Gode råd til 3. Praktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Og så er det altså ikke forbudt at tænke selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rixer skriver:

Det har du nu.  

Jeg skal selv tilrettelægge usu det er derfor jeg har Forberedelsetid. Jeg synes det er en skandale at jeg ikke får en note ligesom en lærervikar også går efter det. Mange af mine kammerater har været lærervikar og de er endda yngre end mig hvis de kan så kan jeg også. Det er fast med 7 tommer søm. 

Du kan ikke som lærervikar forvente både forberedelsestid og noter fra læreren. Det er flot, du får tid til forberedelse - det er de færreste vikarer, der gør det. 

Anmeld

17. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor og meget mere skriver:

Alle elever får understøttende undervisning - det er en basal del af skolereformen. 

Så synes jeg da skolereformen er til grin hvis den understøttende undervisning skal varetages af unge mennesker som ikke er faglig stærke - det er vidst bare fyld i skemaet. 

Anmeld

17. november 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
mor:) skriver:

Så synes jeg da skolereformen er til grin hvis den understøttende undervisning skal varetages af unge mennesker som ikke er faglig stærke - det er vidst bare fyld i skemaet. 

Det skal den da bestemt heller ikke - ligesom engelskundervisningen ikke skal varetages af en 18-årig lærervikar, men kan blive det, når læreren er syg. Og det er vist ikke gået nogens næse forbi de seneste dage, at mange lærere er syge p.t. 

Når det er sagt, så  er det til grin, at man tror, den understøttende undervisning kan løfte ret meget. Vi erfarne lærere har ikke fået meget konkret at gå ud fra, men skal selv ud og finde de vises sten. Som lærer i dansk og engelsk har jeg alle USU-timer i "min" 7. klasse, mens parallelklassen har deres matematiklærer til USU - klasserne møder dermed vidt forskelligt, fagligt indhold i timerne, og det naturvidenskabelige område bliver der ikke meget af i mine timer. 

Hvad jeg oplever som yderligere problematisk er, at man på mange skoler sætter pædagoger til at stå for USU, også i overbygningen - samtidig med, at vi som lærere fremover kun må undervise i vore linjefag for at hæve det faglige niveau. 

Der er så meget i reformen, som er en ommer, i hvert fald så længe, der ikke følger penge med til at sikre, at skrivebordsintentionerne bliver virkelighed. 

Anmeld

17. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det skal den da bestemt heller ikke - ligesom engelskundervisningen ikke skal varetages af en 18-årig lærervikar, men kan blive det, når læreren er syg. Og det er vist ikke gået nogens næse forbi de seneste dage, at mange lærere er syge p.t. 

Når det er sagt, så  er det til grin, at man tror, den understøttende undervisning kan løfte ret meget. Vi erfarne lærere har ikke fået meget konkret at gå ud fra, men skal selv ud og finde de vises sten. Som lærer i dansk og engelsk har jeg alle USU-timer i "min" 7. klasse, mens parallelklassen har deres matematiklærer til USU - klasserne møder dermed vidt forskelligt, fagligt indhold i timerne, og det naturvidenskabelige område bliver der ikke meget af i mine timer. 

Hvad jeg oplever som yderligere problematisk er, at man på mange skoler sætter pædagoger til at stå for USU, også i overbygningen - samtidig med, at vi som lærere fremover kun må undervise i vore linjefag for at hæve det faglige niveau. 

Der er så meget i reformen, som er en ommer, i hvert fald så længe, der ikke følger penge med til at sikre, at skrivebordsintentionerne bliver virkelighed. 

jeg har aldrig været tilhænger af skolereformen, men vidste egentlig ikke det var så ugennemtænkt. 

Det er da klart eleverne der bliver taberne i den her reform. 

Anmeld

17. november 2014

Nystart

Jeg har desværre netop måtte erfare at en pædagog har hele 11 timer om ugen i min datters klasse.... Det er for mig forkasteligt og dybt uansvarligt...

Ikke at jeg har noget mod pædagoger men jeg synes godt nok at det er fuldstændig hen i vejret, samtidig med de svag falder mere og mere fagligt bagud fordi der ikke er tid til at hjælpe dem i undervisningen og lektie café(som de stadig mener er frivilligt tvang) Intet kan bruges til da der står en pædagog som hverden kan undervise eller styre dem.... Og de leger egentlig bare... I de fleste timer.... Det bliver en 3 klasse nok ikke faglig stærk af....

Jeg vil nødig se hvordan skolerne ser ud om et år både fagligt, mht lære og mht børnenes trivsel..

Anmeld

18. november 2014

Rixer

Jeg er enig. Helt fuldt ud. Nu underviste jeg i dag og vi pædagogstuderende ved intet om at undervise. Der skal da også bevægelse i USU. Det er en veksel mellem formel læring og uformel læring. Jeg kører på formel og har fået meget hjælp vil jeg indrømme men jeg er jo også vikar for en pædagog hvor jeg selv skal sørge for det hele. Jeg får nogle gange materialer jeg har f.eks akt aktiviteter om anerkendelse som jeg vil lave. Fyrværkeri plancher vi skal lave juleklip osv...

Anmeld

18. november 2014

Rixer

Nystart skriver:

Jeg har desværre netop måtte erfare at en pædagog har hele 11 timer om ugen i min datters klasse.... Det er for mig forkasteligt og dybt uansvarligt...

Ikke at jeg har noget mod pædagoger men jeg synes godt nok at det er fuldstændig hen i vejret, samtidig med de svag falder mere og mere fagligt bagud fordi der ikke er tid til at hjælpe dem i undervisningen og lektie café(som de stadig mener er frivilligt tvang) Intet kan bruges til da der står en pædagog som hverden kan undervise eller styre dem.... Og de leger egentlig bare... I de fleste timer.... Det bliver en 3 klasse nok ikke faglig stærk af....

Jeg vil nødig se hvordan skolerne ser ud om et år både fagligt, mht lære og mht børnenes trivsel..

I mine timer leger de i hvert fald ikke.

Det er mest gruppe arbejde om det de har haft i undervisningen. Meget formelt læring desværre.. da jeg er helt ny kan jeg ikke tænke noget ind endnu men det kommer. 

Vi er stærke ved social kompetence og ikke fagligt fagligt. Hvis du forstår. 

Anmeld

18. november 2014

Rixer

Jeg får virkelig god erfaring det tænker jeg 

Anmeld

18. november 2014

Nystart

Rixer skriver:

Jeg får virkelig god erfaring det tænker jeg 

Jeg er sikker på du får nogle rigtig gode erfaringer, som vil gavne når du skal bestå 3 praktik 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.