Gode råd til 3. Praktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.766 visninger
148 svar
126 synes godt om
12. november 2014

Rixer

Hey

Jeg starter min 3. Praktik i en SFO. Jeg har brug for nogle råd i forhold til at være mere praksis dygtig? 

Nogen herinde der arbejder i en SFO som kunne give råd ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Blev du ikke enig med dig selv om at lægge al din research på hylden? Synes du skal prøve at starte din praktik op helt uden at have læst en masse først. Tag den på mavefornemmelsen og vær dig selv. Det tror jeg altså du får mest ud af, for alt dit research og higen efter teknikker,metoder og teorier, gør at du overtænker når du kommer ud og skal være pædagog i praksis.  

Anmeld

13. november 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Blev du ikke enig med dig selv om at lægge al din research på hylden? Synes du skal prøve at starte din praktik op helt uden at have læst en masse først. Tag den på mavefornemmelsen og vær dig selv. Det tror jeg altså du får mest ud af, for alt dit research og higen efter teknikker,metoder og teorier, gør at du overtænker når du kommer ud og skal være pædagog i praksis.  

Du har fuldstændig ret. Ja, jeg snakkede med en pædagog der lige er blevet dimittend fra seminaret. Vi snakkede om det der med tro på dig selv og hav den der mavefornemmelse. Jeg skal ikke ud og finde den dybe tallerken. Jeg vil i hvert fald være lyttende tage det roligt og føler mig tryg ved dem. Jeg ved ikke om det er en god idé at handle som dem.

Anmeld

13. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Du har fuldstændig ret. Ja, jeg snakkede med en pædagog der lige er blevet dimittend fra seminaret. Vi snakkede om det der med tro på dig selv og hav den der mavefornemmelse. Jeg skal ikke ud og finde den dybe tallerken. Jeg vil i hvert fald være lyttende tage det roligt og føler mig tryg ved dem. Jeg ved ikke om det er en god idé at handle som dem.

Hvad mener du med din sidste sætning?  "Jeg ved ikke om det er en god idé at handle som dem."

Anmeld

13. november 2014

Loa

Mor11 skriver:

Hvad mener du med din sidste sætning?  "Jeg ved ikke om det er en god idé at handle som dem."

Tænkte det samme.

Anmeld

13. november 2014

TNBC

Rixer skriver:

Hey

Jeg starter min 3. Praktik i en SFO. Jeg har brug for nogle råd i forhold til at være mere praksis dygtig? 

Nogen herinde der arbejder i en SFO som kunne give råd ?

Hvorfor bliver du ved med at tænke så meget over det?

Slap af, nyd at det snart er jul og tag praktikken når den kommer. Det går galt hvis man tænker for meget over tingene, lad det komme naturligt.

Anmeld

13. november 2014

Rixer

Ok, så det  skal komme naturligt.

Jeg har lige fået tilbud som vikar på en skole. Jeg er lidt nervøs. Skal jeg tage beviser og sådan noget med ? Skal til samtale her kl. 12. 15

Jeg skal undervise i usu elever fra 7. - 9. Klasse 

Anmeld

13. november 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Være som dem når de handler 

Anmeld

13. november 2014

TNBC

Rixer skriver:

Ok, så det  skal komme naturligt.

Jeg har lige fået tilbud som vikar på en skole. Jeg er lidt nervøs. Skal jeg tage beviser og sådan noget med ? Skal til samtale her kl. 12. 15

Jeg skal undervise i usu elever fra 7. - 9. Klasse 

Ja de skal jo se dig, ikke en masse teorier.

Cv er altid en god ide, anbefalinger.

Det er dem der har tilbudt dig en plads, så må de jo vide noget om dig.

Anmeld

13. november 2014

Rixer

Yurie skriver:

Ja de skal jo se dig, ikke en masse teorier.

Cv er altid en god ide, anbefalinger.

Det er dem der har tilbudt dig en plads, så må de jo vide noget om dig.

Kun cv ? 

Ikke noget med beviser 

Jeg har også nogle anbefalinger fra praktiksteder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.