forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Jamen har du ikke siddet sammen med din vejleder og snakket specifikt om DINE læringsmål? Hvor du har haft det hele nedskrevet og vejleder har kunne sige om det var lavet fyldestgørende eller du havde misforstået hele konceptet? Og hvordan man evt kunne opnå dem og sådan. 

Vi nåede ingen gang at have gennemgang med læringsmålene faktisk. For det her social forståelse og situationsfornemmelse skulle på plads først, så mente hun det tog for lang tid. Så opgav hun mig, kan man sige. Hun gad mig ikke mere og gjorde alt for at fyre mig desværre.

Det kan også være mig der har misforstået det hele desværre.

Jeg nåede ingen gang ind til hvordan vi kunne arbejde med det, der sagde hun det er min opgave skrive ned hvornår hvorledes det skulle være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Rixer

mor:) skriver:

Mine læringsmål som jeg havde var noget sludder.

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

mor:) skriver:

Hvad undrer du dig over? 

Afklaret betyder at du ikke er så forvirret omkring alt i din praktik, dig selv og andre

Jeg undrer mig over det jeg ikke havde forstået. hvorfor de gjorde som de gjorde pædagogerne.

Nå ok

Anmeld

30. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Vi nåede ingen gang at have gennemgang med læringsmålene faktisk. For det her social forståelse og situationsfornemmelse skulle på plads først, så mente hun det tog for lang tid. Så opgav hun mig, kan man sige. Hun gad mig ikke mere og gjorde alt for at fyre mig desværre.

Det kan også være mig der har misforstået det hele desværre.

Jeg nåede ingen gang ind til hvordan vi kunne arbejde med det, der sagde hun det er min opgave skrive ned hvornår hvorledes det skulle være.

Du må også have en vejleder på skolen du kunne bruge ikke? 

Hvor længe nåede du at være i din sidste praktik? 

Anmeld

30. oktober 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det lyder lidt til du har misforstået hvordan du skal arbejde med dine arbejdsmål. 

Det er jo 3. Praktik så kravene er jo meget høje. Måske også derfor det hele er gået galt. 

Jeg har selv været pædagogstuderende og der fejlede jeg i 2. Praktik. 

Jeg gik først i forsvarsposition og mente det var praktikstedets skyld men nu kan jeg se at der var fejl fra begge sider. Det er vigtigt at man kan se sine egne fejl også ellers så udvikler man sig ikke

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Du må også have en vejleder på skolen du kunne bruge ikke? 

Hvor længe nåede du at være i din sidste praktik? 

Fra 1. august også til 28. i denne måned.

Ja, men hun havde ikke tid, da jeg prøvede og kontakte hende.

jeg sagde også da jeg var på indkald der er altså noget galt her. Hun var nærmest ligeglad og gjorde alt hvad hun kunne for at få samarbejdet til at fungere.

Anmeld

30. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Mine læringsmål som jeg havde var noget sludder.

Du formulerer dig altså også meget uklart - det virker som om du bare vil have nogle flotte ord med men ikke forstår dem til fulde. Skriv enkelt, så du selv forstår det. 

Anmeld

30. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Fra 1. august også til 28. i denne måned.

Ja, men hun havde ikke tid, da jeg prøvede og kontakte hende.

jeg sagde også da jeg var på indkald der er altså noget galt her. Hun var nærmest ligeglad og gjorde alt hvad hun kunne for at få samarbejdet til at fungere.

Hun kan da ikke både være ligeglad og samtidig kæmpe for samarbejdet mellem dig og praktikinstiturionen

Anmeld

30. oktober 2014

Morjanne76

Gad vide hvordan set ville se ud, hvis vi fik fortællingen fra din tidligere vejleder. 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Saphiira skriver:

Det lyder lidt til du har misforstået hvordan du skal arbejde med dine arbejdsmål. 

Det er jo 3. Praktik så kravene er jo meget høje. Måske også derfor det hele er gået galt. 

Jeg har selv været pædagogstuderende og der fejlede jeg i 2. Praktik. 

Jeg gik først i forsvarsposition og mente det var praktikstedets skyld men nu kan jeg se at der var fejl fra begge sider. Det er vigtigt at man kan se sine egne fejl også ellers så udvikler man sig ikke

ja, jeg troede at når man skriver logbog at det var undren der skulle stå i forhold til læringsmål kun.

Min rolle blev ikke defineret.

Jeg ved kravene er høje, men det betyder ikke at jeg ikke kan bestå min praktik.

Det samme gjorde jeg i min 3. praktik kan man godt sige. Jeg erkender da, det hun har observeret er rigtigt nok,  altså det var ikke min mening eller med vilje, alle mennesker kan lave fejl.

I 3. praktik må man åbenbart ikke lave fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.