Gode råd til 3. Praktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2014

Rixer

TbCp skriver:

Uanset hvad ens mening er omkring det, kan man godt tale ordentlig og at sige til en mand, der er glad for at han har fået et vikarjob, at det er en skandale at han skal undervise, synes jeg ikke er en pæn måde at tale til folk.
Der er jo nogle personer der har haft manden inde til samtale og mene at han har kunne varetaget jobbet.
Oveni tænker jeg, at han nok ikke står helt alene med ansvaret, eftersom han "kun" er vikar og ikke er uddannet.
Der er sansynligvis hjælp at hente i forhold til undervisningen.

Ja nemlig jeg snakker både med lærere og pædagoger hvad de har arbejdet med og tilrettelægger usu efter det.

Lave social aktiviteter i forhold til hvad de har arbejdet med det kan være uddrag af en novelle hvor de kan gå på stikordsjagt eller det kan være quiz gæt og grimasser eller det kan være en lyd som de hører til musik hvor de skal gætte hvilket instrument det skal være  det kan være teambuilding der er mange ting.

Flere undervisere har jeg snakket med og lavet en plan f.eks det med en brainstorm om typisk dansk det er jo bare en idéboks også manglede jeg bare lidt inspiration til hvad de kunne gøre søgte bare hjælp men det fortryder jeg nu at jeg gjorde.  

Jeg blev savet midt over herinde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Rixer

Mor i Aarhus skriver:

Det er et ligeværdigt samarbejde, hvor begge parter byder ind med fokus på hvert sit område. Sådan burde det i hvert fald være, men der er selvfølgelig ærgerlige tilfælde, hvor arbejdet bliver lagt over på den ene, eller hvor de planlægger hvert deres forløb eller lign. fordi det tager kortere tid. Men det er ikke meningen...

Edit: Men jo, nogen steder står pædogogerne for undervisningen på lige fod med lærerne - men jeg har aldrig oplevet, at det var en pædagogstuderende

Det har du nu.  

Jeg skal selv tilrettelægge usu det er derfor jeg har Forberedelsetid. Jeg synes det er en skandale at jeg ikke får en note ligesom en lærervikar også går efter det. Mange af mine kammerater har været lærervikar og de er endda yngre end mig hvis de kan så kan jeg også. Det er fast med 7 tommer søm. 

Anmeld

16. november 2014

Hck

Profilbillede for Hck

Usu behøver altså ikke af ha noget at gøre med børn der har brug for eksta undervisning/hjælp. Min datter går i 9. Kl og de har 3 Usu timer om ugen, der bliver brugt til forskellige fag, alt efter hvad lærerne synes. Personligt ser jeg usu timerne som "fylde" på et skema, efter den nye skolereform er kommet og ungerne skal ha flere timer

Anmeld

16. november 2014

Rixer

Hck skriver:

Usu behøver altså ikke af ha noget at gøre med børn der har brug for eksta undervisning/hjælp. Min datter går i 9. Kl og de har 3 Usu timer om ugen, der bliver brugt til forskellige fag, alt efter hvad lærerne synes. Personligt ser jeg usu timerne som "fylde" på et skema, efter den nye skolereform er kommet og ungerne skal ha flere timer

Det er lektiecafe hvis de skal have hjælp. Det varetager underviserne.

Anmeld

16. november 2014

Rixer

Jeg har så også kendskab til mange af dem. Jeg har både set dem til fodbold og har haft kendskab til dem for 4 år siden og vi snakker om mange.

Anmeld

16. november 2014

Studerendemor

Rixer skriver:

Det har du nu.  

Jeg skal selv tilrettelægge usu det er derfor jeg har Forberedelsetid. Jeg synes det er en skandale at jeg ikke får en note ligesom en lærervikar også går efter det. Mange af mine kammerater har været lærervikar og de er endda yngre end mig hvis de kan så kan jeg også. Det er fast med 7 tommer søm. 

Jeg kan se på det hele, at jeg er håbløst bagefter. Dengang jeg arbejdede som lærer i det private, kaldte vi undervisning af elever med behov for ekstra støtte for understøttende undervisning. Jeg var faktisk ikke klar over at det nu bliver brugt efter reformen, som noget andet.

Så mine svar ifh. understøttende undervisning er helt hen i vejret. 

Beklager, men håber at du kan bruge noget af det andet, jeg har skrevet.

Anmeld

16. november 2014

Rixer

Mor i Aarhus skriver:

Jeg kan se på det hele, at jeg er håbløst bagefter. Dengang jeg arbejdede som lærer i det private, kaldte vi undervisning af elever med behov for ekstra støtte for understøttende undervisning. Jeg var faktisk ikke klar over at det nu bliver brugt efter reformen, som noget andet.

Så mine svar ifh. understøttende undervisning er helt hen i vejret. 

Beklager, men håber at du kan bruge noget af det andet, jeg har skrevet.

der er kommet ny skolereform og det er sådan at pædagoger arbejder indenfor lærerens felt.

Så jeg SKAL have et samarbejde med underviserne for at tilrettelægge USU som vikar.

Jeg tænker jeg har noget fra SKB sundhed krop og bevægelse fra Seminariet som vi sagtens kan bruge i forhold til det her.

Den der med quiz er en god ide så kan de konkurrere lidt mod hinanden om point og det bliver på tid.

Jeg skal jo starte et sted. Det bliver ved brainstorm og jeg skal nok lade være med at tænke for meget over det..

Anmeld

16. november 2014

Studerendemor

Rixer skriver:

der er kommet ny skolereform og det er sådan at pædagoger arbejder indenfor lærerens felt.

Så jeg SKAL have et samarbejde med underviserne for at tilrettelægge USU som vikar.

Jeg tænker jeg har noget fra SKB sundhed krop og bevægelse fra Seminariet som vi sagtens kan bruge i forhold til det her.

Den der med quiz er en god ide så kan de konkurrere lidt mod hinanden om point og det bliver på tid.

Jeg skal jo starte et sted. Det bliver ved brainstorm og jeg skal nok lade være med at tænke for meget over det..

Jeg mener ikke at du skal lade være med at tænke så meget, men at du skal lægge dit fokus et andet sted.

Anmeld

16. november 2014

Rixer

Mor i Aarhus skriver:

Jeg mener ikke at du skal lade være med at tænke så meget, men at du skal lægge dit fokus et andet sted.

Det er endda helt OK at se film med dem, hvor læreren finder undervisnings materiale.

For jeg har ikke noget pensum og jeg skal kun være der tidsbegrænset igårs.

Anmeld

16. november 2014

Elgaard73

Rixer skriver:

Det har du nu.  

Men hvis at "det er fast med 7-tommer", at du godt kan, så forstår jeg ikke disse uendelige tråde fra dig, med uendelige rækker af spørgsmål?

Må indrømme, at jeg efterhånden er godt rystet over din manglende føling med faget. F.eks dit forslag til hvad der er typisk dansk (leverpostej, dannebrog osv). Det er det min DP mor lærer vores dreng, når de har dansk kultur som uge emne. Det er da ikke noget du kan bruge på unge mennesker som går i 7, 8 og 9. klasse. Der skal da noget mere (læs : meget mere) substans i.

Jeg har læst mange af dine tråde, og må sige, at jeg syntes at det er skræmmende. Du stiller enormt mange, lidt underlige spørgsmål, og når folk så prøver at svare, ligger du enten fuldstændig skylden på andre, eller du bliver ved og ved med at stille yderligere spørgsmål. Spørgsmål som går helt derud, hvor man kan kalde det petitesser og hvor man absolut burde kunne forvente at du selv havde svaret ( når man tager i betragtning af hvor langt du er i din uddannelse).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.