Gode råd til 3. Praktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2014

Rixer

Stimap skriver:

Men der er stor forskel i din rolle som klubmedarbejder, til underviser... 

DU skal kunne lære fra dig, så de kan udvikle deres viden på området. I hvertfald kunne sætte nogen tanker igang ved dem, så de kan undre sig, undersøge og danne deres egen mening til emnet... 

Men det lyder til du har snakket med en underviser om hvad du kan gøre... Så prøver du da bare det.. Brug dine kollegaer i stedet, som du skriver du gerne gør for at få råd.. 

Jeg beklager hvis jeg træder dig over tæerne, men det kan sommetider være utrolig svært at læse hvad du mener eller i virkeligheden spørger efter i dine indlæg.. Samtidig er det svært for os at vide hvad det er rigtigt for dig at gøre.. Du skal finde DINE metoder, gerne i samarbejde med dine kollegaer og tro på at DU er god nok.. 

Det nytter bestemt ikke at være usikker.. Slet ikke med den aldersgruppe.. De ser og læser det med det samme.. Du skal kunne sætte dig selv i respekt...  

Tak for det 

Jeg vil gør hvad jeg kan som underviser og jeg ved det er svært og jeg skal nok spørge hvad de gør i deres understøttende undervisning. Jeg tager det med ro. Mon ikke det går.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Rixer

Stimap skriver:

Men der er stor forskel i din rolle som klubmedarbejder, til underviser... 

DU skal kunne lære fra dig, så de kan udvikle deres viden på området. I hvertfald kunne sætte nogen tanker igang ved dem, så de kan undre sig, undersøge og danne deres egen mening til emnet... 

Men det lyder til du har snakket med en underviser om hvad du kan gøre... Så prøver du da bare det.. Brug dine kollegaer i stedet, som du skriver du gerne gør for at få råd.. 

Jeg beklager hvis jeg træder dig over tæerne, men det kan sommetider være utrolig svært at læse hvad du mener eller i virkeligheden spørger efter i dine indlæg.. Samtidig er det svært for os at vide hvad det er rigtigt for dig at gøre.. Du skal finde DINE metoder, gerne i samarbejde med dine kollegaer og tro på at DU er god nok.. 

Det nytter bestemt ikke at være usikker.. Slet ikke med den aldersgruppe.. De ser og læser det med det samme.. Du skal kunne sætte dig selv i respekt...  

Hvordan kan jeg sætte mig i respekt uddyb 

Anmeld

16. november 2014

TNBC

Rixer skriver:

Pædagoger lærer ikke at undervise. Det er rigtigt, men jeg kan ikke gøre for det. Jeg er tilkaldevikar og ikke uddannet endnu. 

Nå ok nu forstår jeg. Jeg vil spørge en pædagog om det.

Nej det er lige det der er pointen. Så har du heller ikke erfaring indenfor undervisning, hvilket er det hun sagde.

Selvfølgelig kan du ikke gøre for det, men derfor skal du også huske at du lige netop ikke er uddannet, og at du nok skal prøve at snakke med lærerne på skolen, og lære hvordan de gør det.

Du er vikar, så du er jo ikke underviser på fuldtid, men du skal undervise i det som de andre gør(gætter jeg på)

Anmeld

16. november 2014

TNBC

Rixer skriver:

Så de ikke træder på dig.

De skal vide at det er dig der bestemmer, ikke dem.

Anmeld

16. november 2014

Rixer

Yurie skriver:

Så de ikke træder på dig.

De skal vide at det er dig der bestemmer, ikke dem.

Det siger jeg også på det tidspunkt.

Anmeld

16. november 2014

Stimap

Rixer skriver:

Jeg er desværre for træt til at skulle skrive en hel masse lige nu og vil finde min seng i stedet... 

Men det allervigtigste er at du har respekt for dig selv og ikke virker usikker... At du kan læse en situation og ved hvordan du skal handle..

Hvis du har mulighed for at se/følge med i en undervisning hvor du kan se hvordan kollegaerne gør, så prøv det... Hvad gør de for at få ro i klassen osv osv.. ? 

Anmeld

16. november 2014

Rixer

Stimap skriver:

Jeg er desværre for træt til at skulle skrive en hel masse lige nu og vil finde min seng i stedet... 

Men det allervigtigste er at du har respekt for dig selv og ikke virker usikker... At du kan læse en situation og ved hvordan du skal handle..

Hvis du har mulighed for at se/følge med i en undervisning hvor du kan se hvordan kollegaerne gør, så prøv det... Hvad gør de for at få ro i klassen osv osv.. ? 

Det har jeg ikke mulighed for men jeg kan godt. Jeg vil gøre mit bedste. Jeg stoler på mig selv og jeg kan godt. 

Anmeld

16. november 2014

Rixer

Jeg var ellers motiveret. Nu er den helt på 0 igen.

Anmeld

16. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Nystart skriver:

Ikke for at fornærme meeeeeen jeg vil mene du skal længere ud end det...

hvis jeg stod som en elev i den alder og fik besked på hvad der var typisk dansk og svaret var dem du nævner...ville jeg altså tænke....hmm...

Inden alder vil jeg mene man snildt kan komme med typisk danskehed mht samfundsmæssigt, hvordan vi lever og har levet.... Noget undersøgende om hvad andre ser/ synes er typisk dansk...

Jeg ved ikke om du kan følge mig? 

Tænkte det samme. 

Anmeld

16. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Jeg har haft kendskab til den aldersgruppe da jeg har arbejdet i klub. Men underviseren mente at det kan være brainstorm og det er første gang med den aldersgruppe.

Jeg læser det som en sviner jeg blev allerede vurderet som ingen erfaring og det har jeg 

Jeg kontakter gerne andre pædagoger 

Det er en skandale at du skal stå for usu. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.