjælp, men har i en kort periode først været på sygedagpenge og derefter på dagpenge og det var så ydmygende. Jeg følte jeg blev set ned på, at jeg var skyldig i at ville snyde til andet var bevist - at nogen skulle ønske at stå der blot for at kunne hæve til dagen af vejen fra staten det tror jeg i bund og grund ikke man ønsker sig.

Men med hensyn til gensidig forsørgerpligt ville jeg ønske de ville afskaffe den for alle også gifte, for forstår ikke forskellen på samboende og gifte. 

Jeg synes derudover alle har ret til at kunne forsørge sig selv, og har jeg lidt at give så giver jeg det gerne til dem der intet har og priser mig så lykkelig for jeg kan klare mig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.