forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2014

Rixer

Jeg håber på at det går godt denne gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Ja, jeg tænker for meget over hvorfor var det gik galt, hvad har jeg gjort dem Jeg kæmpede ellers virkelig for det. Jeg blev for ivrig desværre.

Den første måned du er et sted bruger du din tid med børnene for at lære dem at kende og smider teori osv. langt væk 

så kan du efter denne måned så småt gå i gang med et læringsmål (og ikke alle behøver have noget med teorier at gøre) 

Undre dig kun hvis du virkelig undrer dig over noget - fx kunne jeg ikke forstå hvorfor der ikke var internet for børnene på det fritidshjem jeg var i ( for 3.klasserne)  Men disse ting tog vi op til vejledertimerne og nogle ting besluttede vi sammen skulle tages op til et personalemøde som gav noglr gode faglige diskussioner (og det er ikke fordi vi sad og talte teori)

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer skriver:

Hehe  

Jeg forstår det som hvad der er sært.

Som i underligt? Hvad var der sært ved at pædagogen gik i øjenhøjde? 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

mor:) skriver:

Den første måned du er et sted bruger du din tid med børnene for at lære dem at kende og smider teori osv. langt væk 

så kan du efter denne måned så småt gå i gang med et læringsmål (og ikke alle behøver have noget med teorier at gøre) 

Undre dig kun hvis du virkelig undrer dig over noget - fx kunne jeg ikke forstå hvorfor der ikke var internet for børnene på det fritidshjem jeg var i ( for 3.klasserne)  Men disse ting tog vi op til vejledertimerne og nogle ting besluttede vi sammen skulle tages op til et personalemøde som gav noglr gode faglige diskussioner (og det er ikke fordi vi sad og talte teori)

Så jeg skulle slet ikke se på noget teori..

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Som i underligt? Hvad var der sært ved at pædagogen gik i øjenhøjde? 

ja som i underligt.

Anmeld

30. oktober 2014

Så jeg skulle slet ikke se på noget teori..

Nej ikke den første måned - der snuser du lidt til det hele, lærer børnene at kende, skriver ned i din logbog hvis der er noget du undrer dig over (for der er sikkert en del i starten) og når du så går i gang med læringsmål kan du inddrage teori - men i refleksionerne over hvordan du f.eks. vil gribe en aktivitet an. 

Du bruger ikke teori til at gå hen til pædagogere og hele tiden nævne en eller anden teori fordi du vil vise at du kan nogle teorier. 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer skriver:

ja som i underligt.

Okay - men det uddrag fra din logbog - hvad synes du var underligt i det? 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Nej ikke den første måned - der snuser du lidt til det hele, lærer børnene at kende, skriver ned i din logbog hvis der er noget du undrer dig over (for der er sikkert en del i starten) og når du så går i gang med læringsmål kan du inddrage teori - men i refleksionerne over hvordan du f.eks. vil gribe en aktivitet an. 

Du bruger ikke teori til at gå hen til pædagogere og hele tiden nævne en eller anden teori fordi du vil vise at du kan nogle teorier. 

Kan du give et eksempel det der med reflektioner

Når jeg går i gang med læringsmål skal det så stå i logbogen. ?? Her tænker jeg måneden efter

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer skriver:

Kan du give et eksempel det der med reflektioner

Når jeg går i gang med læringsmål skal det så stå i logbogen. ?? Her tænker jeg måneden efter

Ja dit arbejde med læringsmålene skal være dokumenteret i tilfældr af at praktikplads vil dumpe dig - så er det dit bevis for at du har atbejdet godt med læringsmålene. 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Ja dit arbejde med læringsmålene skal være dokumenteret i tilfældr af at praktikplads vil dumpe dig - så er det dit bevis for at du har atbejdet godt med læringsmålene. 

Jeg gør hvad jeg kan for at få det bedste ud af det.

Lige nu ud og nyde livet. Uden arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.