forbedringer praksis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2014

Rixer

mor:) skriver:

Jeg synes du skal tale med nogen om disse begreber: 

at undre sig, hvad vil det sige, hvorfor er det godt at undre sig, hvornår er det en god ide at ytre sin undren (situationsfornemmelse)

læringsmål(praktisk,teoretisk,personlig)

Ckfer - prøv at gennemgå hvet af dem sådan så du virkelig forstår dem. 

Tænk ikke teori ind i det hele. 

Vær dig selv, slap af og lad være med at tro at du hele tiden skal bevise noget ved hele tiden at tale om teori. 

Reflekter over egne handlemåder og andres - skriv i logbogen og tal med din praktikvejleder om NOGLE af de tanker du har - man kan ikke forvente at hele ens logbog kan evauleres med vejleder. 

Jeg vil gerne give mit nummer til dig så jeg fuldstændig forstår dig, jeg har en aftale med en underviser på mandag. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Rixer skriver:

Jeg er sikker på at jeg er god nok.

Det skal nok gå jo. Jeg har læst rigtig meget litteratur hvilken pædagogik de bruger.

Jeg har jo bestået de andre to hvorfor skulle jeg ikke bestå min sidste praktik ? 

Jo jeg forstår det godt.

Hvis i gerne vil have mundtlig samtale så må i gerne skrive PM. Jeg ringer gerne for at få gode råd selvom jeg har fået gode råd 

Igen understreger du at har læst litteratur. 

Det er altså ikke altid relevant. Man kan godt være god til teori men ikke praksis......

der er jo stor forskel på de to første praktikker og så den sidste.....

Anmeld

30. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Jeg er sikker på at jeg er god nok.

Det skal nok gå jo. Jeg har læst rigtig meget litteratur hvilken pædagogik de bruger.

Jeg har jo bestået de andre to hvorfor skulle jeg ikke bestå min sidste praktik ? 

Jo jeg forstår det godt.

Hvis i gerne vil have mundtlig samtale så må i gerne skrive PM. Jeg ringer gerne for at få gode råd selvom jeg har fået gode råd 

Igen - "jeg skal nok bestå min praktik, for jeg har læst rigtigt meget litteratur" ............ Du bliver ikke bedre i praksis af at læse i en bog..

jeg håber da du består det hele.

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Saphiira skriver:

Igen understreger du at har læst litteratur. 

Det er altså ikke altid relevant. Man kan godt være god til teori men ikke praksis......

der er jo stor forskel på de to første praktikker og så den sidste.....

Kan man ikke være god praksis  ?

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Igen - "jeg skal nok bestå min praktik, for jeg har læst rigtigt meget litteratur" ............ Du bliver ikke bedre i praksis af at læse i en bog..

jeg håber da du består det hele.

Altså jeg vil gør det så godt jeg kan. Jeg kan jo ikke gøre det bedre end jeg kan. 

Anmeld

30. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rixer skriver:

Altså jeg vil gør det så godt jeg kan. Jeg kan jo ikke gøre det bedre end jeg kan. 

Det er rigtigt  

men jeg tror virkelig, ligesom mor skriver, du er først og fremmest nødt til at få 100% styr på hvad de forskellige begreber betyder. Lige nu roder du rundt og blander alting sammen og du har svært ved at se hvad der er relevant og hvad der ikke er. 

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Mor11 skriver:

Det er rigtigt  

men jeg tror virkelig, ligesom mor skriver, du er først og fremmest nødt til at få 100% styr på hvad de forskellige begreber betyder. Lige nu roder du rundt og blander alting sammen og du har svært ved at se hvad der er relevant og hvad der ikke er. 

Jeg er åben for at ringe hvis det er. Så jeg helt 100 forstår det.

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Jeg gør hvad jeg kan. Jeg kan ikke gøre det bedre.

Anmeld

30. oktober 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Rixer skriver:

Kan man ikke være god praksis  ?

Forstår ikke hvad dit spm er... 

Men hold en pause!!! Få tankerne på noget andet. 

Nu ved jeg ikke hvor længe du er på orlov men NYD den og så kan du se tingene med friske øjne når du begynder igen

Anmeld

30. oktober 2014

Rixer

Saphiira skriver:

Forstår ikke hvad dit spm er... 

Men hold en pause!!! Få tankerne på noget andet. 

Nu ved jeg ikke hvor længe du er på orlov men NYD den og så kan du se tingene med friske øjne når du begynder igen

Nyd orlov ?

Hvorfor siger i det ?

Er jeg helt væk eller ? 

Hjælper det ?

Jeg er orlov til 1. Januar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.