Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nej man kan ikke få lavet kønssortering,med mindre man har en arvelig genetisk defekt,der binder sig til et bestemt kønskromoson.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2014

Christine

Anonym skriver:

Lad mig tilføje at hvis muligheden er der for selv at vælge køn, hvorfor så ikke gøre det? Jeg kan godt se dilemmaet med at man fjerner spændingen, men istedet for at prøve 5 gange at få en pige og få ene drengedejlinger, så ville det da være langt nemmere og mindre hårdt for psyken at prøve at lave en pige ved at dele cellerne i dreng og pige. Ikke at en dreng mere ikke ville være velkommen, men 1 pige ville være rigtig godt nu og så kunne man tage chancen med nummer 4 hvis lysten til en kæmpe børneflok er der.

Nu skal det ikke tages som en fornærmelse - men - hvis det er hårdt for psyken at få en rask dreng, så synes jeg du skal arbejde med at finde ud af hvorfor.

Er det fordi du tror du nemmere kan få et tæt forhold til en pige? For jeg kender en der har 4 drenge og de er helt utroligt tætte på deres mor! Altså de er voksne nu. Så jeg synes du skal overveje hvad det er du føler "problemet" er og så evt. få hjælp.

Du må da også kunne se det etiske dilemma??

Anmeld

7. juli 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Lad mig tilføje at hvis muligheden er der for selv at vælge køn, hvorfor så ikke gøre det? Jeg kan godt se dilemmaet med at man fjerner spændingen, men istedet for at prøve 5 gange at få en pige og få ene drengedejlinger, så ville det da være langt nemmere og mindre hårdt for psyken at prøve at lave en pige ved at dele cellerne i dreng og pige. Ikke at en dreng mere ikke ville være velkommen, men 1 pige ville være rigtig godt nu og så kunne man tage chancen med nummer 4 hvis lysten til en kæmpe børneflok er der.

Det er helt utroligt skræmmende hvordan nogle folk tænker. 

Der er mange mennesker der kæmper år efter år for bare at inderst inde vil blive gravide og få 1 barn. 

Mens andre laver aboter. Eller vil kun ha det ene køn eller bestemt øjenfarve eller hår osv. 

VÆRE NU TAKNEMELIG i stedet for at være så grotesk

Anmeld

7. juli 2014

Christine

Kommende mor skriver:

Der er mange mennesker der kæmper år efter år for bare at inderst inde vil blive gravide og få 1 barn. 

Mens andre laver aboter. Eller vil kun ha det ene køn eller bestemt øjenfarve eller hår osv. 

Er ikke enig i det med abort - for det kan der være mange gode grunde til!! 

Men er enig i at der ikke er nogen god grund til at sortere efter køn, medmindre der er stor risiko for kønsbetinget sygdom. Kønnet er da så ligegyldigt og det kan jo være barnet alligevel bestemmer sig for at skifte køn som teenager/voksen 

Så ville have klikket synes godt om - men ville lige sige hvorfor jeg ikke gjorde det 

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Kommende mor skriver:

Hvem siger jeg ikke er taknemlig? Prøv at slappe lidt af, for jeg spørger jo bare, der er da ingen der siger jeg rent faktisk gør det. jeez

Anmeld

7. juli 2014

Anonym trådstarter

Mor_til_3_unger skriver:

Nej man kan ikke få lavet kønssortering,med mindre man har en arvelig genetisk defekt,der binder sig til et bestemt kønskromoson.

Super, mange tak, det var det jeg ville vide.

Anmeld

8. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja jeg synes det er langt ude, men jeg kan nu godt forstå dig. Når vi på et tidspunkt skal gave et tredje barn så vil jeg højst sandsynligt håbe på at det er en pige.

Anmeld

8. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Dilemmaet er jo ikke, at spændingen bliver fjernet, men at man risikerer at stå med en eller flere generationer med stor overvægt af det ene køn. Naturen har indrettet det så praktisk, at der er en nogenlunde ligelig fordeling, og det skal vi ikke ændre på. Der er ikke langt fra dén tankegang og til kun at hilse børn med den rigtige hårfarve eller høj intelligens velkommen - vi skal holde os langt væk fra designerbabyer! 

Derudover er det rigtigt skidt at blive født som fx "ønskedrengen" efter to eller tre piger, fordi far drømmer om en fodboldspiller, hvis knægten så viser sig at være feminin og mere til klaverspil og tegning end sport. 

Og jeg håber da ikke, du tror på, at nogen kunne finde på at få fem eller seks børn udelukkende eller primært for at få en af det ønskede køn? Og, som en anden har nævnt: Hvis det er hårdt for psyken at få børn af det mindst ønskede køn, så skal man da i den grad lade helt være med at få flere. 

Anmeld

8. juli 2014

Bshizzle

Mit bedste råd er at adoptere en pige! 

Der er mange der ude som mangler et hjem hvis man er så langt ude at man KUN vil ha et bestemt køn. 

Den ide USA har med at fjerne de celler, er så langt ude 

Jeg kan ikke helt sætte mig ind i hvad du tænker.. 

Jeg har selv 2 drenge og ønsker et 3 barn! 

Men.. Jeg ønsker mig ikke MERE en pige end end dreng.. 

For jeg vil elske at få en dreng mere! 

Anmeld

8. juli 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Okay jeg har bare hørt at man har større mulighed for at få børn af samme køn 3 gang hvis man har 2 af samme køn i forvejen

Ja - man har hørt.....men det bliver jo ikke sandt af at blive ved med at sige det.

Tænk logisk - hvilken mekanisme skulle gøre, at en mand kun laver eet køn, når han genetisk er kodet til at kunne lave begge køn.
Hvis du slår en terning, kan du også risikere at ramme det samme flere gange i træk (forestil dig, at 1-3 er dreng og 4-6 er pige), men det gør jo heller ikke sandsynligheden for at ramme en 5'er mindre sandsynlig ved næste kast.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.