Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2014

Chevro

Anonym skriver:

Ja sagen er den at jeg vakler lidt imellem det at gerne ville have et barn mere, men da jeg har to drenge i forvejen så ville jeg rigtig gerne prøve at have en pige. Det har egetentlig nok altid været mit største ønske, jeg ved jo bare at statestikkerne gør at jeg nok får en dreng mere når det er. Så spørgsmålet er om man kunne tage til en læge og få valgt drengecellerne fra og kun få sprøjtet pigeceller op? Eller er det for langt ude?

Ville bare være taknemmelig for at man kan få børn!

Hvis du kun vil have et barn mere for at prøve at få en pige også - så tror jeg du skulle lade være :/

Bliver helt trist over at man overhovedet kan finde på at tænke tanken..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

Jj1709

Anonym skriver:

Ja sagen er den at jeg vakler lidt imellem det at gerne ville have et barn mere, men da jeg har to drenge i forvejen så ville jeg rigtig gerne prøve at have en pige. Det har egetentlig nok altid været mit største ønske, jeg ved jo bare at statestikkerne gør at jeg nok får en dreng mere når det er. Så spørgsmålet er om man kunne tage til en læge og få valgt drengecellerne fra og kun få sprøjtet pigeceller op? Eller er det for langt ude?

Hvis man seriøst er derude hvor man vil til at vælge køn for sit kommende barn, så burde man nok bare lade være at få flere.. Sorry min holdning, men sådan noget syntes jeg er helt grotesk.. 

Anmeld

7. juli 2014

Mumto3

Rockertand skriver:

Du læser statistikkerne helt forkert - og så er der rigtig mange, der tror på skrønen.
Du har nøjagtig lige stor chance for at få det ene eller det andet køn hver gang - det er som at slå en terning.

Nej sådan er det faktisk ikke! Når man har to af samme køn, med samme far til begge børn, er sandsynligheden for at få samme køn igen tredie gang større en d for det modsatte køn. Mænd laver nemlig IKKE lige mange pige og drenge sædceller. Så hvis man har en mand der laver flest drenge sædceller, ja, så er sandsynligheden for en dreng igen størst.

Anmeld

7. juli 2014

Christine

Mumto3 skriver:

Nej sådan er det faktisk ikke! Når man har to af samme køn, med samme far til begge børn, er sandsynligheden for at få samme køn igen tredie gang større en d for det modsatte køn. Mænd laver nemlig IKKE lige mange pige og drenge sædceller. Så hvis man har en mand der laver flest drenge sædceller, ja, så er sandsynligheden for en dreng igen størst.

Så vidt jeg ved er det en teori - altså hvis man har en mand der har mange brødre, så er der sandsynlighed for at han selv få flest drenge. Men jeg tvivler på der er klokkeklart videnskabeligt belæg for det. Ser i hvert fald gerne et link!!!

Særligt skrønen om hvis man har to drenge så er det 70% sikker at nr. 3 bliver en dreng - det er altså overhovedet ikke korrekt emm.

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Ville bare være taknemmelig for at man kan få børn!

Hvis du kun vil have et barn mere for at prøve at få en pige også - så tror jeg du skulle lade være :/

Bliver helt trist over at man overhovedet kan finde på at tænke tanken..

Er skam taknemlig og jo selvfølgelig skal jeg have flere, det skal du heldigvis ikke bestemme

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Hvis man seriøst er derude hvor man vil til at vælge køn for sit kommende barn, så burde man nok bare lade være at få flere.. Sorry min holdning, men sådan noget syntes jeg er helt grotesk.. 

Utroligt som folk altid synes de skal give et råd som "lad være at få flere" det er da ikke et særlig godt råd? Jeg spørger ind til det fordi jeg er nysgerrig om det kan lade sig gøre, det kunne jo være at nogle havde stået i situationen.

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du læser statistikkerne helt forkert - og så er der rigtig mange, der tror på skrønen.
Du har nøjagtig lige stor chance for at få det ene eller det andet køn hver gang - det er som at slå en terning.

Okay jeg har bare hørt at man har større mulighed for at få børn af samme køn 3 gang hvis man har 2 af samme køn i forvejen

Anmeld

7. juli 2014

Rockertand

Mumto3 skriver:

Jeg vil gerne læse det videnskabelige skrift, du har den oplysning fra?

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Ja det er osse hvad jeg har hørt

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Lad mig tilføje at hvis muligheden er der for selv at vælge køn, hvorfor så ikke gøre det? Jeg kan godt se dilemmaet med at man fjerner spændingen, men istedet for at prøve 5 gange at få en pige og få ene drengedejlinger, så ville det da være langt nemmere og mindre hårdt for psyken at prøve at lave en pige ved at dele cellerne i dreng og pige. Ikke at en dreng mere ikke ville være velkommen, men 1 pige ville være rigtig godt nu og så kunne man tage chancen med nummer 4 hvis lysten til en kæmpe børneflok er der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.