forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2014

Ellie79

Rixer skriver:

Hehe  

Jeg forstår det som hvad der er sært.

Har læst lidt af din tråd og tænker du skal have sat digtning i hvad en logbog er. Hvad er læringsmål og hvad vil detbsige at undre sig over praksis. Som jeg læser det roder du begreberne sammen, og det undre mig i forhold til du jo bare skal fortsætte som du gjorde i 1. Og 2. Praktik. Vil også bare kommentere på det at undre sig. Hver dag undre man sig over et eller andet, jeg undremmig også stadig som uddannet pædagog. Min undring er tit positiv men det er en undring, en undring behøves altså ikke være noget underligt som du skriver det kan være alt og også det positive der sker i dagligdagen. 

Som jeg læser dine indlæg virker du enormt opsat på du vil være pædagog - min erfaring er at de bedste pædagoger er dem der lader det komme naturligt, vær naturligt, indgå naturligt i institutionens rutiner, børn og bruger kan mærke du prøver og min oplevelse er at man så ikke er en oprigtig voksen, de ser gennem facaden. Jeg håber du finder din vej og læs nu nogle af dine medstuderendes læringsmålmål som du kan få den rigtige denne gang. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Rixer

Ja og der siger du at jeg behøver ikke at undrer mig indenfor læringsmål men fortælle hvad gik godt og skidt og hvad kunne jeg have gjort anderledes. 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

AnjaB skriver:

Har læst lidt af din tråd og tænker du skal have sat digtning i hvad en logbog er. Hvad er læringsmål og hvad vil detbsige at undre sig over praksis. Som jeg læser det roder du begreberne sammen, og det undre mig i forhold til du jo bare skal fortsætte som du gjorde i 1. Og 2. Praktik. Vil også bare kommentere på det at undre sig. Hver dag undre man sig over et eller andet, jeg undremmig også stadig som uddannet pædagog. Min undring er tit positiv men det er en undring, en undring behøves altså ikke være noget underligt som du skriver det kan være alt og også det positive der sker i dagligdagen. 

Som jeg læser dine indlæg virker du enormt opsat på du vil være pædagog - min erfaring er at de bedste pædagoger er dem der lader det komme naturligt, vær naturligt, indgå naturligt i institutionens rutiner, børn og bruger kan mærke du prøver og min oplevelse er at man så ikke er en oprigtig voksen, de ser gennem facaden. Jeg håber du finder din vej og læs nu nogle af dine medstuderendes læringsmålmål som du kan få den rigtige denne gang. 

Hvem gør ikke noget for sin uddannelse 

Anmeld

30. oktober 2014

Ellie79

Rixer skriver:

Ja og der siger du at jeg behøver ikke at undrer mig indenfor læringsmål men fortælle hvad gik godt og skidt og hvad kunne jeg have gjort anderledes. 

Et eksempel på en undring - hvorfor har I valgt at børnene ikke har deres sut i løbet af dagen? 

Læringsmål - jeg vil øve mig i at planlægge og udføre en aktivitet der er målrettet de 2 årige. 

Eller jeg vil i løbet at min praktik blive bevidst om hvilken pædagog jeg vil være og hvilket værdier der er vigtige for mig. 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

AnjaB skriver:

Et eksempel på en undring - hvorfor har I valgt at børnene ikke har deres sut i løbet af dagen? 

Læringsmål - jeg vil øve mig i at planlægge og udføre en aktivitet der er målrettet de 2 årige. 

Eller jeg vil i løbet at min praktik blive bevidst om hvilken pædagog jeg vil være og hvilket værdier der er vigtige for mig. 

Hvorfor er det kun 4- 6. Klasse der må komme i aftenklubben? 

Hvorfor  sidder lærerne for sig og pædagogerne for sig ?

Hvorfor laver i årshjul?

Hvorfor får de så lidt mad ?

Hvorfor har man lavet en tavle hvor børn kan hviske ud når de skal have en xbox tid hvorfor et det ikke på papir istedet?

Hvorfor er gaderobben så lille ?

Hvorfor laver man ikke et rum til løbehjul man kan jo falde over dem hvis de bare står ved indgangen 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

AnjaB skriver:

Ja men jeg havde klub området gode råd. Jeg forstår det når der er eksempler 

Hvorfor skal pædagoger sørge for aktiviteter til legeland? 

Men læringsmål skal jo dække over ckfer 

Anmeld

30. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Hvem gør ikke noget for sin uddannelse 

det er lige præcis dét der er med alle uddannelser der handler om arbejde med mennesker.. man skal have naturligt flair for det, ellers bliver det aldrig rigtig godt eller oprigtigt. og det kan ikke læres at være "god til mennesker", jeg tror på det er en medfødt egenskab.

Anmeld

30. oktober 2014

Ellie79

Rixer skriver:

Hvorfor er det kun 4- 6. Klasse der må komme i aftenklubben? 

Hvorfor  sidder lærerne for sig og pædagogerne for sig ?

Hvorfor laver i årshjul?

Hvorfor får de så lidt mad ?

Hvorfor har man lavet en tavle hvor børn kan hviske ud når de skal have en xbox tid hvorfor et det ikke på papir istedet?

Hvorfor er gaderobben så lille ?

Hvorfor laver man ikke et rum til løbehjul man kan jo falde over dem hvis de bare står ved indgangen 

Undringer nogle relevante andre har ikke relevans for din udvikling i forhold til at være studerende. Og igen ja der findes ikke dumme spørgsmål, men der findes spørgsmål der kræver situationsfornemmelse. 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Mor11 skriver:

det er lige præcis dét der er med alle uddannelser der handler om arbejde med mennesker.. man skal have naturligt flair for det, ellers bliver det aldrig rigtig godt eller oprigtigt. og det kan ikke læres at være "god til mennesker", jeg tror på det er en medfødt egenskab.

Begrænser du mig nu 

Er jeg ikke god nok til at være pædagog ?

Bare fordi jeg ikke har det flair betyder det så ikke at jeg kan blive pædagog  

Anmeld

30. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

"Jeg behøver ikke at undre mig" - det er jo ikke en sur pligt. Det sker helt naturligt, det er sundt da der nogle gange kører rutine i det hele. For eksempel spurgte jeg engang hvorfor børnene i børnehaven SKAL hvile kl. 11.45/12.00 hver dag - ingen kunne svare for det var noget der blev indført før de blev ansat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.