Hvornår har man råd til børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2014

stjernehimmel

E.J.mor. skriver:

meget stødende tråd syns jeg.

det er op til folk selv.

råd eller ej , har alle ret til børn.

Argh der er vel en grænse? Hvis man ikke kan brødføde et barn, bør man så få dem? 

Det er ikke en ret at få børn, det er en gave..... I mine øjne.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

Mom

Profilbillede for Mom
stjernehimmel skriver:

Argh der er vel en grænse? Hvis man ikke kan brødføde et barn, bør man så få dem? 

Enig, at få børn er bestemt ikke en menneskeret.

Anmeld

15. april 2014

Mor til Ella

E.J.mor. skriver:

meget stødende tråd syns jeg.

det er op til folk selv.

råd eller ej , har alle ret til børn.

Øh, nej

Børn er ikke en menneskeret.

Som udgangspunkt håber jeg da alle har en formodning om selv at ville kunne klare/ forsørge sine børn.

Anmeld

15. april 2014

Fuglemor

stjernehimmel skriver:

Undskyld jeg blander mig. Men jeg hat feks ikke på en anden tråd forstået det som at vedkommende ikke kan give sit barn mad.

Normalt tænkende personer sætter jo ikke et barn i verden hvis det ikke kan få mad, til gengæld kan sådan noget som tøj og legetøj være noget man ikke rigtig har råd til så tit. 

Anmeld

15. april 2014

Bertris

Vi er begge på SU hjemme hos os, har en datter på 1 år, og nr 2 på vej, vi får ca. 13.000 udbetalt efter skat, og har udgifter for ca 7500 i måneden.
Vores datter går i brugt tøj, JA, og hendes legetøj er hovedsagligt brugt eller gaver, men hun mangler intet!
og vi mangler også kun meget få ting til vores kommende bandit.
Vi er vant til at spare på mad til os selv og jeg køber sjældent tøj, det samme gør kæresten sjældent, for vi har masser.
Når børnepengene kommer bliver de lagt til side til børneopsparing, opsparing til konfirmation, eller til nye ting til vores datter, f.eks. har hun lige fået ny autostol, da vi synes dem vi havde fået foræret ikke var så gode igen.

Jo det er da stramt, men det har vi det fint med. Det eneste jeg savner er at kunne besøge venner og familie rundt om i landet men det lever jeg sku uden, den bedste investering vi kan lave er vores uddannelser, og vil ikke lave om på vores valg omkring at have fået Lilli og med nr 2 på vej.

Det hele handler om prioritering.

Anmeld

15. april 2014

E.J.mor.

folk vælger nu engang som de gør, og vi har allesammen forskellige holdninger... 

det ka bar støde rigtig mange det her..

for der sidder sikkert nogen som ikke har råd men det holder ik folk tilbage.

børn skal og kan ikke gøres op i penge.

Anmeld

15. april 2014

stjernehimmel

Fuglemor skriver:

Undskyld jeg blander mig. Men jeg hat feks ikke på en anden tråd forstået det som at vedkommende ikke kan give sit barn mad.

Normalt tænkende personer sætter jo ikke et barn i verden hvis det ikke kan få mad, til gengæld kan sådan noget som tøj og legetøj være noget man ikke rigtig har råd til så tit. 

Er skam enige.....

Men nu findes der desværre den slags mennesker der får børn....

pointen i min kommentar var at det ikke er en ret at få børn... Og slet ikke hvis man ikke kan brødføde dem...

Anmeld

15. april 2014

E.J.mor.

jeg er fuldstændig enig i at hvis man ikke kan give sit barn mad og bleer så skal man vente til man kan.

Anmeld

15. april 2014

Just123

Efter min mening så har man råd til at få børn, når man har penge til kost og logi. Så længe dit barn får det og spise det har brug for, får rent tøj på hver dag, trives som det skal, og har det som et barn skal have det. 

Børn behøver ikke få nyt legetøj eller tøj for den sags skyld, flere gange om måneden, for at have det godt! 

Anmeld

15. april 2014

ano14316

førstebarn21 skriver:

Det behøver du skam ikke fortælle mig  

men ja det er da rart, men jeg tager stor afstand fra det skal være det bærende, at intet hænger samme uden, sorry to say men så skal man ikke få børn i min optik, kan du ikke betale daginstitution, tøj, legetøj og andre nødvendigheder uden offentlige støtte og/eller børne penge skal du ikke få barn/flere børn. 

Og ja det støder sikkert noget at jeg har den holdning og ja der er også nuancer i min holdning. Men den primære er ovenstående. 

Så du mener at man skal have en økonomi hvor en ekstra udgift på 7000 kr pr. Måned ikke er noget man mærker eller et tilskud på 9000 i kvartalet er ubetydelige penge som man bare kan have det sjovt for...

Jeg mener ikke det er det materielle der skaber rammerne for en god, velfungerende, kærlig familie..
Jeg mener ikke at børn bliver lykkelige, selvstændige, får godt selvværd og god selvtillid af at have det nyeste legetøj, flyverdragter til 2500 kr osv. Men af att have nogen forældre, som elsker dem ubetinget, ser dem hvor de er, forstår dem, læser dem og har tid til dem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.