forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2014

Rixer

mor:) skriver:

Du formulerer dig altså også meget uklart - det virker som om du bare vil have nogle flotte ord med men ikke forstår dem til fulde. Skriv enkelt, så du selv forstår det. 

Jeg tror du har fat i noget der. Jeg kom tlil at bruge flotte ord, fremadrettet skal jeg lave læringsmål så jeg selv forstår dem til FULD og prikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Fra 1. august også til 28. i denne måned.

Ja, men hun havde ikke tid, da jeg prøvede og kontakte hende.

jeg sagde også da jeg var på indkald der er altså noget galt her. Hun var nærmest ligeglad og gjorde alt hvad hun kunne for at få samarbejdet til at fungere.

Okay. Ja. Jeg ved jo ikke hvad vejlederen på skolen har tænkt om det. 

Men jeg tror som en anden bruger skriver, du har simpelthen misforstået hvordan du skal arbejde med dine læringsmål. Måske du skulle bruge tiden nu her til at undersøge hvad dine klassekammerater har af læringsmål og hvordan de arbejder med dem i praktikken. Tag evt også kontakt til vejlederen på skolen og få hjælp til hvad der kunne være gode læringsmål for dig når du får en ny praktik (hvis du altså ved hvilken type praktik du kommer i) 

Anmeld

30. oktober 2014

Morjanne76

Rixer skriver:

Nej, det er jo ikke det jeg skrev. Nogen børn kan man have en relation til og andre kan man ikke..

Den har jeg prøvet i en børnehave hvor jeg blev nød til at stoppe det. Hvor jeg snakkede med dem om det. Uden at beskylde nogen for noget, men at det ikke var med vilje, det der var sket. Ellers såsom mange andre pædagoger gør.

Jo, de har altid fået at vide, det er de voksne der bestemmer.

jamen jeg har været i 4 klubber og 3 børnehaver både indenfor og udenfor seminariet.

Hvad gik der galt i den relation? Og mener du at det var barnets skyld? 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

mor:) skriver:

Hun kan da ikke både være ligeglad og samtidig kæmpe for samarbejdet mellem dig og praktikinstiturionen

Det er min oplevelse af situationen. Det var jo mig der var derinde og blive tæsket.

Anmeld

30. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Jeg undrer mig over det jeg ikke havde forstået. hvorfor de gjorde som de gjorde pædagogerne.

Nå ok

Undrede du dig over at pædagogen gik i børnehøjde? Og undrede du dig over at pædagogen gik hen og spurgte for A? 

Eller konstaterede du bare at her kan man se at pædagogen arbejder inkluderende? 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Morjanne76 skriver:

Gad vide hvordan set ville se ud, hvis vi fik fortællingen fra din tidligere vejleder. 

Altså det kan umulig kun være min skyld.

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Okay. Ja. Jeg ved jo ikke hvad vejlederen på skolen har tænkt om det. 

Men jeg tror som en anden bruger skriver, du har simpelthen misforstået hvordan du skal arbejde med dine læringsmål. Måske du skulle bruge tiden nu her til at undersøge hvad dine klassekammerater har af læringsmål og hvordan de arbejder med dem i praktikken. Tag evt også kontakt til vejlederen på skolen og få hjælp til hvad der kunne være gode læringsmål for dig når du får en ny praktik (hvis du altså ved hvilken type praktik du kommer i) 

God idé !

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Morjanne76 skriver:

Hvad gik der galt i den relation? Og mener du at det var barnets skyld? 

Nej, nogen vil komme i relation og andre vil ikke. Det er aldrig barnets skyld !

Anmeld

30. oktober 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Rixer skriver:

ja, jeg troede at når man skriver logbog at det var undren der skulle stå i forhold til læringsmål kun.

Min rolle blev ikke defineret.

Jeg ved kravene er høje, men det betyder ikke at jeg ikke kan bestå min praktik.

Det samme gjorde jeg i min 3. praktik kan man godt sige. Jeg erkender da, det hun har observeret er rigtigt nok,  altså det var ikke min mening eller med vilje, alle mennesker kan lave fejl.

I 3. praktik må man åbenbart ikke lave fejl

Du må gerne lave fejl. Vi er jo mennesker men det kan være du har fremstået som om du ikke har været sikker fordi du måske har undret dig for meget. 

Det kan være hun har følt du har virket hjælpeløs måske? Det er svært at sige. 

Du kan ikke lave det om nu alligevel men bruge den her erfaring til næste praktik. 

Det kan føles som et kæmpe nederlag (gjorde det for mig) men det er desværre en af de ting som hører med i livet. 

Ud og nyd livet. Læg teorien fra dig  

Anmeld

30. oktober 2014

Morjanne76

Rixer skriver:

Nej, nogen vil komme i relation og andre vil ikke. Det er aldrig barnets skyld !

Uddyb?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.