Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Fordi jeg fra barnsben altid brændende har ønsket mig en pige, det er vel ikke mærkeligt at man ønsker et bestemt køn? Jeg vil gerne være mormor og jeg vil rigtig gerne opleve det at have en pige. Jeg er så bare et af de mennesker der ikke brændende ønsker mig drenge og det skal selvfølgelig ikke misforståes som at jeg ikke vil have mine drenge for jeg vil ikke bytte dem for noget i verden.

hvad så hvis din datter ikke får nogen børn? Så bliver du ikke mormor.. Jeg forstår ønkset, men ikke overdrivelsen i at tænke i sortering ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2014

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

hvad så hvis din datter ikke får nogen børn? Så bliver du ikke mormor.. Jeg forstår ønkset, men ikke overdrivelsen i at tænke i sortering ...

Der er heller ingen der siger at mine drenge får børn men jeg tænker da stadig at jeg gerne vil være farmor en dag? Kan ikke helt forstå hvor du vil hen? Der er ingen der kan sige mig om jeg bliver hverken farmor eller mormor, men odsne er jo makant større hvis man har en datter at man så bliver mormor...

Anmeld

8. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Fordi jeg fra barnsben altid brændende har ønsket mig en pige, det er vel ikke mærkeligt at man ønsker et bestemt køn? Jeg vil gerne være mormor og jeg vil rigtig gerne opleve det at have en pige. Jeg er så bare et af de mennesker der ikke brændende ønsker mig drenge og det skal selvfølgelig ikke misforståes som at jeg ikke vil have mine drenge for jeg vil ikke bytte dem for noget i verden.

Nej det er ikke mærkeligt at du ønsker dig en pige. Men det er mærkeligt at du overhovedet overvejer sortering. Som sagt, jeg kunnr da også godt tænke mig en af hver. Bare fordi, så har jeg oplevet begge dele selvom jeg faktisk ikke tror der er forskel

men jeg ønsker det absolut ikke så brændende at jeg ville sætte en sortering igang. Forstår ikke at et køn kan være SÅ vigtigt. Og at være mormor eller farmor? Hvad dælen er forskellen? Bare Titlen? Eller forventer du en anden tilknytning som mormor end som farmor? Der må jo være nogen tanker bag. Har du selv bedre minder med mormor end farmor eller? 

Jeg synes ikke det er vigtigt om man ønsker en pige eller dreng, det vigtigste må være at man brændende ønsker et barn.. 

Anmeld

8. juli 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Nej det er ikke mærkeligt at du ønsker dig en pige. Men det er mærkeligt at du overhovedet overvejer sortering. Som sagt, jeg kunnr da også godt tænke mig en af hver. Bare fordi, så har jeg oplevet begge dele selvom jeg faktisk ikke tror der er forskel

men jeg ønsker det absolut ikke så brændende at jeg ville sætte en sortering igang. Forstår ikke at et køn kan være SÅ vigtigt. Og at være mormor eller farmor? Hvad dælen er forskellen? Bare Titlen? Eller forventer du en anden tilknytning som mormor end som farmor? Der må jo være nogen tanker bag. Har du selv bedre minder med mormor end farmor eller? 

Jeg synes ikke det er vigtigt om man ønsker en pige eller dreng, det vigtigste må være at man brændende ønsker et barn.. 

Det er jo ikke en hemlighed at mormor ofte har en bedre kontakt til børnebørn end farmor ikke at det altid er sådan, men som jeg oftes ser det. Farmor skal passe langt mere på hvor hun træder i forhold til at please svigerdatteren fordi det er hende der sidder med "magten" om børn og min søn. Kvinder er nogle stride kællinger når det kommer til deres svigermødre og hvis manden virkelig elsker og forguder den her pige, så kan hun gøre alt hvis farmor træder over grænsen. Omvendt er det jo datteren der har det "længste strå" når det kommer til at mormor må se baby. Det giver sikkert ingen mening, men det er sådan jeg ser det.

Anmeld

8. juli 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det er ikke lovligt i Europa (med mindre der er medicinske grunde til selektionen). Den eneste undtagelse er Cypern. Udenfor EU er der flere muligheder, såsom USA. 

Anmeld

8. juli 2014

lineog4

Anonym skriver:

Det er jo ikke en hemlighed at mormor ofte har en bedre kontakt til børnebørn end farmor ikke at det altid er sådan, men som jeg oftes ser det. Farmor skal passe langt mere på hvor hun træder i forhold til at please svigerdatteren fordi det er hende der sidder med "magten" om børn og min søn. Kvinder er nogle stride kællinger når det kommer til deres svigermødre og hvis manden virkelig elsker og forguder den her pige, så kan hun gøre alt hvis farmor træder over grænsen. Omvendt er det jo datteren der har det "længste strå" når det kommer til at mormor må se baby. Det giver sikkert ingen mening, men det er sådan jeg ser det.

Man kan sige hvis det er forventningen du træder ind i farmorrollen med så er der sikkert også en stor sandsynlighed for at det vil gå i opfyldelse

Jeg forventer da på ingen måde mine drenge falder for en strid kælling jeg skal please, jeg forventer de forelsker sig i skønne kvinder som har fået med hjemme fra at mormor og farmor begge er skønne ting at have i deres børns liv. Og jeg forventer jeg vil blive verdens bedste farmor om mine drenge vælger at få børn.

Hvem ved måske det er min datter der forelsker sig i en strid banan som vil hun skal vælge mellem mig og hende, måske min datter tager afstand fra mig fordi ja gud ved hvorfor...?

Men du fremskriver stereotyper og et eller andet sted ville jeg da være ked af at skulle dele bedstemorrollen (især hvis jeg var farmoren) med en der forventede mormoren var den bedste og den med det tætteste forhold, en der var med til at fastholde stereotypen. Jeg vil i hvert fald love hvis jeg mormoren så vil jeg elske at farmoren har samme tætte forhold til børnebørnene for det er jo en gave for børnene at have begge tæt på i deres liv,

Anmeld

8. juli 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Der er heller ingen der siger at mine drenge får børn men jeg tænker da stadig at jeg gerne vil være farmor en dag? Kan ikke helt forstå hvor du vil hen? Der er ingen der kan sige mig om jeg bliver hverken farmor eller mormor, men odsne er jo makant større hvis man har en datter at man så bliver mormor...

Du bruger det som argument for, som grund for, at du tænker i sortering, ergo synes jeg da det er meget relevant at du også lige tænker over at det jo slet ikke er sikkert din eventuelle datter får børn, og som andre skriver, det kan meget vel være at den eneste forskel du vil opleve er at hun har en tissekone og dine sønner en tissemand..... Og så er det jeg ikke længere kan sætte mig ind i dit ønske, for nu er det ikke blot et ønske, såvel som jeg ønskede mig jeg bar på en dreng, men venter en skøn lille pige mere.. Der er mere bag end blot ønsket om en  mormor rolle, hvis man tænker i sortering, tror jeg.. og med det i mente mener jeg også som nogle andre, at du burde vente til du kan mærke på dig selv at det er et barn du vil have, en familieforøgelse fordi det er det rigtige for jer som familie, og ikke blot en pige fordi.....

Anmeld

8. juli 2014

Skouboe

Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg ser ikke problemet? At få en abort fordi barnet ikke er det ønskede køn, synes jeg er svineri, men at få sorteret mandens sæd for at få en pige, det kan altså ikke få mit pis i kog - sorry, men det kan det ikke.

TS man kan ikke få det gjort i dk, medmindre der er for at undgå kønsspecifikke sygdomme, så du skal nok til udlandet. Privatklinikker i England tilbyder det muligvis.

Anmeld

8. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Og det er det jeg mener med at du nok lægger nogen ting i det som ikke er logiske. Og det synes jeg faktisk er både synd og ærgerligt og noget jeg faktisk synes du burde grave lidt dybere i hvor det stammer fra. Det er jo i høj grad noget man selv styrer. Hvis du allerede er "fjendtlig" indstillet overfor kommende svigerdøtre og tillægger dem nogen grimme ting, jamen så VIL det da blive svært at være farmor. 

Her er det omvendt kan jeg sige dig. Min egen farmor var den bedste, mormor kunne jeg sagtens have undværet. Og til min søn er farmor også foretrukken, selvom mormor også er god. I begge tilfælde skyldes det absolut mormors tilgang og interesse.  

Anmeld

8. juli 2014

Christine

Anonym skriver:

Pas på det ikke bliver en selvopfyldende profeti! Jeg har da tænkt mig at prøve at være en super sej svigermor og farmor, der er jo ikke noget der kommer af sig selv.

Jeg ved godt hvad du mener, men vil vove at påstå at det langt fra altid er tilfældet. Og se sådan på det - hvis du får endnu en dreng, så er der større sandsynlighed for en svigerdatter du kan være på rigtig god fod med. Så må vi være lidt ambitiøse på det punkt som drengemødre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.