Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Pas på det ikke bliver en selvopfyldende profeti! Jeg har da tænkt mig at prøve at være en super sej svigermor og farmor, der er jo ikke noget der kommer af sig selv.

Jeg ved godt hvad du mener, men vil vove at påstå at det langt fra altid er tilfældet. Og se sådan på det - hvis du får endnu en dreng, så er der større sandsynlighed for en svigerdatter du kan være på rigtig god fod med. Så må vi være lidt ambitiøse på det punkt som drengemødre 

Jeg vil gøre alt i min magt forat mine svigerdødtre vile elske mig og jeg dem for jeg vil jo gerne have godt forhold til dem, men jeg er bare for at mange piger vil se svigermor som trudsel fordi hun blander sig lidt i sønnens sager. det kan jo næsten ikke undgås at en mor vil gøre alt for at ens børn bliver glade og at de vil vokse op og være ansvarlige, men selvom de er ældre så vl man jo stadig hjælpe dem hvad man kan og det kan nogle piger jo se som en trudsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har nogle helt andre erfaringer med farmødre, end du har. Vi er 8 tøser i den nærmeste flok, og hos de fleste af dem har ungerne et mindst lige så godt forhold (og i nogle tilfælde meget bedre) til farmor som til mormor. Kun i en af familierne er der et anstrengt forhold til farmor, men det skyldes vist mere farmors personlighed end, at min veninde føler sig truet for hendes mand har i flere perioder holdt pause fra hans mor (også mens han var single så det skyldes ikke en svigerdatter).

Min datter har også et tættere forhold til mormor og især morfar, end hun har til farmor og farfar, men det skyldes, at farmor og farfar ikke selv har haft det samme overskud, som mine forælde har haft. Mine forældre har nærmest fra dag 1 været klar til at passe, hvis vi skulle få lyst til at ”låne vores datter ud”, men det har farmor og farfar ikke haft lysten til, selv om de lige så gerne må passe hende, som mine forældre må. Jeg har aldrig set min svigermor som en trussel, og hun har aldrig forsøgt at blande sig i noget som helst eller komme med uopfordrede gode råd.

Omkring det du spørger om, så kan du ikke få lavet kønssortering i Danmark, men skal som en anden skriver uden for Europa. Så vidt jeg er orienteret, er det meget dyrt. Da vi engang for nogle år siden diskuterede det i tøseflokken, var der en der googlede, hvad sådan noget egentlig kostede, og de priser hun fandt i diverse artikler var over kr. 200.000.

Anmeld

9. juli 2014

Mum33

Hold da op hvor har du et stereotypt og fordomsfuldt billede af drenge, farmødre, svigerdøtre  

For det første så slås drenge altså ikke nødvendigvis ... Det kommer jo an på natur. Mine to drenge slås aldrig. For det andet er der da ligeså mange, der har et anstrengt forhold til deres egen mor, som svigermor. Det kommer vel an på hvem du er som person og kemi mellem dig og børn/svigersøn. 

Min søster har 2 drenge og fik en pige efterfølgende - og tro mig - hun er ikke nogen stillesiddende prinsesse. Hun slår og råber - det har drengene aldrig gjort. 

Jeg synes du bør gøre op med dine fordomme og køn før du begynder på projekt baby. Rigtigt ærgerligt at at blive sat i verden, fordi ens mor drømte om en pige

Anmeld

9. juli 2014

Lrm

Vil bare sige jeg forstår dine tanker 100 %. 

Anmeld

9. juli 2014

Anonym trådstarter

Abemor skriver:

Hold da op hvor har du et stereotypt og fordomsfuldt billede af drenge, farmødre, svigerdøtre  

For det første så slås drenge altså ikke nødvendigvis ... Det kommer jo an på natur. Mine to drenge slås aldrig. For det andet er der da ligeså mange, der har et anstrengt forhold til deres egen mor, som svigermor. Det kommer vel an på hvem du er som person og kemi mellem dig og børn/svigersøn. 

Min søster har 2 drenge og fik en pige efterfølgende - og tro mig - hun er ikke nogen stillesiddende prinsesse. Hun slår og råber - det har drengene aldrig gjort. 

Jeg synes du bør gøre op med dine fordomme og køn før du begynder på projekt baby. Rigtigt ærgerligt at at blive sat i verden, fordi ens mor drømte om en pige

Hvorfor er det ærgeligt? Må man ikke drømme? Jeg synes det er rigtig ærgeligt at du sidder og siger jeg skal lade være med at fordømme når du selv ikke gør andet i dit svar til mig. jeg synes det er rigtig tarvligt at i alle sammen synes i skal bestemme hvornår jeg bør få flere børn, det er overhovedet ikke jeres plads at fortælle mig. Så fy på jer.

Anmeld

9. juli 2014

Anonym trådstarter

Lrm skriver:

Vil bare sige jeg forstår dine tanker 100 %. 

Tak endelig en smule modvind. Synes godt nok folk er tarvlige herinde.

Anmeld

9. juli 2014

Lrm

Anonym skriver:

Man skal passe på med hvad man skriver få det kan misforstået... Derfor uddyber jeg ikke lige hvorfor jeg forstår dig da jeg er bange for at blive misforstået!! 

Anmeld

9. juli 2014

Lrm

Anonym skriver:

Man skal passe på med hvad man skriver få det kan misforstået... Derfor uddyber jeg ikke lige hvorfor jeg forstår dig da jeg er bange for at blive misforstået!! 

Anmeld

9. juli 2014

Anonym trådstarter

Lrm skriver:

Ja det skal man da jeg synes inegn steder at jeg skrev jeg ville gøre det, men alligevel er jeg utaknemlig overfor mine drenge fordi folk tror jeg hellere ville have haft piger og ja måske, men nu hvor jeg har mine drenge vil jeg ikke bytte dem for noget heller ikke en pige. Men at sige jeg så ikke skal have fler det synes jeg sku ikke er iorden at folk siger!

Anmeld

9. juli 2014

lineog4

Lrm skriver:

Det er jo ikke fordi jeg/vi ikke forstår.
Og jeg personligt tør gerne uddybe, jeg tør godt fortælle hvordan jeg ikke kunne forenige med mig tanken om jeg havde en dreng i min mave, hvordan jeg i 24. Uge red på kamel i Sahara og tænkte, nå ja hvis der sker noget er det bare en dreng. Jeg tør godt stå ved jeg ingen følelser havde for min søn da han kom ud og lå i mine arme, og jeg gik med ham på gaden i barnevogn og tænkte om jeg kunne vælge mellem ham og min døde datter, og jeg vidste jeg ville vælge hende.... Jeg tør også godt sige jeg stadig selvom jeg har verdens skønneste børn synes man er mere heldig når man får en pige end når man får en dreng. Jeg tør også godt sige at kom en og garanterede mig en pige ville jeg skrige og råbe til min mand gik med til endnu et barn.

Men jeg synes stadig trods alle de følelser der er sindsyg langt til at gå ind i en sortering, at designe min baby. Jeg ville aldrig gå ind og bestemme over livet for har troet jeg kunne styre og fik så den største lussing livet kunne give - nu er jeg bare taknemmelig når livet giver mig noget godt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.