førstebarn21 skriver:
Hvis du vil sætte det på spidsen så det bare fint, så gør vi det
nej jeg mener ikke du skal få børn hvis du ikke kan forsøge dem med alt hvad det indebærer uden børnepenge.
At du vælger at indrage børne penge i dit budget er helt fint, men jeg står ved at jeg ikke mener de skal bærer din økonomi.
Det andet du snakker om materiale gode mm, er irrelevante i denne sammenhæng i og med debatten ikke handler om opdragelse og kærlighed men om økonomi
Det var egentlig ikke for "at sætte det på spidsen" det er sådan jeg læser dit indlæg...
I en familie med en studerende havde det ikke kunne rende rundt med en ekstra udgift til institution på de der 4200 pr måned uden Børne pengene som tilskud...
Vi har måtte ændre mange ting i vores liv for at det køl til at løbe rundt og det ser jeg nu bare som en del af at få børn...
Nu er der gået et par pr år, vi bor billigere, ingen nye bil, vi har noget fripladstilskud og det hele løber rundt i det daglige og bp'ende kan nu nøjes med at dække de større udgifter til sønnen.
Jeg mener at er man i en økonomisk situation hvor Børne pengene er fuldstændig unødvendige i sådan en grad at se f.eks. bare står på en konto til opsparing til konfirmation eller lign. Så burde man melde dem fra.. og synes det er godt at de nu er blevet en lille smule indkomstreguleret..
Men ellers helt grundlæggende burde man fjerne børne og ungeydelsen og sætte institutionspriserne ned og give et "børne fradrag" i stedet mener jeg...
På den måde kræves det at man har en indtægt, og at man betaler skat af den for at få glæde af bp. Og man spare en postgang i kommunerne med udbetaling, regulering osv som bliver flyttet til SKAT som er en i forvejen rimelig velsmurt maskine...
Anmeld