Gode råd til 3. Praktik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2014

Rixer

Elgaard73 skriver:

Men hvis at "det er fast med 7-tommer", at du godt kan, så forstår jeg ikke disse uendelige tråde fra dig, med uendelige rækker af spørgsmål?

Må indrømme, at jeg efterhånden er godt rystet over din manglende føling med faget. F.eks dit forslag til hvad der er typisk dansk (leverpostej, dannebrog osv). Det er det min DP mor lærer vores dreng, når de har dansk kultur som uge emne. Det er da ikke noget du kan bruge på unge mennesker som går i 7, 8 og 9. klasse. Der skal da noget mere (læs : meget mere) substans i.

Jeg har læst mange af dine tråde, og må sige, at jeg syntes at det er skræmmende. Du stiller enormt mange, lidt underlige spørgsmål, og når folk så prøver at svare, ligger du enten fuldstændig skylden på andre, eller du bliver ved og ved med at stille yderligere spørgsmål. Spørgsmål som går helt derud, hvor man kan kalde det petitesser og hvor man absolut burde kunne forvente at du selv havde svaret ( når man tager i betragtning af hvor langt du er i din uddannelse).

Jamen hvad skal der så mere til ?

Du kender vel svare så..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Studerendemor

Rixer skriver:

Det er endda helt OK at se film med dem, hvor læreren finder undervisnings materiale.

For jeg har ikke noget pensum og jeg skal kun være der tidsbegrænset igårs.

Det har ikke noget med sagen at gøre. Pointen med mit indlæg var, at du kan have gavn af at få vendt din uheldige situation ved at fokusere på kontakten med eleverne og finde dig tilrette i faget. Ikke det teoretiske og det faglige indhold, men det personlige, relationerne. 

Anmeld

16. november 2014

Rixer

Mor i Aarhus skriver:

Det har ikke noget med sagen at gøre. Pointen med mit indlæg var, at du kan have gavn af at få vendt din uheldige situation ved at fokusere på kontakten med eleverne og finde dig tilrette i faget. Ikke det teoretiske og det faglige indhold, men det personlige, relationerne. 

Ja, men mon ikke det går.

Det er jo ikke verdens undergang.

Jeg er kun vikar og ikke andet.

Jeg har god kontakt til børnene, for jeg kender allerede de fleste af dem, det kan så både være en fordel og ulempe.

Anmeld

16. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Det har de og det er ikke i orden.

Jeg søgte kun råd. Jeg spurgte jo ikke til hvad der er skandaløst vel ?

Men kære Rixer, selv når du får råd, så forstår du dem ikke og alt skal uddybes - småting som de fleste vil kunne forstå. Så bliver det da lidt frustrerende at blive ved med at prøve.

Anmeld

16. november 2014

TNBC

Rixer skriver:

Jeg har god kontakt til børnene, for jeg kender allerede de fleste af dem, det kan så både være en fordel og ulempe.

Sagde du ikke tidligere at du ikke kendte deres navne? Nu kender du lige pludselig de fleste af dem?

Anmeld

16. november 2014

TNBC

Rixer skriver:

Sagde du ikke tidligere at du ikke kendte deres navne? Nu kender du lige pludselig de fleste af dem?

Anmeld

16. november 2014

Studerendemor

Rixer skriver:

For det første: Kontakt handler ikke om at kunne deres navne. 

For det andet: Jeg tror at problemet er, at du netop ikke har god kontakt til dine elever og kollegaer. Jeg tror du ender i alle de, også før, beskrevne situationer, fordi kontakten mangler. 

Anmeld

16. november 2014

Elgaard73

Rixer skriver:

Jamen hvad skal der så mere til ?

Du kender vel svare så..

Hvad mener du med, hvad skal der mere til?

Mener du i forhold til lige netop denne tråd? Eller helt generelt i forhold til dig og din uddannelse?

Ja, jeg tror faktisk at jeg har svaret (på begge ting) og det er jo lidt skræmmende at jeg har det (og du ikke har), når jeg ikke engang er inden for erhvervet. Det er jo lige netop det som er min pointe, når jeg skriver at det er skræmmende. At folk uden for erhvervet, har mere generel viden omkring tilgangen til andre mennesker og arbejdet med dem, end en som er ved at uddanne sig.

Anmeld

16. november 2014

TNBC

Mor i Aarhus skriver:

For det andet: Jeg tror at problemet er, at du netop ikke har god kontakt til dine elever og kollegaer. Jeg tror du ender i alle de, også før, beskrevne situationer, fordi kontakten mangler. 

Han skal lige starte først.  

Anmeld

16. november 2014

TNBC

Mor i Aarhus skriver:

Han skal lige starte først.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.