Anonym skriver:
Lad mig tilføje at hvis muligheden er der for selv at vælge køn, hvorfor så ikke gøre det? Jeg kan godt se dilemmaet med at man fjerner spændingen, men istedet for at prøve 5 gange at få en pige og få ene drengedejlinger, så ville det da være langt nemmere og mindre hårdt for psyken at prøve at lave en pige ved at dele cellerne i dreng og pige. Ikke at en dreng mere ikke ville være velkommen, men 1 pige ville være rigtig godt nu og så kunne man tage chancen med nummer 4 hvis lysten til en kæmpe børneflok er der. 
Dilemmaet er jo ikke, at spændingen bliver fjernet, men at man risikerer at stå med en eller flere generationer med stor overvægt af det ene køn. Naturen har indrettet det så praktisk, at der er en nogenlunde ligelig fordeling, og det skal vi ikke ændre på. Der er ikke langt fra dén tankegang og til kun at hilse børn med den rigtige hårfarve eller høj intelligens velkommen - vi skal holde os langt væk fra designerbabyer!
Derudover er det rigtigt skidt at blive født som fx "ønskedrengen" efter to eller tre piger, fordi far drømmer om en fodboldspiller, hvis knægten så viser sig at være feminin og mere til klaverspil og tegning end sport.
Og jeg håber da ikke, du tror på, at nogen kunne finde på at få fem eller seks børn udelukkende eller primært for at få en af det ønskede køn? Og, som en anden har nævnt: Hvis det er hårdt for psyken at få børn af det mindst ønskede køn, så skal man da i den grad lade helt være med at få flere.
Anmeld