Anonym skriver:
Ja sagen er den at jeg vakler lidt imellem det at gerne ville have et barn mere, men da jeg har to drenge i forvejen så ville jeg rigtig gerne prøve at have en pige. Det har egetentlig nok altid været mit største ønske, jeg ved jo bare at statestikkerne gør at jeg nok får en dreng mere når det er. Så spørgsmålet er om man kunne tage til en læge og få valgt drengecellerne fra og kun få sprøjtet pigeceller op? Eller er det for langt ude?

Det kan man i USA. Men jeg synes personligt det er uetisk og ulækkert 
Forstår sagtens dit ønske om en pige, det synes jeg sådan set er helt ok. Men hvis man ikke er klar til et barn uanset køn, så synes jeg ikke man er klar til endnu et barn. Og nu har jeg selv to drenge og de er altså skønne 
Mht statistikker så er jeg ret sikker på det er en skrøne! Da jeg var i starten af graviditeten med nr 3 læste jeg en undersøgelse - også en amerikansk - hvor der stod at par med to drenge fik pige tredje gang i 49 % af tilfældene. Dem der havde to piger fik en tredje pige i 51% tilfælde. Så med nr 3 er der altså også omkring 50% og sådan vil det altid være. Tvivler på der er videnskabeligt belæg for andet, men har da selv hørt det utallige gange. Det skal man nu ikke lade sig afskrække af, vi håber på at få en sund og rask pige om ca 3 måneder og vi har to drenge. Det hører jeg faktisk ske rigtigt ofte - men det vigtigste er vel at en lille dreng også ville være velkommen?
Anmeld