Alt den ynk om gensidig forsørgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Han bliver klippet når jeg har født.. 

Okay

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Hønsemor

Marts<3 skriver:

Er du seriøs? 

Da jeg var på KH betalte jeg SKAT af min KH, og det regner jeg da med man stadig gør 

Anmeld

16. november 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

Hvis jeg havde valgt a kasse, ville jeg have fået udbetalt 80 % af min daværende løn. Som var elevløn, på 9700 kr før skat.. 

I har selvfølgelig ret i at det var mit eget valg at blive gravid.. Jeg kan ikke tåle prævention, og afholdenhed er.. svært.. når man elsker sin kæreste. Men i sidste ende var det mit eget valg, jeg vidste jo godt at det indebar en risiko.. Synes måske bare at der er forskel på om man skal forsørge et eller fire børn.. Men det er altid nemt at dømme andre, når man selv står i en anden situation,.

Men hvis det i sidste ende, var dit valg og du godt kendte risikoen, er det så ikke også dig, i sidste ende, som må tage konsekvensen, for at blive gravid med et barn som I ikke har råd til? Det kan da aldrig nogensinde blive samfundets ansvar.

Jeg forstår simpelthen ikke den tilgang til tingene. Du skriver et sted, at du allerede efter endt uddannelse ikke havde råd til at være på dagpenge, og du skriver at du altid har været fattig. Og alligevel træffer du et valg om at gøre din situation endnu mere uholdbar og grave dig endnu dybere ned i den fælde.

Anmeld

16. november 2014

aarhusmor

Jeg er selv gift, er studerende og har en mand med indtægt.

Jeg går ind for at ingen skal forsørge andre. Jeg ville ønske der var borgerløn - ikke en særlig høj, men en hjælp og det vil jeg gerne betale til.

Jeg synes det er synd at så mange børn blev ramt af at forældrene måtte flytte fra hinanden.

Jeg kan godt forstå at hvis en på kontanthjælp ikke selv prøver på at komme ud af den økonomiske klemme eller får flere børn end der er råd til, så er det en dårlig disposition.

Men jeg opfatter ikke at vi er født med lige rettigheder. Vi har alle krav på en gratis folkeskole, men ikke alle er født i familier, hvor uddannelse bliver tillagt en værdi.
Derfor mener jeg at der skal sættes mere ind af forebyggende hjælp, dvs. uddannelse til kommende forældre i hvorfor det er vigtigt med disse ting, som uddannelse, lønnet job, forældreansvar og hvordan man behandler et barn (affektiv afstemning, ingen vold, ingen forsømmelse osv.)

Jeg mener også at nogen bidrager til samfundet, selvom de ikke er i job, fx i form af frivilligt arbejde.

Anmeld

16. november 2014

Marts<3

Hønsemor skriver:

Da jeg var på KH betalte jeg SKAT af min KH, og det regner jeg da med man stadig gør 

Ja, du betalte Skat af penge du ikke selv har tjent... Så du kan jo ikke helt påstår du er med til at bidrage til samfundet. Du har jo ikke lavet noget for de penge. 

Anmeld

16. november 2014

Elgaard73 skriver:

Men hvis det i sidste ende, var dit valg og du godt kendte risikoen, er det så ikke også dig, i sidste ende, som må tage konsekvensen, for at blive gravid med et barn som I ikke har råd til? Det kan da aldrig nogensinde blive samfundets ansvar.

Jeg forstår simpelthen ikke den tilgang til tingene. Du skriver et sted, at du allerede efter endt uddannelse ikke havde råd til at være på dagpenge, og du skriver at du altid har været fattig. Og alligevel træffer du et valg om at gøre din situation endnu mere uholdbar og grave dig endnu dybere ned i den fælde.

Men børnene skal jo ikke straffes 

Anmeld

16. november 2014

Elgaard73

mor:) skriver:

Men børnene skal jo ikke straffes 

Nej, bestemt ikke. Men det bliver dette ufødte barn jo. Eller det var da i hvertfald top-argumentet fra de forældre, som blev ramt af GF og måtte flytte fra hinanden. At det var at straffe deres børn, når samfundet "tvang" dem til at splitte familien op. At det var enormt synd for børnene (og det er jeg helt enig i, at det var)

Så forstår jeg simpelthen ikke, at man tør tage chancen, med hensyn til graviditet, vel vidende at det er sådan at det kommer til at spille sig ud, for endnu et barn.

Anmeld

16. november 2014

Elgaard73 skriver:

Nej, bestemt ikke. Men det bliver dette ufødte barn jo. Eller det var da i hvertfald top-argumentet fra de forældre, som blev ramt af GF og måtte flytte fra hinanden. At det var at straffe deres børn, når samfundet "tvang" dem til at splitte familien op. At det var enormt synd for børnene (og det er jeg helt enig i, at det var)

Så forstår jeg simpelthen ikke, at man tør tage chancen, med hensyn til graviditet, vel vidende at det er sådan at det kommer til at spille sig ud, for endnu et barn.

Når nu skaden er sket - er det så ikke at straffe børnene? 

Anmeld

16. november 2014

Elgaard73

mor:) skriver:

Når nu skaden er sket - er det så ikke at straffe børnene? 

Det er jo netop det jeg skriver at det er, og jeg mener bestemt også at samfundet skal holde hånden under sådan en familie.

Det jeg stejler over, er at hun udtaler, at hun allerede sad rigtig dårligt i det, efter endt uddannelse og så er jeg dybt uforstående over for at man vælger at risikere at ende i en endnu dårligere situation. At man risikere at blive gravid med et barn, som man ikke har råd til. At man føjer endnu et barn til ligningen, vil unægtelig gøre ens chancer for at nogensinde blive selvforsørgende, endnu dårligere.

Ja, det jeg stejler over, er vel det som jeg opfatter som ansvarsfralæggelse for ens egen situation.

Anmeld

16. november 2014

RosSofi

Problemet er vel, at man netop ikke har sådan en undtagelsesregel for folk, der er syge og ikke kan forsørge sig selv. Alle bliver vel bare skåret over én kam?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.