Gode råd til 3. Praktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2014

Rixer

Nystart skriver:

Ikke for at fornærme meeeeeen jeg vil mene du skal længere ud end det...

hvis jeg stod som en elev i den alder og fik besked på hvad der var typisk dansk og svaret var dem du nævner...ville jeg altså tænke....hmm...

Inden alder vil jeg mene man snildt kan komme med typisk danskehed mht samfundsmæssigt, hvordan vi lever og har levet.... Noget undersøgende om hvad andre ser/ synes er typisk dansk...

Jeg ved ikke om du kan følge mig? 

Det er blot en brainstorm ikke andet 

Du mener at de skal undersøge på nettet om hvad andre ser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2014

Nystart

Rixer skriver:

Det er blot en brainstorm ikke andet 

Du mener at de skal undersøge på nettet om hvad andre ser.

Ikke kun, på med jakkerne og ud over spørge folk...det tager tid men i har jo nok mere end blot en time/dag til det...

Folk opfatter/ser typisk dansk meget forskelligt jo.. Både Pga opvækst, kultur osv.... Men nogle ting vil jo nok skinne mere igennem end andet... 

Jeg håber du finder ud af det, da det er noget af en opgave med stort ansvar du har sagt ja til....

Og det undre mig lidt om det er almindeligt at bruge ufaglært og mindre erfaren personer til netop undervisning... Da det er et for mig kæmpe ansvar at stå med at undervise og især den alders gruppe...(men det er selvfølgelig en helt anden debat)

Jeg vil trække mig for denne og ønske held og lykke 

Anmeld

15. november 2014

Rixer

Nystart skriver:

Ikke kun, på med jakkerne og ud over spørge folk...det tager tid men i har jo nok mere end blot en time/dag til det...

Folk opfatter/ser typisk dansk meget forskelligt jo.. Både Pga opvækst, kultur osv.... Men nogle ting vil jo nok skinne mere igennem end andet... 

Jeg håber du finder ud af det, da det er noget af en opgave med stort ansvar du har sagt ja til....

Og det undre mig lidt om det er almindeligt at bruge ufaglært og mindre erfaren personer til netop undervisning... Da det er et for mig kæmpe ansvar at stå med at undervise og især den alders gruppe...(men det er selvfølgelig en helt anden debat)

Jeg vil trække mig for denne og ønske held og lykke 

Tak for en sviner 

Anmeld

16. november 2014

Nystart

Rixer skriver:

Tak for en sviner 

Hvilket af det mener du er en sviner?

At jeg synes man bør bruge faglært personale?

Eller at jeg synes det er en stor opgave at ha? Det er det skam lige meget om du er faglært eller ej...især i den aldersgruppe...(jeg kender flere der underviser i den alders gruppe) 

Intet af det var egentlig en sviner..... Men det kommer jo nok at på hvordan man ser det/læser det....

Anmeld

16. november 2014

TNBC

Rixer skriver:

Tak for en sviner 

Hvor ser du lige en sviner i hendes indlæg?

Anmeld

16. november 2014

Stimap

Rixer skriver:

Tak for en sviner 

Som jeg læser det, var det bestemt ingen sviner.. Og da slet ikke af dig! 

Men det virker som en stor opgave/stort ansvar at skulle undervise (især den aldersgruppe), når man er ufaglært/ingen erfaring har med lige netop denne aldersgruppe... 

Jeg synes du skal bruge dine kollegaer i den her sammenhæng til dine spørgsmål og til sparring af dine ideer/oplæg... Det er så svært for os at vide, hvad dit arbejde forventer du bidrager med til undervisningen og hvilke forventninger de har... 

Jeg synes du har mange fine ideer.. Prøv dem af og se hvordan det går.. Så må du ændre taktikker, planer m.m, når du har evalueret.. 

Anmeld

16. november 2014

Rixer

Stimap skriver:

Som jeg læser det, var det bestemt ingen sviner.. Og da slet ikke af dig! 

Men det virker som en stor opgave/stort ansvar at skulle undervise (især den aldersgruppe), når man er ufaglært/ingen erfaring har med lige netop denne aldersgruppe... 

Jeg synes du skal bruge dine kollegaer i den her sammenhæng til dine spørgsmål og til sparring af dine ideer/oplæg... Det er så svært for os at vide, hvad dit arbejde forventer du bidrager med til undervisningen og hvilke forventninger de har... 

Jeg synes du har mange fine ideer.. Prøv dem af og se hvordan det går.. Så må du ændre taktikker, planer m.m, når du har evalueret.. 

Jeg har haft kendskab til den aldersgruppe da jeg har arbejdet i klub. Men underviseren mente at det kan være brainstorm og det er første gang med den aldersgruppe.

Jeg læser det som en sviner jeg blev allerede vurderet som ingen erfaring og det har jeg 

Jeg kontakter gerne andre pædagoger 

Anmeld

16. november 2014

TNBC

Rixer skriver:

Jeg har haft kendskab til den aldersgruppe da jeg har arbejdet i klub. Men underviseren mente at det kan være brainstorm og det er første gang med den aldersgruppe.

Jeg læser det som en sviner jeg blev allerede vurderet som ingen erfaring og det har jeg 

Du har erfaring med klub, ikke undervisning. (stor forskel)
Erfaring med undervisning, at lære børn ting, holde styr på en hel klasse..

Du har ikke den erfaring hun snakker om. Eller uddannelsen(hvilket jeg synes er vigtigt når man skal undervise børn/unge), og den har du jo heller ikke.

Men det er ikke sviner, fordi hun siger at det er mærkeligt at en uden erfaring skal undervise.

Anmeld

16. november 2014

Stimap

Men der er stor forskel i din rolle som klubmedarbejder, til underviser... 

DU skal kunne lære fra dig, så de kan udvikle deres viden på området. I hvertfald kunne sætte nogen tanker igang ved dem, så de kan undre sig, undersøge og danne deres egen mening til emnet... 

Men det lyder til du har snakket med en underviser om hvad du kan gøre... Så prøver du da bare det.. Brug dine kollegaer i stedet, som du skriver du gerne gør for at få råd.. 

Jeg beklager hvis jeg træder dig over tæerne, men det kan sommetider være utrolig svært at læse hvad du mener eller i virkeligheden spørger efter i dine indlæg.. Samtidig er det svært for os at vide hvad det er rigtigt for dig at gøre.. Du skal finde DINE metoder, gerne i samarbejde med dine kollegaer og tro på at DU er god nok.. 

Det nytter bestemt ikke at være usikker.. Slet ikke med den aldersgruppe.. De ser og læser det med det samme.. Du skal kunne sætte dig selv i respekt...  

Anmeld

16. november 2014

Rixer

Yurie skriver:

Du har erfaring med klub, ikke undervisning. (stor forskel)
Erfaring med undervisning, at lære børn ting, holde styr på en hel klasse..

Du har ikke den erfaring hun snakker om. Eller uddannelsen(hvilket jeg synes er vigtigt når man skal undervise børn/unge), og den har du jo heller ikke.

Men det er ikke sviner, fordi hun siger at det er mærkeligt at en uden erfaring skal undervise.

Pædagoger lærer ikke at undervise. Det er rigtigt, men jeg kan ikke gøre for det. Jeg er tilkaldevikar og ikke uddannet endnu. 

Nå ok nu forstår jeg. Jeg vil spørge en pædagog om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.