førstebarn21 skriver:
Hvis du vil sætte det på spidsen så det bare fint, så gør vi det
nej jeg mener ikke du skal få børn hvis du ikke kan forsøge dem med alt hvad det indebærer uden børnepenge.
At du vælger at indrage børne penge i dit budget er helt fint, men jeg står ved at jeg ikke mener de skal bærer din økonomi.
Det andet du snakker om materiale gode mm, er irrelevante i denne sammenhæng i og med debatten ikke handler om opdragelse og kærlighed men om økonomi
Hvorfor må man ikke indregne bærne ydelsen når man ligger et budget om det er økonomisk holdbart at få børn - indtil videre er den der jo? Hvorfor må man ikke tænke: de her udgifter får vi ekstra hvis vi vælger at få barn, og den her indkomst får vi ekstra. Hvis man vælger at flytte til noget større npr man får barn, køber mere økologisk, går i svømmehallen en gang om ugen for samværet osv hvorfor må børnepengene så ikke være det der finansiere det ekstra som er kommet grundet et barn?
Hvis ikke man kan finansiere det uden børnepengene er man så mindre uegnet som forældre?
jeg må krybe til bekendelse og sige børnepengene "bare" ryger ind på min konto og jeg har ikke et stort forkromet overblik over hvor mange penge der går til børnene eksplicit og hvor meget implicit (da de fleste af mine penge bruges til noget der omhandler børnene). Og egentlig har jeg aldrig haft dårligt samvittighed over det for mine børn går glade og mætte af såvel mad som oplevelser og kærlighed i seng hver aften.
bliver egentlig også en lille smule forvirret af "alt hvad det indebærer" måske fordi jeg lige på punktet børn er rimelig minimalistisk
Alt hvad det indebærer at have børn er vel: mad, bolig og tøj på kroppen og sko på fødderne? Derudover betyder det i vores samfund meget ofte pasning. Men alt udover det er vel bare unødvendigt men fanatastisk at have og kunne give.
Anmeld