forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2014

Ellie79

Mor11 skriver:

det er lige præcis dét der er med alle uddannelser der handler om arbejde med mennesker.. man skal have naturligt flair for det, ellers bliver det aldrig rigtig godt eller oprigtigt. og det kan ikke læres at være "god til mennesker", jeg tror på det er en medfødt egenskab.

Lige præcis det jeg ikke kunne finde ud af om jeg kunne tillade mig at skrive 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Rixer

AnjaB skriver:

Undringer nogle relevante andre har ikke relevans for din udvikling i forhold til at være studerende. Og igen ja der findes ikke dumme spørgsmål, men der findes spørgsmål der kræver situationsfornemmelse. 

Var jeg forkert på den der ?

Det er jo også mine undringer

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Spark i bare til en mand der ligger ned

Anmeld

30. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Ja men jeg havde klub området gode råd. Jeg forstår det når der er eksempler 

Hvorfor skal pædagoger sørge for aktiviteter til legeland? 

Men læringsmål skal jo dække over ckfer 

Det gør hendes eksempler jo også (dækker over ckfer) - der er både professionsidentitet, deltage, planlægge en aktivitet osv. 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

mor:) skriver:

Det gør hendes eksempler jo også (dækker over ckfer) - der er både professionsidentitet, deltage, planlægge en aktivitet osv. 

Jeg har ikke lige papirer på mig på stående fod.

Anmeld

30. oktober 2014

Ellie79

Rixer skriver:

Spark i bare til en mand der ligger ned

Jeg synes der er kommet en masse gode svar til dig og jeg er 100% sikker på du gerne vil være pædagog og den drøm skal vi ikke tage fra dig, men virkeligheden er også at du faktisk meget snart er færdiguddannet og ville ønske du virkede mere sikker på dette tidspunkt i din uddannelse. Sæt dig ned og skriv ned hvorfor du brænderfor dette skønne fag, få styr på begreberne, få evt. Fat i en mentor/vejleder du kan sparre med brug de næste mdr på at forberede dig på praksis og teori. 

Anmeld

30. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Begrænser du mig nu 

Er jeg ikke god nok til at være pædagog ?

Bare fordi jeg ikke har det flair betyder det så ikke at jeg kan blive pædagog  

Jeg vil lige understrege at jeg jo IKKE har ikke set dig i praksis, så det kan jeg umuligt svare på.. 

Men udfra dine tråde og udfra hvordan du virker til at misforstå cirka det meste af det der bliver skrevet til dig herinde, ja så virker det bare ikke umiddelbart som om faget falder dig særlig naturligt. 

Bare se dine eksempler på undringer "hvorfor er garderoben så lille?" Hvad har det lige med det pædagogiske arbejde og din uddannelse at gøre? Ingenting..  

Jeg kan godt forstå du synes faget er spændende! Der er mange teorier og alt muligt stof at dykke ned i bogligt, men hvis man ikke har flair for det i praksis, så er det bare fløjtende ligegyldigt hvor dygtig man er til at huske samtlige teorier fra undervisningen. 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

AnjaB skriver:

Jeg synes der er kommet en masse gode svar til dig og jeg er 100% sikker på du gerne vil være pædagog og den drøm skal vi ikke tage fra dig, men virkeligheden er også at du faktisk meget snart er færdiguddannet og ville ønske du virkede mere sikker på dette tidspunkt i din uddannelse. Sæt dig ned og skriv ned hvorfor du brænderfor dette skønne fag, få styr på begreberne, få evt. Fat i en mentor/vejleder du kan sparre med brug de næste mdr på at forberede dig på praksis og teori. 

Jeg går til coaching.

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Jeg vil lige understrege at jeg jo IKKE har ikke set dig i praksis, så det kan jeg umuligt svare på.. 

Men udfra dine tråde og udfra hvordan du virker til at misforstå cirka det meste af det der bliver skrevet til dig herinde, ja så virker det bare ikke umiddelbart som om faget falder dig særlig naturligt. 

Bare se dine eksempler på undringer "hvorfor er garderoben så lille?" Hvad har det lige med det pædagogiske arbejde og din uddannelse at gøre? Ingenting..  

Jeg kan godt forstå du synes faget er spændende! Der er mange teorier og alt muligt stof at dykke ned i bogligt, men hvis man ikke har flair for det i praksis, så er det bare fløjtende ligegyldigt hvor dygtig man er til at huske samtlige teorier fra undervisningen. 

Jeg er sikker på at jeg er god nok.

Det skal nok gå jo. Jeg har læst rigtig meget litteratur hvilken pædagogik de bruger.

Jeg har jo bestået de andre to hvorfor skulle jeg ikke bestå min sidste praktik ? 

Jo jeg forstår det godt.

Hvis i gerne vil have mundtlig samtale så må i gerne skrive PM. Jeg ringer gerne for at få gode råd selvom jeg har fået gode råd 

Anmeld

30. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Jeg har ikke lige papirer på mig på stående fod.

Jeg synes du skal tale med nogen om disse begreber: 

at undre sig, hvad vil det sige, hvorfor er det godt at undre sig, hvornår er det en god ide at ytre sin undren (situationsfornemmelse)

læringsmål(praktisk,teoretisk,personlig)

Ckfer - prøv at gennemgå hvet af dem sådan så du virkelig forstår dem. 

Tænk ikke teori ind i det hele. 

Vær dig selv, slap af og lad være med at tro at du hele tiden skal bevise noget ved hele tiden at tale om teori. 

Reflekter over egne handlemåder og andres - skriv i logbogen og tal med din praktikvejleder om NOGLE af de tanker du har - man kan ikke forvente at hele ens logbog kan evauleres med vejleder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.