Gode råd til 3. Praktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2014

Stimap

Må jeg have lov til at spørge dig hvorfor du bruger netop baby.dk til din undren og spørgsmål .. Det virker nemlig aldrig som om du bliver helt tilfreds med vores svar alligevel.. (som jeg ser det handler dine tråde udelukkende om råd i fht studie/praktik og faglige spørgmål) hvilket selvfølgelig også er emner der er helt OK her på baby... Men tænker du kunne få mere ud af dine spørgsmål på studie forums, hvor der er andre i samme situation som dig og måske bedre kan vejlede dig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Studerendemor

Yurie skriver:

Han skal lige starte først.  

Som (også) tidligere skrevet, er indlæggene ikke kun rettet mod denne tråd, men generelt - også derfor at jeg skrev: tidligere beskrevne situationer. 

Anmeld

16. november 2014

TNBC

Mor i Aarhus skriver:

Som (også) tidligere skrevet, er indlæggene ikke kun rettet mod denne tråd, men generelt - også derfor at jeg skrev: tidligere beskrevne situationer. 

Ja.. Men kunne bare ikke lade vær.

Jeg har virkelig også prøvet at hjælpe ham, men jeg føler at jeg kører i ring og sidder og forklare de mest logiske ting til en fyr i 20´erne.

Anmeld

16. november 2014

Rixer

mor:) skriver:

Men kære Rixer, selv når du får råd, så forstår du dem ikke og alt skal uddybes - småting som de fleste vil kunne forstå. Så bliver det da lidt frustrerende at blive ved med at prøve.

Jeg tror vi stopper her.

Anmeld

16. november 2014

Rixer

Jeg tager det stille og roligt og gør som min mavefornemmelse siger. Det skal nok gå jo, hvorfor skulle det ikke gå godt ?

Jeg er god nok som den jeg er. Det er jo ikke hver vikar der har haft de problematikker, tænk hvis det kører på skinner.

Jeg har jo også kollegaer jeg kan kontakte hvis der sker noget. Det er jo sådan det er jo igårs.

Jeg kontakter en pædagog fra den samme skole, som jeg kender og har faktisk en god kontakt til altså snakker meget med, sådan stille og roligt.

Jeg stoler helt 100 på mig selv, der er jo nogle der er mindre end mig der kunne varetage opgaven som ikke har de samme kompetencer, viden fra pædagog studiet som jeg har f.eks.

De ting jeg har lært, spillehjulet, aktiviteter, folkeskolen i bevægelse med matematik og dansk,

Det er jo godt at lave de aktiviteter der er relateret til den målgruppe.

SÅ jeg skal starte et sted og det er i morgen og de har endda skrevet vi takker for at du sprang ind og de siger velkommen tilbage.

Positiv positiv positiv, samarbejde samarbejde samarbejde

Anmeld

16. november 2014

Patriark

Elgaard73 skriver:

Hvad mener du med, hvad skal der mere til?

Mener du i forhold til lige netop denne tråd? Eller helt generelt i forhold til dig og din uddannelse?

Ja, jeg tror faktisk at jeg har svaret (på begge ting) og det er jo lidt skræmmende at jeg har det (og du ikke har), når jeg ikke engang er inden for erhvervet. Det er jo lige netop det som er min pointe, når jeg skriver at det er skræmmende. At folk uden for erhvervet, har mere generel viden omkring tilgangen til andre mennesker og arbejdet med dem, end en som er ved at uddanne sig.

Spot on.

Anmeld

16. november 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hold da op den her tråd har udviklet sig.... 

Rixer, jeg synes du har fået nogle super gode råd... 

Jeg vil ønske dig held og lykke med i morgen

Anmeld

16. november 2014

Rixer

Saphiira skriver:

Hold da op den her tråd har udviklet sig.... 

Rixer, jeg synes du har fået nogle super gode råd... 

Jeg vil ønske dig held og lykke med i morgen

Tak for det

Anmeld

16. november 2014

ESV

Rixer skriver:

Jeg tror vi stopper her.

Men det gør du hver gang nogen går dig lidt på klingen! 

Anmeld

16. november 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Patriark skriver:

Hvilke udfordringer har de elever du skal undervise? Siden de får usu tænker jeg, at de nok er lidt tunge at undervise, så først og fremmest skal du finde ud af hvilket fagligt niveau der er. Først derefter kan du tilrettelægge undervisningen.

Som vikar er det vel egentlig ikke dig, der skal sørge for undervisningsmateriale og form!?

Det virker en anelse skørt det hele.

Alle elever får understøttende undervisning - det er en basal del af skolereformen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.